راهنمای انتخاب کمپ ترک اعتیاد: از کمپ اجباری تا کمپ ترک اعتیاد vip تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

چکیده : این مطلب راهنما و مشاوره در رابطه با انواع کمپ ترک اعتیاد و انواع روش های ترک اعتیاد در کمپ است.

 

ترک اعتیاد در این روزها یکی از معضلات اجتماعی جدی است. این در حالی است که میتوان گفت از پمپاژ های خبری در سال های اخیر است و حتی تبلیغات تلویزیونی هم راجع به این موضوع دیده شده است. تبلیغاتی مانند زیرنویس کردن جمله معروف "همه با هم: نه به اعتیاد" در میان پخش مسابقات فوتبال و حتی بنر هایی داخل استادیوم ها و در تابلو های LED.

افراد بسیاری با جستجو کردن “کمپ ترک اعتیاد در تهران” یا “بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران” سعی در پیدا کردن کمپ ترک اعتیاد خوب در تهران دارند. اما بررسی های زیادی برای معیار های انتخاب یک کمپ خوب باید انجام شود که در این صفحه به تعدادی از آن ها اشاره شده است.

در این مطلب قرار است که به مشاوره ترک اعتیاداز کمپ ترک اعتیاد خصوصی تا کمپ اجباری در تهران بپردازیم که متاسفانه بیشترین نرخ اعتیاد و جمعیت را در استان های ایران دارد.

کمپ ترک اعتیاد یکی از مسائلی است که متاسفانه در سال های اخیر مشتری های زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل مشکلاتی هم بوسیله افرادی سودجو سر راه خانواده های بیماران مبتلا به اعتیاد قرار گرفته است.

برای این مساله ابتدا نیاز است که 2 سناریو را بررسی کنیم:

  1. بیماران معتادی که قصد ترک اعتیاد را ندارند

  2. بیمارانی که مایل به ترک اعتیاد هستند

  3. ترک اعتیاد اجباری یا تمایلی با بهترین شرایط

چگونه بیمار معتاد خود را ترک بدهیم؟

در حالت اول، معمولا خانواده ها که قصد ترک اعتیاد فرزندشان را دارند، به وسیله هماهنگی های لازم با مراکز و کمپ های ترک اعتیاد (البته پیشنهاد میشود که حتما قبل از تصمیم در رابطه با انتخاب کمپ موردنظر، به آنجا مراجعه کرده و امکانات و خدمات آن را مورد بررسی قرار دهید و حتی با مالک و مدیر آنجا هم صحبت کنید)، این امر را به صورت اجباری انجام میدهند که به "کمپ ترک اعتیاد اجباری" معروف است. در این حالت همه هماهنگی ها اعم از اینکه بیمار در چه ساعاتی از روز در منزل حضور دارد یا اینکه سن بیمار و جنسیت آن چیست و حتی نوع ماده مخدری که بیمار مصرف میکند هم پرسیده میشود.

پس از آن، آمبولانسی برای انتقال بیمار به کمپ اجباری ترک اعتیاد در روز و زمان مورد نظر ارسال میشود و به این صورت بیمار را کمپ منتقل میکنند.

با اینکه این اتفاق برای خانواده ها دردناک است اما از طرفی هم توان دیدن اعتیاد فرزندشان که در منجلاب اعتیاد گرفتار شده و روز به روز به آن افزوده میشود را هم ندارند.

در این حالت اینکه بیمار بعد از ترک اعتیاد خود، مجددا به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کند بیشتر از سایر حالت هاست آن هم به این دلیل است که به صورت اجباری ترک اعتیاد را شروع میکند. البته اگر مجموعه خوبی را برای ترک اعتیاد بیمار انتخاب کنید و مشاوران و متخصصان خوبی داشته باشد، این احتمال کاهش پیدا میکند.

ترک اعتیاد به صورت تمایلی به چه معنی است؟

در حالت دوم اما شرایط مطلوب تر است و امید به پاک شدن و پاک ماندن هم بیشتر از حالت اول است. در این حالت، بیمار به صورت خود خواسته که با عنوان "تمایلی" قید میشود اقدام به ترک اعتیاد خود میکند. در این حالت هم حتما قبل از انتخاب مجموعه و کمپ ترک اعتیاد خود، به مراکز مراجعه کنید و تا جای امکان، خدمات و امکانات و ... را مورد بررسی قرار دهید.

کمپ ترک اعتیاد اجباری و تمایلی با امکانات vip

حالت سوم شامل حالت های اول و دوم خواهد شد. به اینصورت که خانواده هایی هستند که امکان هزینه کردن برای ترک اعتیاد را دارند و مایل هستند که بهترین شرایط و امکانات برای فرزندشان در زمان ترک اعتیاد در کمپ وجود داشته باشد. در این حالت مراکز و مجموعه های کمپ ترک اعتیاد vip خدمت میدهند. یعنی اینکه این مراکز با دریافت هزینه ای (بیشتر از هزینه کمپ ترک اعتیاد معمولی) که معمولا به صورت 21 روزه است، خدمات و امکاناتی نظیر: استخر، سونا و جکوزی، دستگاه های بازی مانند PS4، میز های بیلیارد و فوتبال دستی، منو های غذایی و ... را ارائه میکنند.

امکانات کمپ ترک اعتیاد لاکچری در تهراندر سال 1401 که در حال نگارش این مطلب هستید، معمولا برای هر دوره 21 روزه، چیزی نزدیک به 3 تا 6 میلیون تومان برای کمپ ترک اعتیاد لاکچری هزینه دریافت میکنند. البته مراکزی هم هستند که مانند یک هتل 5 ستاره خدمات کمپ ترک اعتیاد vip را در اختیار بیماران میگذارند که معمولا بیشتر از مبلغی است که ذکر شد.

کمپ ترک اعتیاد vip تهران معمولا در مناطق خوش آب و هوای تهران قرار دارد که با امکانات و خدماتی که در بالا ذکر شد، بهترین شرایط را برای ترک اعتیاد بیماران دارند که این موارد باعث راحت تر شدن ترک اعتیاد خواهد شد. البته مراکز کمپ اجباری و کمپ ترک اعتیاد اجباری هم میتوانند این خدمات را ارائه دهند.

کمپ ترک اعتیاد vip تهران: امکاناتی مانند هتل 5 ستاره

تفاوت کمپ ترک اعتیاد اجباری و تمایلی چیست؟

لازم به ذکر است که در ترک اعتیاد به صورت اجباری، تنها انتقال بیمار از مبدا به مقصد که کمپ ترک اعتیاد است باعث اجباری شدن آن میشود و در شرایط و خدمات کمپ ها نسبت به بیماران اجباری و تمایلی هیچ تفاوتی وجود ندارد. با این تفاسیر، کمپ های ترک اعتیاد خصوصی و vip هم میتواند به عنوان یکی از گزینه های ترک اجباری اعتیاد مورد استفاده قرار بگیرند.

 

برچسب ها : ترک اعتیاد,مواد مخدر,کمپ ترک اعتیاد,اعتیاد