بهترین منابع عربی کنکور انسانی کدام است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

چکیده : معرفی کامل بهترین منابع عربی کنکور انسانی : ویژگی ها، نکات، مزایا، تست، درسنامه و... از انتشارات خیلی سبز و مهروماه

 

انتخاب بهترین منابع عربی کنکور انسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه عربی جزو دروسی است که از نظر خیلی از داوطلبان کنکور نقطه ‌ضعف آنها محسوب می‌شود. به همین دلیل دانش آموزانی که در رشته انسانی تحصیل می‌کنند باید با انتخاب کتاب مناسب، تمرین و تکرار انجام دهند تا حل کردن تست‌های کنکور سراسری برایشان ساده باشد.

مشاورین کنکور انسانی همیشه روی درس عربی تأکید می‌کنند و می‌گویند که با هر سطح علمی که دارید باید درصد خوبی را در درس عربی برای کنکور انسانی به دست آورید زیرا درصد بالا در درس‌های تخصصی میزان موفقیت داوطلبان کنکور انسانی را برای گرفتن رتبه‌های خوب در کنکور افزایش می‌دهد. درس عربی در کنکور انسانی در دفترچه عمومی و اختصاصی ارائه می‌شود که سوالات عمومی با ضریب 2 و سوالات اختصاصی ضریب‌های مختلفی برای زیرگروه‌های مختلف دارد. در نتیجه درصد عربی که در کنکور کسب می‌کنید در رسیدن شما به اهدافتان تاثیر بسیاری دارد. 

 

عربی جامع خیلی سبز انسانی

همان گونه که در مقدمه عربی جامع خیلی سبز انسانی آمده، هدف از تألیف این کتاب از بین بردن نیاز دانش‌آموزان به سایر منابع برای شرکت در کنکور سراسری است. درس‌نامه‌های دروس به همراه پرسش‌های چهارگزینه‌ای توسط مؤلفین در این کتاب قرار داده شده است. همچنین این کتاب با لحن صمیمی نگارش شده است که مطالعه آن را لذتبخش می‌کند.

ترتیب فصل‌ها و نوشتاری که در این کتاب آورده شده طبق کتاب درسی است. در ابتدای هر درس درس‌نامه آن قرار گرفته که ابتدا به توضیح قواعد آن پرداخته می‌شود. همان‌طور که پیش از این گفته شد زبان نوشتار در درس‌نامه‌ها صمیمی بوده و به همراه مثال به توضیحات پرداخته شده است. توضیحات این کتاب که جزو بهترین منابع عربی کنکور انسانی است، خیلی جامع و کامل بوده و در آن مؤلفین فقط به مثال‌ها و جملات کتاب درسی اکتفا نکرده‌اند و داوطلبان در پایان مطالعه هر بخش به تسلط کافی دست پیدا می‌کنند.

در کتاب عربی جامع خیلی سبز انسانی نمونه‌های تستی قرار گرفته که در درس‌نامه‌ها خوب انتخاب شده و برای تمرین اولیه مناسب است. تیترهایی مثل «لحظه» و یا «پرانتز باز» در بر دارنده نکات تکمیلی برای پاسخ‌گویی به تست‌ها هستند. همچنین در بعضی از آنها به مطالبی فراتر از کتب درسی اشاره کرده‌اند. همان‌طور که می‌دانید تغییراتی در کتاب‌های درسی جدید ایجاد شده و طرح سؤال از بعضی بخش‌های کتاب منع شده است. در درس‌نامه‌های این کتاب تمامی مطالبی که کتاب به آنها پرداخته است، نوشته شده، اما مطالبی دارد که در کتاب به آنها هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است.

از ویژگی‌های عربی جامع خیلی سبز انسانی که پرفروش‌ترین و یکی از بهترین منابع عربی کنکور انسانی است، می‌توان به مواردی همچون ویژه دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور رشته انسانی، شامل عربی دهم و یازدهم و دوازدهم، منطبق با کتاب‌های درسی جدید، متناسب با سطح جدید سؤالات کنکور، شامل درس‌نامه روان درس به درس و پایه به پایه، ارائه مفاهیم واژگان، ترجمه، مفهوم، قواعد و درک مطلب، بانک تست 2948 سؤالی از خط به خط کتاب درسی، به همراه تست‌های پیشرفته و دشوار، شامل آزمون جامع شبیه‌ساز کنکور، پاسخ‌نامه تشریحی کلیه سؤالات اشاره کرد.

کتاب عربی جامع مهروماه انسانی

عربی جامع انسانی مهروماه

کتاب عربی جامع مهروماه در جهت تفهیم مطالب سه کتاب عربی دهم، عربی یازدهم و عربی دوازدهم تألیف شده و جزو بهترین منابع عربی کنکور انسانی شناخته می شود. علاوه بر آن برای کسب موفقیت دانش‌آموزان و ایجاد آمادگی آنها در کنکور سراسری این کتاب را تألیف کرده‌اند که در مقدمه این کتاب هم به این موضوع اشاره شده است. البته عربی جامع مهروماه سوألات تشریحی ندارد و تنها شامل پرسش‌های چهارگزینه‌ای است. از ویژگی‌های جالب این کتاب می‌توان به لحن ساده و صمیمی کتاب اشاره کرد.

در کتاب عربی جامع مهروماه در ابتدا به تست‌های تمامی دروس در هر س ه‌پایه پرداخته شده است. به شکل کلی این کتاب به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود که در بخش اول پرسش‌های چهارگزینه‌ای و در بخش دوم درس‌نامه دروس به همراه پاسخ‌نامه هر درس در کنار همدیگر قرار داده شده‌اند. درس‌نامه‌ها با زبان بسیار ساده نوشته شده‌اند و برای تمامی دانش‌آموزان حتی دانش‌آموزانی که در این درس ضعیف هستند هم بسیار مناسب و قابل ‌فهم است.

توضیحات درس‌نامه در رابطه با همه دروس بدین صورت است که شامل توضیحات کامل و تکمیلی برای هر درس قرار گرفته و مؤلف فقط جملات و گفته‌های کتاب درسی را بیان نکرده است. قواعد کامل و جامع تشریح شده و به همراه توضیحات قواعد برای هر بخش مثال‌هایی ساده ذکر شده‌اند که به فهم مطالب کمک می‌کند. همچنین چند مورد از مثال‌های کتاب درسی هم استفاده شده است. درس‌نامه‌ها شامل نمونه‌های تستی نیستند؛ اما باید بدانید که به‌خاطر تعداد تست بالا برای هر درس در این کتاب که جزو محبوب‌ترین بهترین منابع عربی کنکور انسانی است و توضیحات روان قواعد می‌توان از نبود نمونه‌های تستی در درس‌نامه‌ها گذر کرد.

از جمله ویژگی‌های این کتاب می‌توان به داشتن بیش از 3700 تست طبقه‌بندی شده به‌صورت درس به درس (تألیفی _ سراسری)، کتاب درس‌نامه رایگان حاوی درس‌نامه جدید و مطابق با رویکرد کنکور سراسری و کتاب درسی در موضوع قواعد و نکات ترجمه و جمع‌آوری لغات و عبارات، مطالب مهم، متضادها و مترادف‌ها و جمع مکسرها به‌صورت درس به درس، پاسخ‌نامه تشریحی به همراه نکات مهم و روش‌های تست‌زنی، دارابودن تست‌های استاندارد و با تنوع بالا با تقسیم‌بندی ترجمه، چینش سؤالات بر اساس ساده به دشوار، بررسی سؤالات کنکور در تمامی دوره‌ها در تمامی رشته‌ها به‌صورت درس به درس، به همراه «بخش ویژه»، شامل تست‌های ترکیبی مباحث تجزیه و ترکیب، قرائت، کلمات (حرکت‌گذاری) و درک مطلب اشاره کرد.

 

انتخاب بهترین منابع عربی کنکور انسانی از یک انتشارات

کتاب‌های کنکوری زیادی توسط انتشارات مختلف به چاپ می‌رسد؛ اما باید بدانید که برای موفقیت در کنکور سراسری در هر رشته‌ای نباید فقط کتاب‌های یک انتشارات را تهیه کرد؛ زیرا تمامی کتب یک انتشارات مورد تأیید نیست و شما باید پیش از خرید هر منبع جمع‌بندی کنکور انسانی ویژگی‌های کتاب‌های مختلف را بررسی کنید. به عنوان مثال یکی از کتاب‌هایی که برای داوطلبان کنکور سراسری انسانی لازم است کتاب علوم و فنون جامع خیلی سبز است. کتاب علوم و فنون ادبی جزو مهم‌ترین کتاب‌های علوم ‌انسانی است و به‌خاطر مباحث فنی و پیچیده مثل عروض و قافیه و آرایه ادبی به همراه تاریخ ادبیات و سبک‌شناسی از اهمیت ویژه‌ای در کنکور انسانی برخوردار است. علاوه بر آن این درس به دلیل ضریب بالای آن در کنکور نیز از دروس تخصصی و مهمی به‌حساب می‌آید. این درس به شیرینی درس فارسی نیست؛ اما به نوبه خود جذابیت‌های خاص خود را دارد. کتاب علوم و فنون جامع خیلی سبز طبق برنامه آموزشی متفاوت در جهت دستیابی به موفقیت در کنکور سراسری طراحی شده است. این کتاب خلاصه‌ای جامع و کاربردی از موضوعات حفظی را دارا است و شامل 3 بخش درس‌نامه، تست و پاسخ‌نامه می‌شود.

کتاب علوم و فنون جامع خیلی سبز

جمع‌بندی

نکته‌ای که باید بدانیم این است که تمامی داوطلبان باید بهترین منابع عربی کنکور انسانی را انتخاب کنند؛ زیرا هر دانش‌آموزی باید یک سال را با این کتاب‌ها سر و کله بزند و جزئیات کامل آن را فرا بگیرد. در نتیجه اگر این منابع بهترین نباشند نمی‌توان انتظار گرفتن یک نتیجه خوب را در درس‌های تخصصی رشته انسانی داشت. برای همین ما توصیه می‌کنیم بهترین منابع دروس مختلف کنکور انسانی را از فروشگاه اینترنتی گیومه بوک که کتاب‌های محبوب انتشارات مختلف را عرضه می‌کند تهیه کنید تا دچار هدررفتگی زمانتان نشوید و موفقیتتان را در کنکور تضمین کنید.

 

 

 

برچسب ها : عربی,خیلی سبز,علوم و فنون,کنکور انسانی,کنکور,گیومه بوک