قیمت کارتن در کارخانه کارتن سازی و ورق سازی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

زمانی که میخواهیم در مورد قیمت کارتن در کارتن سازی و ورق سازی صحبت کنیم لازم است تا شناخت بیشتری نسبت به صنعت بسته بندی داشته باش. کارتن سازی و جعبه ها از مهم ترین کالا ها در زمینه ی بسته بندی هستند که خودشان از ورق های مخصوص کارتن درست شده اند. کارتن دایکاتی، کارتن لمینتی ، کارتن سه لایه و کارتن پنج لایه از جمله انواع کارتن هستند که در مجموعه های چاپ و بسته بندی تولید میشوند. در واقع ورق کارتن مواد اولیه ی ساخت کارتن هستند و در کارخانه ای جدا تولید می شوند. همچنین ورق های کارتن با ورق های کاغذ چه در مواد اولیه و چه در شیوه تولید، متفاوت هستند.

کارخانه کارتن سازی

در کارخانه کارتن سازی بیش از 30 نوع دستگاه مختلف برای تولید کارتن وجود دارد. البته برای راه اندازی اولیه 6 دستگاه ضروریست و نیازی به تهیه ی همه ی آنها نمی باشد. ولی هرچقدر کارگاه یا کارخانه مجهزتر باشد قادر به تولید انواع متنوع تری از کارتن خواهد بود. تهیه برق 3 فاز از الزامات کارگاه های تولیدیست چرا که ارزان از برق یک فاز می باشد. 

بسته به نوع کارتن تولید شده که معمولی‌ست یا لمینت، مراحل تولید کارتن کمی متفاوت است، اگر کارتن از نوع لمینتی باشد ، ابتدا روکش چاپ شده ی آن آماده می شود(توسط تکنیک چاپ افست) و بر روی ورق های کارتن چسبانده می شود و سپس وارد مراحل بعدی می شود. کارخانه کارتن سازی کوشا کارتن صبا جز کارخانه های کارتن سازی است که خود خط اختصاصی ورق سازی را نیر در داخل مجموعه دارد. 

کارخانه ورق سازی

سفارش جنس و سایز و اندازه ورق مورد نظر با توجه به کارتن طراحی شده و نیاز مشتری ، توسط کارخانه ورق سازی انجام می شود. در اولین مرحله برای تولید کاغذ با توجه به کیفیت مورد نظر از خمیر کاغذ، ضایعات کاغذ و یا پالت چوب به عنوان مواد اولیه استفاده می شود. کاغذ تولید شده از پالت چوب مستحکم تر و با کیفیت تر است و مراحل تولید آن با ورق تولید شده از ضایعات متفاوت است.

برای تولید کاغذ کارتن ، چوب یا ضایعات چوب را با متد شیمیایی و یا مکانیکی تبدیل به خمیر چوب می کنند. اما در ادامه تولید ورق حاصل از ضایعات را با جزییات بیشتری بررسی می کنیم. برای تولید کاغذ حاصل از ضایعات ، به دستگاه ها بزرگ پرس نیازمندیم تا بعد از مرطوب کردن کاغذ و مقواهای استفاده شده، آنها را پرس کنند. سپس در بخش هیدروپالپرها ، مقداری از ضایعات آز آنها جدا می شود. و وارد مرحله توربوسپراتور می شود، در  این بخش با چرخش سریع دستگاه، باقی الیاف به هم چسبیده از هم باز می شوند و همین طور ناخالصی ها و ضایعات بیشتری از هم جدا می شوند. در مرحله بعدی موارد شیمیای و نشاسته به خمیر به دست آمده می افزایند تا باعث استحکام مواد شود. مرحله بعدی ایجاد ورق کاغذ است. خمیر تولید شده را داخل دستگاه مورد نظر پمپ می کنند و در این مرحله اپراتور با تنظیم ارتفاع خروجی و شدت فشار می تواند کاغذ با ضخامت ها یا گرماژهای مختلف تولید نماید.

در کارخانه ورق سازی با توجه به درخواست مشتری ورق های 3 لایه، 5 لایه و 7 لایه با استفاده از کاغذ های لاینر و فلوت تولید میشوند. کوشا کارتن صبا ( kooshacarton.com ) ظرفیت تولید روزانه 300 هزار متر مربع ورق کارتن 3 لایه و 5 لایه را دارد.

11111111111

قیمت کارتن در ورق سازی و کارتن سازی

به طور کلی قیمت تمام شده هر کالا به کیفیت مواد به کار رفته در آن بستگی دارد . و قیمت کارتن هم از این موضوع مستثنی نیست،  مثل جنس کاغذ رو، کاغذ زیره و کاغذ فلوت ، همچنین انتخاب نوع چاپ و تعداد رنگ به کار رفته روی کارتن در قیمت نهایی موثر است . فاصله کارخانه کارتن سازی هم در قیمت حمل و نقل اثر می گذارد. برای جزئیات بیشتر در مورد قیمت کارتن میتوانید به لینک https://bit.ly/3JoUJ0m مراجعه کنید. با توجه داشته باشید که قیمت کارتن در مجموعه ای ورق سازی دارد نسبت به کارگاه های کارتن سازی ارزان است.

کارتن میوه

برای جعبه ی میوه از همه نوع کارتن لمینتی ، دایکاتی و چاپی می توانیم استفاده کنیم ولی با توجه به اینکه بار میوه چه مسافتی را طی می کند یا چقدر قرار است در سردخانه بماند می توانیم کیفیت جعبه مورد نظر را انتخاب کنیم. برای میوه های آب دار که بیشتر هم در سرد خانه می ماندد بهتر است از جعبه های ضد رطوبت استفاده کنیم. ولی برای میوه های ریز که وزن کمی دارند و سریع وارد بازر فروش می شوند می توانیم از همان کارتن 3 لایه استفاده کنیم. اگر محصول شما صادراتی است، جعبه لمینت را توصیه می کنیم ، چون ظاهی شکیل تر و مستکم تر دارد و محدودیتی برای چاپ آن وجود ندارد.

کارتن لمینتی

لمینت در واقع به معنای  پوشش است و در کارتن سازی به معنای چسباندن ؛تکنولوژیی  که توسط آن لایه های مختلف به روی هم قرار می گیرند و پس از چسبیدن به هم یک سطح واحد را برای بسته بندی تشکیل می دهند. لمینت اولین بار در کشور سوئد مورد استفاده قرار گرفت و تکنولوژی آن به کشورهای دیگر صادر شد. جنس اولین لایه در چاپ لمینت یک ورق نازک پلاستیک است، که مانع جذب رطوبت می شود؛ و لایه ی دوم که ضخیم تر است از جنس کامپوزیت است و لایه ی رویی برای تزیین و چاپ از آن استفاده می شود ، بسته به تقاضای مشتری قابل تغییر است.

چاپ لمینت در انواع مختلف کارتن قابل اجراست..همین طور به تنهایی هم برای بسته بندی می تواند استفاده شود که از نظر قیمت به صرفه تر است. کارتن لمینتی معمولا برای صادرات مورد استفاده قرار می گیرند ولی برای بسته بندی محصولاتی که بازار رقابتی تنگاتنگی هم در بازار داخلی دارند ، گزینه ی مناسبی هستند.

22222222

ورق کارتن 3 لایه

ورق کارتن 3 لایه مناسب تولید کارتن برای بسته بندی محصولاتی است که وزن آنها کمتر از 12 کیلو می باشد، و همان طور که از اسمش مشخص است از 2 لایه ورق صاف و یک لایه ورق فلوت یا کنگره ای تشکیل شده است، این لایه ها با چسب روی هم فیکس می شوند. فلوت ها و یا کنگره ها متناسب با شکل ظاهریشان به فلوت c,b و e تقسیم می شوند و در کارتن 3 لایه از همه ی این فلوت ها بسته به سایز کارتن می توان استفاده کرد. از پر کاربردترین کارتن های 3 لایه  می توان به کارتن میوه 3 لایه، کارتن تخم مرغ سه لایه، کارتن مواد غذایی، کارتن خرما، کارتن لوازم یدکی و کارتن لوازم تحریر اشاره کرد.

کارتن ورق 5 لایه

کارتن 5 لایه مناسب تولید جعبه برای محصولاتی با وزن بیشتر از 13 کیلو می باشد. و همان طور که از اسمش مشخص است از 5 لایه شامل: 2 ورق ساده و 3 ورق کنگره و فلوت می باشد. استحکام کارتن 5 لایه نسبت به کارتن 3 لایه بیشتر است. و از تمامی فلوتها ی e,c,b می توان در ان استفاده کرد.

برای اطلاعات بیشتر و همچنین خرید کارتن از کارخانه کارتن سازی کوشا کارتن صبا - kooshacarton.com میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با این مجموعه تماس بگیرید

دفتر مرکزی: تهران، خیابان میردامادف خیابان رودبار غربی، خیابان کاووسی، پلاک 31، واحد 16واحد فروش : 02126420140مدیریت : 09122471219

 

برچسب ها : کارتن سازی,قیمت کارتن,ورق سازی,کارتن لمینتی