معرفی انواع دکوراسیون اداری 2022
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

برای کسانی که شغل اداری دارند، محیط کار پس از خانه جایی است که بیش‌ترین زمان را در آن سپری می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود این افراد حساسیت زیادی روی دکوراسیون اداری داشته باشند. شاید این حساسیت چندان قابل‌شناسایی نباشد، اما بیش‌تر کارکنان بدون آنکه متوجه باشند، تحت‌تأثیر آن قرار خواهند گرفت.  طراحی استاندار فضای اداری از مسئولیت‌های شرکت معماری است البته در این پروسه مدیر هم نقش مهمی دارد.

تا چند سال پیش محیط‌های اداری به‌عنوان مکان‌های سرد و بی‌روح شناخته می‌شدند که صرفاً کارمندان و مراجعه‌کننده‌ها برای انجام کارهایشان در آن حضور داشتند. این روزها اما تعریف این محیط کمی متفاوت است؛ چرا که شغل‌های اداری بسیار گسترده‌تر شده‌اند و نیاز است کارکنان ساعت‌های طولانی‌تری را در این محیط‌ها سپری کنند.

چرا دکوراسیون محیط کار اهمیت دارد؟

به‌طورکلی بحث دکوراسیون داخلی چند سالی است که رونق پیدا کرده و امروزه توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. دلیل هم کاملاً مشخص است؛ چرا که صاحبان مشاغل و مدیران دولتی به این موضوع پی برده‌اند که این موضوع تا چه حد می‌تواند در نتیجه کارهایشان مؤثر باشد.

بیایید به شکل دقیق‌تری بررسی کنیم که چه مواردی باعث شده‌اند انواع دکوراسیون اداری این روزها مهم‌ باشند.

1.بیان هویت محیط اداری

هرچند این قضاوت صحیحی نیست، اما خیلی از اوقات می‌توان یک فرد را از نحوه لباس پوشیدنش شناخت. این موضوع اما در مورد محیط‌های اداری کاملاً درست است. هر کسب‌وکاری چه دولتی و چه شخصی برای شروع و ادامه کار نیاز دارد که هدف و ماهیتی برای خود مشخص کند. به نظر شما چه راهی وجود دارد که این موارد در ساده‌ترین شکل ممکن به مراجعه‌کننده‌ها منتقل شود؟

بهترین پاسخ همان دکوراسیون اداری است. دکوراسیون حکم لباس برای یک محیط اداری دارد و نشان می‌دهد که این محیط چه هویتی دارد. شناخت هویت یک کسب‌وکار از آنجایی مهم است که کمک می‌کند، مراجعه‌کننده آسان‌تر با کارکنان ارتباط برقرار کند و حس اطمینان بیش‌تر داشته باشد.

2.تأثیرات روانی بر روی کارکنان

از مدیر اداره یا دفتر کار انتظار می‌رود که توجه خاصی به روحیات و تفکرات کارکنانش داشته باشد. این موضوع در واقع یکی از اصول مدیر بودن است و تا همین چند سال پیش چندان موردتوجه نبود. جالب است بدانید که بازدهی یک فرد در یک دفتر با دکوراسیون اداری مهندسی شده و البته کارآمد، بسیار بیش‌تر از زمانی است که او را در محیطی با یک میز و صندلی معمولی قرار دهید.

واضح است که هر چه روحیات کارکنان در وضعیت بهتری باشد، خدمت‌‌رسانی بهتری هم خواهند داشت و در نهایت مراجعین با رضایت بالاتری از دفتر بیرون خواهند رفت. یکی از مثال‌های موفقی که می‌توان برای این منظور عنوان کرد، شرکت گوگل است. این شرکت اهمیت ویژه‌ای برای محیط کار و دکور آن قائل است.

3.بالارفتن میزان رضایت مراجعه‌کننده‌ها

قطعاً یک اداره دولتی یا دفتر اداری شخصی تأسیس شده تا بهترین خدمات را به کسانی که مراجعه می‌کنند، ارائه دهد. بخشی از این مسئولیت بر عهده کارکنان، نحوه برخوردشان و میزان حرفه‌ای بودن آن‌هاست، اما انواع دکوراسیون اداری هم در این موضوع اثرگذار خواهد بود. همان‌طور که گفتیم به ‌وسیله دکوراسیون می‌توانید ماهیت و هدف خود را بازگو کنید و این کار در جلب اعتماد کسانی که وارد دفتر کار می‌شوند، بسیار مؤثر است. اعتماد بیش‌تر در کنار ارائه خدمات بهتر در نهایت باعث رشد و بهبود شرایط یک دفتر کار می‌شوند.

انواع دکوراسیون داخلی اداری

3

سؤال مهمی که اینجا برای شما ایجاد می‌شود، این است که یک مدیر چگونه باید برای محیط خود، از بین انواع سبک دکوراسیون اداری  ، سبک مناسب را انتخاب کند؟ یا این‌که چه سبک دکوراسیونی را می‌تواند برای این محیط‌ها مدنظر داشته باشد؟

1.دکوراسیون اداری مدرن

این روزها استفاده از این سبک بسیار رایج است و حتی در برخی دفاتر و محیط‌های اداری می‌توانید ترکیب آن با دیگر سبک‌ها را مشاهده کنید. سبک دکوراسیون اداری مدرن از نظر انعطاف‌پذیری و همه‌جانبه بودن برتری بسیار زیادی نسبت به دیگر سبک‌ها دارد. برای محیط‌های اداری به سبک مدرن عموماً در بخش‌های مختلف از گل‌وگیاه استفاده می‌شود که تأثیر زیادی روی روحیه افراد دارند.

همچنین رنگ‌های روشن و پاستیلی در این سبک دکور بسیار پرطرفدار است و استفاده از رنگ سفید را می‌توان به وضوح در آن دید. مبلمان نیز جایگاه خاصی در دکوراسیون اداری مدرن دارند و عمدتاً در محیط‌های اداری از مبلمانی که راحتی زیادی دارد استفاده می‌شود. در نهایت نتیجه اجرای چنین سبکی می‌توان شادی و نشاط میان کارکنان و البته رضایت مراجعه‌کننده‌ها باشد.

2.دکوراسیون اداری کلاسیک

4

برای کسانی که دوست دارند کمی محیط به‌اصطلاح اداری‌تر باشد، سبک کلاسیک بهترین گزینه خواهد بود. هرچند که این روزها استفاده از آن چندان رایج نیست پس از تلفیق آن با سبک مدرن برای زنده نگه‌داشتن دکوراسیون اداری کلاسیک بهره می‌برند.

مهم‌ترین مشخصه‌های سبک کلاسیک رنگ‌های مات و عموماً تیره برای مبلمان، دیوارها و حتی کف‌پوش‌ها است. در این دفاتر عمدتاً از مبلمانی رسمی استفاده می‌شود و توجه خاصی به جزئیاتی مانند کنده‌کاری چوب و قاب‌های زیبا وجود دارد. نورپردازی در چنین محیط‌هایی با استفاده از لوسترهای مجلل یا نورهای مخفی خواهد بود.

3.دکوراسیون اداری مینیمال

یکی دیگر از انواع دکوراسیون اداری، سبک مینیمال است. همان‌طور که از نام این سبک پیداست، باید به دنبال طراحی دکوری باشید که کم‌ترین المان‌ها را در زیبا‌ترین حالت ممکن، داشته باشد. به بیانی دیگر تنها تجهیزاتی در سبک مینیمال استفاده می‌شود که وجود آن‌ها ضرورت دارد و برای زیباسازی فضا طرح‌های ساده و هندسی به کار می‌روند. جالب است بدانید که حضور در چنین فضایی برای کارکنان، کم‌ترین میزان حواس‌پرتی را به همراه خواهد داشت و همین موضوع باعث آرامش روانی آن‌ها می‌شود.

به‌طورکلی مشخصه اصلی این سبک دوری از تجملات و هزینه‌های اضافی است و این روزها توانسته نتایج و بازخوردهای خوبی داشته باشد.

چرا باید از شرکت ‌های دکوراسیون داخلی برای طراحی استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که طراحی داخلی دشواری خاصی ندارد و هر کس بهتر می‌داند که چه وسایلی را کجا بگذارد یا از چه رنگ‌هایی استفاده کند. نمی‌توان به طور کامل منکر این بحث شد، چرا که سلیقه افراد در این پروسه بسیار اثرگذار است؛ اما توجه داشته باشید که طراحی و اجرای دکوراسیون اداری به‌تنهایی نیاز به تجربه و دانش بسیار زیادی دارد.

به این موضوع انواع دکوراسیون اداری را هم اضافه کنید. برای کسانی که دانشی دراین‌رابطه ندارند، کار بسیار دشوار خواهد بود، چرا که از مزیت‌های و ویژگی‌های هر سبک اطلاعی ندارند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم برای اجرای انواع دکوراسیون اداری به شرکت‌های دکوراسیون داخلی مراجعه کنید.

یکی از شرکت‌های معماری که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند؛ شرکت معماری تهران دیزاین سنتر است. این شرکت با درک درست نیاز مخاطب و سپس طراحی دقیق طبق اصول و سلیقه کارفرما می‌تواند بهترین فضا برای شما طراحی کند که کارمندان شما بیشترین بازدهی را داشته باشند. این شرکت معماری در چابهار ، تهران، مشهد و شیراز آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستند. برای اطلاعات بیشتر به سایت تهران دیزاین سنتر مراجعه کنید.