هزینه تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

چکیده : این قطعه در صورت خرابی می‌تواند مشکلات زیادی را برای جعبه‌دنده ایجاد کند که تقه زدن، لرزش گیربکس، روغن‌ریزی و ایجاد صدای ناهنجار از جمله آن‌ها هستند. در این مطلب

 

 

 

توربین گیربکس اتوماتیک و خرابی آن

گیربکس‌های اتوماتیک به نسبت نسخه‌های دنده‌ای از قطعات متفاوتی استفاده می‌کنند که توربین یکی از آن‌ها است. البته توربین در برخی از گیربکس‌های اتوماتیک استفاده می‌شود. این قطعه در صورت خرابی می‌تواند مشکلات زیادی را برای جعبه‌دنده ایجاد کند که تقه زدن، لرزش گیربکس، روغن‌ریزی و ایجاد صدای ناهنجار از جمله آن‌ها هستند. در این مطلب با نشانه‌های خرابی این قطعه و هزینه دقیق تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک آشنا می‌شویم.

 

وظیفه توربین در گیربکس اتوماتیک چیست

توربین گیربکس قطعه‌ای است که در بسیاری از جعبه‌دنده‌های خودکار استفاده می‌شود. توربین گیربکس را می‌توان رابطی میان پیشرانه و گیربکس دانست که به آن مبدل گشتاور هم گفته می‌شود. این قطعه وظیفه دارد تا مانند کلاچ در خودروهای دنده‌ای عمل کند. به صورت تخصصی‌تر، توربین گیفت وظیفه پمپاژ روغن واسکازین را به گیربکس دارد.

توربین گیربکس از نظر ظاهری بسیار شبیه به سفینه فضایی است. این قطعه با توجه به مدل ماشین و نوع گیربکس آن قطری حدودا 25 تا 37 سانتی‌متر دارد. توربین از پروانه یا همان پمپ، خود توربین، استاتور و کلاچ گیربکس تشکیل شده است که در گذر زمان این قطعات ممکن است خراب شوند و نیاز به تعویض پیدا کنند. البته در مواقعی هم ممکن است خرابی توربین به حدی بوده که تعویض کامل آن به صرفه‌تر باشد.

 

نشانه‌های خرابی توربین گیربکس اتوماتیک چیست؟

توربین گیربکس در صورت خرابی، نشانه‌های مختلفی را از خود بروز می‌دهد که ایجاد صدای ناهنجار، روغن‌ریزی پشت پمپ، خوردگی دهانه پمپ، کند شدن حرکت اولیه ماشین، لرزش گیربکس، مشکل در تعویض دنده و افزایش و کاهش ناگهانی سرعت از جمله آن‌ها هستند. در صورتی که از خرابی توربین گیربکس خودروی خود مطمئن هستید، توصیه می‌کنیم برای رفع مشکل آن به یکی از تعمیرگاه‌ها برتر و مجاز تعمیر گیربکس‌ اتوماتیک مانند تعمیرکار مراجعه کنید.

شنیدن صدای غیرعادی توربین

صدای توربین گیربکس معمولا در زمانی شنیده می‌شود که ماشین را استارت می‌زنید و یا به آن گاز می‌دهید. اگر با انجام این کار‌ها صداهایی را به صورت ضربه‌ای می‌شنوید، باید این احتمال را در نظر داشته باشید که توربین گیربکس خودروی شما خراب شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

 

کند شدن شتاب‌گیری اولیه خودرو

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی گیربکس اتوماتیک، کند شدن حرکت اولیه خودرو است. این مشکل معمولا به دلیل این رخ می‌دهد که توربین نمی‌تواند به درستی فشار روغن را به گیربکس تزریق کند و در نتیجه جعبه‌دنده هم نیروی کافی برای شتاب‌گیری مناسب را به چرخ‌ها انتقال نمی‌دهد.

افزایش یا کاهش ناگهانی سرعت

افزایش یا کاهش ناگهانی سرعت هم می‌تواند عاملی برای خرابی توربین گیربکس‌های اتوماتیک باشد. اگر توربین نتواند خروجی ثابتی داشته باشد، ماشین شما در حین حرکت به صورت ناگهانی افزایش یا کاهش سرعت خواهد داشت. این شرایط بسیار خطرناک است و اگر با آن مواجه شدید، حتما باید به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. مجموعه تعمیرکار یکی از بهترین تعمیرگاه‌های خودرو و گیربکس‌های اتوماتیک در تهران است که انواع خدمات مربوط به تعمیر خودروهای با جعبه‌دنده اتوماتیک را ارائه می‌دهد.

ایجاد مشکل در تعویض دنده

از جمله دیگر نشانه‌های خرابی توربین گیربکس اتوماتیک، مشکل در تعویض دنده است. اگر تعویض دنده در خودروی شما با تاخیر انجام می‌شود و یا دنده به درستی جا نمی‌رود، احتمالا توربین گیربکس خودروی شما خراب شده است. این مشکل به این دلیل رخ می‌دهد که توربین نمی‌توان فشار روغن واسکازین مناسب را ایجاد کند و در نتیجه تعویض دنده به درستی انجام نمی‌شود.

images_1662835651.png

 

آیا توربین گیربکس را می‌توان تعمیر کرد؟

یکی از سوالاتی که درباره توربین گیربکس اتوماتیک مطرح می‌شود این است که آیا توربین گیربکس در صورت خرابی قابلیت تعمیر دارد یا حتما باید آن را تعویض کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که توربین گیربکس‌های اتوماتیک در صورت خرابی قابلیت تعمیر دارند. اما در مواقعی ممکن است کل قطعه توربین آسیب جدی دیده باشد که به صلاحدید مکانیک ممکن است تعویض کامل آن به صرفه‌تر باشد.

 

هزینه تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک

تعمیر یا تعویض توربین گیربکس اتوماتیک به نوع گیربکس و خودرو بستگی دارد. این هزینه برای خودروهای داخلی مانند 206 قیمتی در حدود ... تومان است. این هزینه برای خودروهای چینی مانند جک، لیفان و ام وی ام به مراتب بیشتر و در حدود .... بسته به میزان خرابی می‌باشد. برای تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک خودروهای کره‌ای و ژاپنی نیز حدودا ... تا .... دریافت می‌شود. خودروهای آلمانی هم بیشترین هزینه تعمیر توربین گیربکس را با حدود .... تومان دارند.

 

تعمیر توربین انواع گیربکس اتوماتیک در مرکز تعمیرگاهی تعمیرکار

تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک کاملا تخصصی است و حتما باید توسط مراکز تعمیرگاهی معتبر انجام شود. تعمیرکار یکی از بهترین مراکز تعمیر جعبه‌دنده‌های اتوماتیک در تهران است که خدماتی مانند ضمانت‌نامه کتبی تعمیر گیربکس و همین‌طور خودروبر رایگان را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید همین حالا برای دریافت نوبت مراجعه و تعمیر توربین جعبه‌دنده خودروی خود به سایت این مرکز مراجعه کنید.

 

برچسب ها : خودرو