چشم نظر و مفهوم آن در جواهرات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

جواهرات چشم نظر یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های جواهر است که توسط افراد زیادی با هر سن و سلیقه‌ای استفاده می‌شود. در بررسی های که از فرهنگ‌های مختلف انجام گرفته است، موضوع چشم زخم فقط و فقط مختص ایران نیست. به صورت کلی می‌توان کشورها و فرهنگ‌های بسیاری را درگیر این موضوع دانست. از مطرح‌ترین مناطقی که با این موضوع در چالش هستند می‌توان به؛ انگلیس، کشورهای عربی، یونانیان، اسپانیا، هاوایی و ایتالیا اشاره کرد. اما این موضوع بیشتر در ایران و منطقه خاورمیانه دارای اهمیت است. بسیاری معتقدند که برخی افراد نوعی انرژی منفی در چشم‌هایشان دارند و زمانی که آن‌ها تحت تاثیر حس حسادت قرار می‌گیرند به صورت ناخودآگاه انرژی منفی به دیگران می‌دهند. در فرهنگ ها و کشورهای مختلف برای در امان ماندن از چشم بد (چشم نظر) بنابر عادات، رسوم و باورهای هر یک از آنها تمهیدات مختلفی در نظر گرفته می‌شود. در ایران نیز قربانی‌کردن، همراه داشتن دعا و اسفند دود کردن از جمله کارهایی هستند که با این هدف انجام می‌شوند. یکی دیگر از کارهایی که با همین مقصود انجام می‌شود استفاده از زیورآلات چشم نظر مانند دستبند طلا، گردنبند طلا و گوشواره می‌باشد. استفاده از سنگ برای جلوگیری از چشم نظر بسیار رایج می‌باشد. معروف‌ترین سنگ‌هایی که برای این موضوع وجود دارند، شرف شمس، عقیق، فیروزه، یشم، حدید و باباقوری یا همان اونیکس می‌باشد. به اعتقاد برخی از افراد، نماد چشم و نظر در جواهرات، به عنوان سمبلی برای محافظت از انرژی منفی دیگران است.

دستبند چشم نظر طلا

این مدل اکسسوری جزو محبوب ترین مدل دستبند طلا ظریف دخترانه و زنانه می باشد. بعضی از افراد نماد چشم و نظر را فقط به خاطر شکل ظاهری آن دوست دارند و برخی دیگر به خاطر دوری از چشم زخم از آن‌ها استفاده می‌کنند. گروه دوم معتقد هستند که این زیورآلات مزین به نماد چشم و نظر، مانند دستبند چشم نظر، آنها را در برابر این انرژی منفی، محافظت می‌کنند. زیورآلات چشم و نظر با رنگ‌های مختلفی طراحی می‌شوند. معمولا رنگ‌های دستبند چشم نظر، فقط برای تنوع بیشتر آن‌ها ساخته می‌شوند، اما عده ای معتقدند هر رنگ معنای خاصی دارد. برای ساخت این نماد از رنگ های صورمه‌ای، آبی روشن، طلایی، نارنجی، قرمز و... استفاده می‌کنند. هر یک از این رنگ‌ها علاوه بر محافظت در برابر انرژی منفی افراد، معنی دیگری نیز دارد به طور مثال؛ رنگ قرمز در نماد چشم و نظر، به شما انرژی، قدرت و شجاعت بیشتری می‌دهد تا با اضطراب‌های زندگی مقابله کنید و یا رنگ نارنجی با افزایش شادی و خلاقیت همراه است و به شما کمک می کند تا احساس سرزندگی داشته باشید.نماد چشم نظر را می‌توان به صورت بسیار ظریف در طراحی انواع دستبند آویزدار یا النگویی و یا سنجاق سینه و... استفاده کرد.  یکی از کاربردهای مرسوم و همیشگی نماد چشم و نظر برای وقتی است که نوزادی به دنیا می‌آید. دستبند چشم نظر طلا ظریف یا سنجاق سینه چشم و نظر می‌تواند یک هدیه‌ی شیک و جذاب باشد.

8

استفاده از نماد چشم نظر در انگشترهای جدید

9

انگشتر از محبوب‌ترین اکسسوری‌هایی است که هم خانم‌ها و هم آقایان به استفاده از آن در استایل‌های روزمره، کلاسیک، رسمی و کژوال علاقه‌مندند. تنوع زیاد انگشترها و عوض شدن مداوم ترندهای مربوط به این اکسسوری این کالا را به یکی از پرفروش‌ترین آیتم‌ها تبدیل نموده است. انگشتر طلا جدید با طرح‌های مختلف روانه بازار می‌شوند. انواع مدل‌های با نگین و بدون نگین از متفاوت‌ترین مدل‌های انگشتر طلا زنانه ظریف هستند. انگشتر چشم نظر طلا هم از مدل‌های ترند این روزهاست. نمادی که این روزها نه تنها در جواهرات بلکه برای زینت بخشیدن به لباس‌ها، کیف و کفش و حتی گاهی در دکوراسیون منازل یا مکان‌های دیگر استفاده می‌شود.

خرید اکسسوری‌های متنوع با طرح چشم نظر از گالری طلا روبی

اگر به طرح چشم نظر در جواهرات علاقه دارید و دوست دارید در جعبه جواهراتتان چند نمونه از این طرح را داشته باشید، پیشنهاد ما برای خرید دستبند و گردنبند چشم نظر طلا؛ گالری طلا روبی است. گالری طلا روبی از معتبرترین گالری‌هایی است که علاوه بر داشتن شعبات متعدد در سراسر کشور، سایت معتبری نیز دارد که با آدرس rubygold.ir در حال فعالیت است. طرح‌های متنوع این گالری در انواع اکسسوری‌های ظریف و سنگین دست مشتری را برای خرید جدیدترین مدل‌های طلا و جواهرات باز می‌گذارد و طیف وسیعی از انتخاب را برایشان ایجاد می‌کند.