بهترین پارک آبی کرج چه نام دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

ورزش های آبی یکی از محبوب ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری در جهان محسوب شده و برای کسانی که می خواهند علاوه بر شنا، فعالیت های آبی بیشتری را تجربه کنند، پارک های آبی بهترین گزینه هستند. یکی از این مراکز تفریحی عالی, استخر دانش کرج نام دارد که جزء بهترین پارک آبی کرج محسوب می شود. این پارک هیجان انگیز خدمات متنوعی را در منطقه بین دو شهر تهران و کرج ارائه می دهد که در ادامه مقاله به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

استخر دانش کرج, یک پارک آبی سرپوشیده است که خانم ها و آقایان می توانند به صورت جداگانه در تمام فصول سال از آن استفاده و نهایت لذت را ببرند. در واقع این مرکز تفریحی, بزرگترین و بهترین پارک آبی کرج در منطقه محسوب شده که با فناوری های خاص جهانی و استانداردهای مختلف در زمینی به مساحت حدود 20 هزار متر مربع بنا گردیده است. در حال حاضر این مجموعه آبی ظرفیت دو هزار نفر را در یک زمان داشته و مجهز به جدیدترین سیستم های ضد عفونی می باشد.ذکنار هم قرار دادن انواع فعالیت های آبی برای سنین مختلف زیر یک سقف مهم ترین ویژگی این مجموعه است, چرا که افراد در سنین مختلف می توانند به طور همزمان تفریح ​ و یک روز خاطره انگیز را تجربه کنند.

پارک آبی دانش کرج کجاست؟

این پارک آبی در 15 کیلومتری اتوبان تهران - کرج قرار دارد و یکی از مکان های تفریحی تهران بوده که علاقه مندان زیادی را از شهرهای اطراف به خود جذب می کند. استخر دانش با امکانات مجهز و کاملی که دارد، فرصت مناسبی را برای تورهای دیدنی و گردشگرانی که پایتخت را برای استراحت چند روزه انتخاب کرده اند, فراهم می کند. برای استراحت در آرامش تصور کنید در محیطی آرام و هیجان انگیز دور از هیاهوی شهر هستید تا در کنار خانواده و دوستانتان لحظات شادی را برای خود رقم بزنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که در مورد ارتفاع هیجان زده می شوید، باید سقوط آزاد را در این مرکز تفریحی تجربه کنید. به طور کلی پارک دانش از سه بخش پارک آبی، پارک VIP و مرکز خرید یا پارکینگ تشکیل شده است که در ادامه به معرفی هر یک از بخش‌های آن می‌پردازیم: پارک آبی اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش این مجموعه بوده و ویژگی‌هایی مانند سرسره‌های پیچ‌خورده, دریاچه موج، رودخانه خروشان، سرسره های سرعت، زمین بازی، مهدکودک، سقوط آزاد, چاله فضایی و...در این بخش قرار دارند. قسمت VIP نیزهمانطور که از نامش پیداست مخصوص کسانی است که بلیط ویژه این قسمت را تهیه کرده و این افراد می توانند از خدمات وی آی پی مانند استخر، سونای خشک و سونای بخار، جکوزی، سالن بدنسازی و اتاق برفی استفاده ویژه کنند.

خدمات پارک آبی دانش کرج چیست؟

این مجموعه آبی خدمات خود را در دو سطح معمولی و ویژه (VIP) ارائه می دهد که مورد اول دارای سرسره های هیجان انگیز (پیچاندن، سرعت، مسابقه، U و سقوط آزاد معمولی)، سیاه چال، رودخانه وحشی، زمین بازی و مهد کودک بوده و مورد VIP  دارای سونای خشک و بخار، اتاق برفی، استخر، جکوزی، سالن بدنسازی، کافه، رستوران، غذاخوری سنتی و غیره می باشد.

آبی که در استخرهای کرج به کار می رود, از نظر مواد تشکیل دهنده، مخلوطی از آب معدنی است که همیشه شفافیت خاصی را به همراه دارد. این مرکز تفریحی برای رفاه حال مردم یک پارکینگ اختصاصی در این مکان در نظر گرفته اند که طبقه بالایی آن مرکز خرید بوده که نیاز دیگری از هموطنانمان را در این مرکز رفع می کنند. تمامی این امکانات برای این است که اگر عاشق تفریحات و ورزش های آبی هیجان انگیز باشید، محاله که نام استخر دانش کرج را فراموش کنید. آدرس این تفرجگاه عالی واقع در البرز, خیابان بهشتی, خیابان چهارصد دستگاه بوده و از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده استقبال از شما عزیزان هستند. 

شاید اکنون چند سوال را در ذهن خود داشته باشید که در ادامه به تمامی آن ها پاسخ کامل خواهیم داد.

  1. امکانات قسمت VIP پارک آبی چیه؟

  2. پارک آبی کرج چه امکانات و تجهیزاتی دارد؟

  3. تفاوت بلیط معمولی با بلیط VIP دهکده آبی پارس چیست؟

  4. قوانین استفاده از این پارک آبی چیه؟

تفاوت بلیط معمولی با بلیط VIPپارک آبی دانش کرج چیست؟

بلیط معمولی پارک آبی, یعنی می توانید از تجهیزات و امکانات معمولی و در سطح پائین پارک آبی استفاده کنید اما بلیط VIP از تمامی امکانات منطقه VIP که شامل استخر شیشه ای، جکوزی، سالن بدنسازی و ... می باشد و کسانی که بلیط VIP دهکده آبی البرز را خریداری می کنند از رختکن ویژه و خدمات مختلف بهرمند می شوند.

پارک آبی دانش کرج چه امکانات و تجهیزاتی دارد؟

این پارک تفریحی امکانات و تجهیزیات فراوانی دارد که مهمترین آن ها عبارتند از:

  • اسلایدهای چرخشی

  • سیاه چاله

  • دریاچه موج

  • سوراخ فضایی

  • رودخانه وحشی

  • سقوط آزاد ساده و گرد

  • زمین بازی و مهد کودک (فقط بانوان)

  • اسلاید Y

امکانات قسمت VIP پارک آبی چیست؟

این امکانات برای افرادی است که بلیط vip وی آی پی تهیه کرده اند و این مزیت ها عبارتند از:

  • سونا خشک و اتاق بخار

  • استخر

  • جکوزی و سالن بدنسازی

  • یک اتاق برفی با دمای 13 درجه زیر صفر

مجموعه پارک دانش علاوه بر امکانات ذکر شده دارای لباس فروشی، خشکشویی، آژانس، حمام، سینمای شش بعدی، آب میوه فروشی، اتاق ماساژ، شهربازی و قلعه وحشت می باشد.

قوانین پارک آبی دانش کرج چه می باشد؟

افرادی که مشخصات زیر را داشته باشند از ورود به پارک آبی محروم می شوند و این موارد عبارتند از:

  • افرادی که اخیرا تحت عمل جراحی وخیم قرار گرفته اند.

  • افرادی که از بیماری های قلبی و همچنین عارضه های پوستی مانند تبخال رنج می برند.

  • افرادی که قرص خواب را به صورت مداوم مصرف می کنند.

  • افراد دارای ناتوانی حرکتی یا عقب ماندگی ذهنی, قادر به تهیه بلیط نیستند.

  • کودکان زیر 3 سال و قد زیر 95 سانتی متر حق ورود به این پارک را ندارند.

  • افراد با وزن بیش از 110 کیلوگرم نمی توانند از سرسره آبی استفاده کنند.

  • زنان باردار

  • حمل جواهرات گران قیمت، گوشی، چاقو، مواد غذایی و اسپری ممنوع می باشد.

 

نییجه گیری

پارک‌های آبی از جمله جذاب‌ترین تفریحات در جهان محسوب شده که در دهه‌های اخیر در ایران به‌ ویژه شهرهای بزرگ همچون کرج مورد توجه قرار گرفته‌اند. یکی از بهترین پارک آبی در این منطقه, استخر دانش کرج می باشد که طرفداران زیادی از سرتاسر کشور به این مرکز تفریحی مراجعه می کنند. این مجموعه تفریحی به صورت روباز یا سرپوشیده طراحی شده اند و در تمام فصول سال میزبان تعداد بی شماری از علاقه مندان به ورزش های آبی می باشد.