5+1 نکته طلایی برای انتخاب پکیج دیواری مناسب با ابعاد خانه‌ شما
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را در هنگام خرید پکیج دیواری داشته باشید، باید قبل از آن اطلاعات لازم را به دست بیاورید تا بتوانید هزینه های محتمل تعمیرات ومشکلات پکیج را به حداقل برسانید. همه مشتریان هنگام خرید پکیج دیواری سوالاتی در ذهنشان دارند که مثلا چه نوع پکیج دیواری مناسب با ابعاد خانه و پاسخگوی نیاز آن هاست. اول از همه، توصیه می کنیم پکیج دیواری بخرید که از یک برند معتبر و مطمئن باشد. البته، برای دریافت بهترین بازدهی پکیج، ابعاد ساختمان، توجه به برخی از نکات و معیارها نیز حائز اهمیت است.

راهنمای خرید پکیج دیواری

پکیج دیواری دردسرهای سیستم گرمایشی موتورخانه مثل هزینه نگهداری بالا یا خرابی های پی در پی تجهیزات موتورخانه را ندارد. برای همین، امروزه جز محبوب ترین سیستم گرمایشی و انتخاب خانواده های ایرانی محسوب می شود. در هنگام خرید پکیج دیواری رعایت 5 نکته طلایی به شما کمک می کند تا بهترین و مطمئن ترین خرید را مطابق نیازشان داشته باشید.

2

  1. انتخاب ظرفیت پکیج با توجه به متراژ ساختمان

اصلی ترین نکته در خصوص انتخاب پکیج دیواری شوفاژکار یا بوتان توجه به ظرفیت و متراژ ساختمان است . در صورتی که ظرفیت دستگاه با توجه به متراژ کم باشد، پکیج دیواری نمی تواند آب گرم یا گرمایش رادیاتورهای شما را تامین کند.

هرچه واحد شما در طبقه بالاتری باشد، به همان نسبت چگالی هوا کاهش می یابد و شما به ظرفیت بیشتری برای تولید گرما نیاز دارید. اگر هم پکیج دیواری بیشتر از میزان مورد نیاز ظرفیت داشته باشد، هزینه های اضافی و اتلاف انرژی را در پی دارد.

  • نحوه محاسبه ظرفیت پکیج

برای محاسبه ظرفیت پکیج بایستی متراژ خانه را در عدد 150 کیلوکاری ضرب کنید. عدد بسته آمده را بر 860 یا همان یک کیلو وات تقسیم کرده تا ظرفیت پکیج بر حسب کیلو وات به دست بیاید.

هم چنین برای  اینکه ظرفیت مناسب پکیج را برای واحد اداری محاسبه کنید، بایستی متراژ ساختمان را ضربدر 100 کنید. عدد به دست آمده را بر 860 تقسیم کرده تا ظرفیت بر حسب کیلو وات بدست بیاورید . برای همین خرید پکیج دیواری شوفاژکار با ظرفیت های بالا می تواند برای متراژهای بالا مناسب باشد.

3

  1. توجه به هزینه‌ های مصرفی پکیج دیواری

یک فاکتور دیگر برای انتخاب پکیج دیواری میزان و نوع مصرف شما از آن است. اینکه شما چه میزان آب گرم مصرف می کنید یا تعداد سرویس های بهداشتی منزل بسیار مهم هستند. اگر مصرف انرژی و هزینه های آن برایتان اهمیت دارد و می خواهید دستگاه با طول عمر خوبی خریداری کنید، خرید پکیج دیواری بوتان می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

 البته اگر تعداد نفرات و متراژ خانه تان زیاد است، بهترین گزینه برای شما، پکیج زمینی یا پکیج شوفاژکار با توان مصرفی بالاست.

  1. تعداد طبقات

اگر خانه ای دوبلکس دارید از خرید پکیج دیواری صرفه نظر کنید چون برای خانه های چند طبقه مناسب نیست و بازدهی و هد پمپ مناسب و خوبی نخواهد داشت. برای همین بایستی از پکیج زمینی استفاده کنید. اما اگر واحد شما فلت و یا یک طبقه است، هد پمپ پکیج ضعیف نمی شود و شما می توانید با خیال راحت و بسته به متراژتان پکیج دیواری مناسب را خریداری کنید.

  1. محل نصب پکیج

برای خرید پکیج باید به این توجه کنید که قرار است که پکیج را در کجا نصب کنید؛ داخل بالکن بزارید یا درون خانه تان. اگر می خواهید پکیج را در بالکن نصب کنید، باید از پکیج با مدل فن دار استفاده کنید. پکیج های فن دار محفظه احتراق بسته هستند برای همین در برابر شرایط جوی مانند توفان و باد شدید بسیار مقاوم هستند.

همچنین اگر در طبقه آخر ساختمان زندگی می کنید، به دلیل اینکه طول عمودی لوله دودکش ساختمان کمتر از 3 می شود، باید از پکیج فن دار استفاده کنید. اما چنانچه در طبقات پایین آپارتمان هستید و طول افقی لوله دودکش کم است، می توانید پکیج بدون فن نصب کنید. اما همواره توصیه می کنیم برای ایمنی بیشتر در مقابل گازهای سمی احتراق پکیج از پکیج های فن دار با دودکش دوجداره پکیج دیواری بوتان استفاده کنید.

4

5 .تعداد مبدل های پکیج

پکیج دیواری از لحاظ مبدل به دو دسته دو مبدله و تک مبدله تقسیم می شوند. امروزه به دلیل املاح زیاد آب خصوصا در شهرهایی مانند قم و یزد استفاده از پکیج های دو مبدله بیشتر توصیه می شود. پکیج های تک مبدله زودتر از پکیج های دومبدله رسوب می گیرند و همین امر روی بازدهی آن ها تاثیر می گذارد.

 بنابراین امروزه به دلیل سختی زیاد آب استفاده از پکیج های دومبدله، طرفداران بیشتری پیدا کرده است. شما باید شرایط آب و هوایی شهرتان را در نظر بگیرد و پکیج دیواری مناسب خود را خریداری کنید.

6.گارانتی و خدمات پس از فروش

در آخر اصلی ترین نکته انتخاب یک شرکت معتبر برای خرید پکیج دیواری است . اگر پکیج را از شرکتی خریداری کنید که سرشناس و معتبر باشد و گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتری ارائه بدهد، می توانید از بابت تضمین کیفیت محصولات خیالتان آسوده باشد.

کارخانه بوتان یا شوفاژکار توان پشتیبانی بلند مدت تامین قطعات اصلی و اورجینال را دارد. و برای فروش پکیج دیواری شوفاژکار 25 ماه ضمانت و برای فروش پکیج دیواری بوتان 2 سال گارانتی در نظر گرفته شده است. برای همین شما به راحتی می توانید به قطعات پکیج دسترسی داشته باشید و از گارانتی پکیج استفاده کنید.جهت خرید پکیج دیواری از فروشگاه بوتان میتوانید اینجا کلیک کنید.