عصر امپراتوری سوپرمارکت‌ها در اسنپ‌اکسپرس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در سال‌های اخیر خیلی از کسب‌وکارها با درک شرایط و تحولات جدید به سمت اینترنتی شدن سوق پیدا کردند. امکان سفارش آنلاین، تحویل کالا مقابل منزل و شانس مقایسه کالاهای مختلف هم برای خریداران خب ویژگی‌های جذابی است. با این حال بعضی اصناف برای این تغییر مسیر مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفتی می‌شوند. هرچند مشاغلی که امکان استفاده از ظرفیت پلتفرم‌های اینترنتی را دارند، می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور مشتریان جدیدی پیدا کنند. اسنپ‌اکسپرس یکی از همین پلتفرم‌هاست که یک مسیر میانبُر مقابل صاحبان سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای فروش اینترنتی کالا قرار داده. این شرکت در حقیقت سرویس تحویل فوری کالاهای سوپرمارکتی اسنپ محسوب می‌شود و سوپرمارکت‌های محلی، هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند محصولات خود با کمک اسنپ‌اکسپرس به فروش برسانند. به این ترتیب که کاربران به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت می‌کنند و پیک‌های موتوری اسنپ‌اکسپرس محصول را به دست آن‌ها می‌رسانند. حالا اضافه شدن سوپرمارکت‌ها به این گروه بزرگ چه مزیت‌هایی برای آن‌ها به همراه دارد؟

اولین نکته این است که سوپرمارکت‌ها به واسطه اسنپ‌اکسپرس می‌توانند کالاهای بیشتری را در معرض دید خریداران قرار بدهند. الان به طور متوسط هر سوپرمارکت بیش از 2200 قلم کالا روی اپلیکیشن اسنپ‌اکسپرس به مشتریان پیشنهاد می‌کند. کالاها در دسته‌بندی‌های مشخص با عکس و توضیحات عرضه می‌شوند و مشتری مجبور به انتخاب کالای مورد نظر از قفسه‌های انباشته از محصولات مختلف نیست. طبعا برای سوپرمارکت‌ها هم اینکه بتوانند در متراژ محدودتر، کالاهای بیشتری عرضه کنند، گزینه مقرون به صرفه‌تری است.

بررسی آمارهای اسنپ‌اکسپرس نشان می‌دهد صفحه مربوط به هر فروشگاه در اسنپ‌اکسپرس به طور میانگین 1920 بار در روز دیده می‌شود. به عبارت دیگر اگر یک سوپرمارکت 16 ساعت در طول شبانه‌روز باز باشد انگار در هر ساعت 120 نفر و در هر دقیقه دو نفر به صورت حضوری وارد مغازه شده، اجناس آنجا را دیدند و بررسی کردند. ضمن اینکه موقعیت مکانی فروشگاه هم اهمیتی در دیده شدن آن ندارد. سوپرمارکت‌های محلی شانس این را دارند مثل فروشگاه‌هایی که در تقاطع و خیابان‌های اصلی شهر واقع شدند، دیده شوند و منطقه اطراف خود را تحت پوشش قرار دهند. این رقابتی شدن فضا هم سود شیرینی عاید صاحبان سوپرمارکت‌ها می‌کند و هم رضایت خریداران را به دنبال دارد که دنبال خرید از نزدیک‌ترین سوپرمارکت به محل زندگی خود با بهترین قیمت و تحویل فوری هستند. با رشد سهم فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی باید بگوییم عصر امپراتوری سوپرمارکت‌های آنلاین فرا رسیده است.