راهنمای کامل سفر ارزان به کیش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

اگر شما هم به دنبال یک مقصد شیرین و هیجان انگیز برای گذراندن چند روز به دور از محل زندگی‌ و روزمرگی‌تان هستید جزیره کیش می‌تواند گزینه بی‌نظیری برایتان باشد. این جزیره با بهترین امکانات رفاهی و تفریحی یکی از مقاصد محبوب و پرتردد داخلی است که البته از سراسر دنیا نیز توریست و گردشگر جذب می‌کند. احتمالا می‌دانید که این جزیره، سواحل زیبا و دل فریبی دارد که حتی ممکن است با بعضی از مقاصد گردشگری خارجی برابری کند. به همین دلیل جزیره کیش به طور سالیانه هزاران هزار بازدید کننده داشته و به طبع هزینه گشت و گذار هم در آن بالاتر رفته است. حال لازم است به شما این اطمینان خاطر را بدهیم که می‌توانید با خرید بلیط لحظه آخری کیش می‌توانید هزینه‌های سفرتان را در همین ابتدای کار کاهش دهید. سفرمارکت یک پلتفرم جذاب و کاربردی است که می‌تواند با مقایسه صدها سایت گردشگری بهترین گزینه را برای سفر با هواپیما به کیش پیشنهاد دهد. پس اگر قصد سفر در فصل پیش رو را دارید هم اکنون می‌توانید با مشخص کردن تاریخ دقیق سفرتان برای رزرو بلیط هواپیما و رزرو اقامتگاه مناسب در کیش اقدام کنید. در ادامه قصد داریم بیشتر درباره سفر ارزان به کیش صحبت کنیم زیرا همان‌طور که می‌دانید سفر است و تفریحاتش که به آن معنی می‌دهد پس لازم است برای داشتن سفری ارزان برنامه ریزی همه جانبه را قبل از شروع مسافرت در ذهنتان بچینید تا در موقعیت‌های مختلف دچار سردرگمی و یا کمبود بودجه نشوید. در ادامه این یادداشت قرار است راهنمای کامل سفر ارزان به کیش را با یکدیگر مرور کنیم.

 

۱) چگونه خود را به جزیره کیش برسانیم؟

به طور کلی دو راه برای رسیدن به این جزیره وجود دارد که همگی ما از آن مطلع هستیم. یک راه هوایی و یک راه زمینی؛ خرید بلیط هواپیما ارزان کیش که فقط وابسته به یک جستجوی ساده در سایت سفرمارکت است. که پس از جستجو می‌توانید مرتبط‌ترین بلیط با ایده آلتان را برای خود و عزیزانتان رزرو و پرداخت کنید اما نوبت به بررسی سفر زمینی با ماشین به کیش می‌شود. همین اول صحبت باید بگوییم که با توجه به مسیر زیاد حدودا ۲۰ ساعته که هم خستگی بی حدومرزی را روی دوشتان می‌گذارد و هم هزینه بنزین و دیگر احتیاجات بین راه را هم در بر می‌گیرد در این بین، تازه باید از بنادر چارک، آفتاب یا بنذر لنگه سوار شناورها شوید تا به جزیره کیش برسید. اگر اهل جاده هستید و رانندگی طولانی برایتان لذت بخش است می‌توانید این راه را امتحان کنید اما اگر راننده کمکی در خودرو به همراه ندارید ممکن است سفر خسته کننده و طاقت فرسایی را با ماشین شخصی به کیش تجربه کنید. یکی دیگر از راه‌های زمینی که جایگزین بهتری برای ماشین شخصی برای سفر به کیش است خرید بلیط قطار بندرعباس است به این ترتیب که شما می‌توانید از هر شهری که مبدا شماست بلیط قطار به مقصد بندرعباس بگیرید و پس از رسیدن به آن، با انتخاب بندر مورد نظرتان که شامل لنگه، آفتاب یا چارک است خود را به کیش برسانید.

انتخاب این که کدام یک از راه‌ها برای شما مناسب است به خودتان بستگی دارد اما می‌توانید حتی برای خرید ارزانترین بلیط قطار بندرعباس هم به سفرمارکت اعتماد کنید و کار را به ما بسپارید.

 

2

 

۲) در کیش در چه مکانی اقامت کنیم؟

خیالتان بابت رزرو ویلا در کیش نیز راحت باشد زیرا سفرمارکت فکر این جا را هم کرده و تنها با وارد کردن تاریخ دقیق سفرتان در پنل جستجو می‌توانید به ده‌ها سایت گردشگری و اقامتی دست پیدا کنید و بر اساس تعداد نفراتتان به تمامی اطلاعات و مشخصات هر نوع اقامتگاهی مانند هتل، ویلا و سوییت دسترسی داشته باشید. به هنگام ظاهر شدن اقامتگاه‌های قابل رزرو در کیش، خاطرتان باشد که نزدیک بودن آن هتل یا سوییت را، به جاذبه‌های گردشگری این جزیره بررسی کنید زیرا کیش پر است از مکان‌های دیدنی و گردشگری که حیف است به علت دور بودن از آن‌ها بار حسی و تفریحی سفر را کم کنید.

 

۳) رستوران‌های جزیره کیش

تقریبا فکر می‌کنم همگی در این مورد هم نظر باشیم که یکی ارکان اصلی یک سفر لذت بخش، چشیدن غذاهای محلی آن شهر و دیار است. در خصوص جزیره کیش هم همین موضوع صدق می‌کند اما بیشتر بحث رستوران‌های لوکس و گران قیمت است که احساس می‌کنم با سفر ارزان به کیش، مرتبط نباشد! با این حال لازم است که حتی یک شب هم که شده دل را به دریا بزنید و در رستوان‌های ساحلی زیبای این جزیره یک غذای دریایی لذیذ و تازه را امتحان کنید.

 

3

 

۴) دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش

در این بخش می‌رسیم به اصل مطلب که همان مکان‌های دیدنی و تفریحی این جزیره است. احتمالا با خواندن این قسمت خودتان را برای هزینه‌های سرسام آور استفاده از بازی‌های آبی و یا بلیط‌های ورودی گران قیمت به بعضی مناطق دیدنی آماده کرده‌اید اما باید بگوییم که لازم نیست بترسید! در همین جزیره کیش هم نقاطی وجود دارد که نیاز به پرداخت هزینه ندارد و به صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار گرفته است. در پایان این بخش به این اماکن تفریحی و گردشگری خواهیم پرداخت اما پیش از آن باید قید کنیم که ورزش‌های آبی در دریای خلیج فارس هزینه زیادی روی دستتان نمی‌گذارد و با تعیین بودجه می‌توانید تنی به آب بزنید و از تفریحات موجود کمال استفاده را ببرید.

 

  • شهر باستانی حریره

از جاذبه‌های توریستی که به صورت رایگان در کیش قرار گرفته، شهر باستانی حریره است. این شهر باستانی نزدیک به ۸۰۰ سال قدمت دارد و از ‌سال‌ها قبل به عنوان شهری ثروتمند، چشم نواز، سرسبز و زیبا از آن یاد شده است. شهر باستانی حریره در قسمت شمالی جزیره کیش قرار داشته و شامل یک اسکله‌ قدیمی، یک خانه اعیانی زیبا، حمام شهر، کارگاه‌های صنعتی و کوره‌های شیشه‌گری است.

نشانی: استان هرمزگان، جزیره کیش، کارانه

ساعت بازدید: از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

 

  • پارک ساحلی مرجان

اگر می‌خواهید اوقات فراغتتان را در کنار یک غروب دل‌انگیز در خلیج فارس بگذرانید پارک ساحلی مرجان بهترین گزینه است. این پارک یک مکان آرام و به دور از هیاهوی شهر است که در بخش جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده و علاوه بر آلاچیق‌هایی که به طور رایگان در اختیار گردشگران قرار گرفته امکاناتی نظیر غواصی، جت اسکی و تفریح‌های آبی دیگری را هم داراست. البته در نظر داشته باشید که این خدمات هزینه‌ای جداگانه دارد.

نشانی: استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان مرجان

ساعت بازدید: نامحدود

 

  • پارک ساحلی سیمرغ

یکی دیگر از مناطق مهم گردشگری جزیره کیش پارک ساحلی سیمرغ بوده که در ضلع جنوب شرقی آن واقع شده است. این پارک ساحلی حدود ۱۵ هزار متر مربع مساحت دارد و دارای امکانات بی‌نظیری مانند زمین‌های بدمینتون، ایستگاه دوچرخه، فضای سبز آرایش شده، مسیر مناسب پیاده‌روی، پیست اسکیت و زمین پینگ پونگ است. همچنین با رفتن به این پارک ساحلی می‌توانید از منظره منحصر به فرد و زیبای آبی دریا لذت ببرید و در صورت نیاز تنی به آب بزنید و از امکانات تفریحی این پارک ساحلی بهره بگیرید.

نشانی: استان هرمزگان، جزیره کیش، ضلع جنوبی جزیره

ساعت بازدید: نامحدود

 

  • پارک شهر کیش

قدیمی‌ترین پارک در این جزیره پارک شهر کیش است که مساحتی حدود ۱۰۸ هزار متر مربع دارد. باید بدانید که این پارک، نزدیک به ساحل نیست اما با وجود دریاچه مصنوعی و استفاده از ۲۰ قایق پارویی جای دریا را برایتان پر خواهد کرد. این پارک تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب شده و با رفتن به این مکان می‌توانید از امکاناتی نظیر پیست دوچرخه سواری، پیست اسکیت، آب‌نماهای متعدد و زیبا، لوازم ورزشی معلولین، فضای تندرستی و آلاچیق‌ها استفاده کنید. برای ورود به این پارک همانند سه مورد بالا نیازی به پرداخت ورودی و یا رزرو آلاچیق‌ها نیست اما اگر علاقه‌ای به استفاده از دیگر امکانات پارک شهر داشته باشید لازم است که برای خرید بلیط هر کدام از امکانات اقدام کنید.

نشانی: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار خلیج فارس

ساعت بازدید: نامحدود

 

  • اسکله میر مهنا با اجرای موسیقی زنده

از اسکله میر مهنا اگر بگوییم باید از زیبایی‌های منحصر به فردش شروع کنیم. این اسکله به ۲ قسمت تقسیم شده که بخش اول از مسجد تا اسکله و بخش دوم از اسکله تا میدان جاسک بخش بندی شده است. در قسمت اول این اسکله می‌توانید اوقاتی را به پیک نیک و طبیعت‌گردی بگذرانید و در قسمت دوم اسکله میر مهنا از امکاناتی مانند زمین‌های بازی کودکان و ماهیگیری در اسکله استفاده کنید.

نشانی: استان هرمزگان، جزیره کیش، شمال غربی جزیره

ساعت بازدید: از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

 

  • نخلستان باغ بهشت کیش؛ نماد کیش

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تصویری که از جزیره کیش در ذهن همه ما نقش می‌بندد را از نزدیک تماشا کنید. نخلستان باغ بهشت همان نخل‌های بلند و فراوانی را دارد که ما در تصورمان از کیش داریم. یکی از مناطق قدیمی این جزیره نخلستان باغ بهشت بوده که نقش مهمی هم در تصویر سازی این جزیره در سال‌ها قبل داشته است. لازم است بدانید امروزه بازدید از این نخلستان به صورت رایگان بوده و برای یک بعد از ظهر دل‌انگیز، با بادهای ملایمی که از سمت دریا به لا به لای نخل‌ها می‌وزند، انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

نشانی: استان هرمزگان، جزیره کیش، غرب محله سفین

ساعت بازدید: نامحدود

 

  • کشتی یونانی کیش

یکی از جاذبه‌های گردشگری در میان آب‌های خلیج فارس کشتی یونانی کیش است و واقعا کمتر کسی است  که از وجود آن بی‌خبر باشد. سال‌هاست که این کشتی جذاب یونانی به گل نشسته و سبب جذب گردشگران زیادی به این ساحل شده است. با رفتن به پارک ساحلی غروب می‌توانید از نزدیک، کشتی یونانی را تماشا کنید و از غروب آفتاب نیز لذت ببرید. البته این پارک ساحلی امکانات تفریحی دیگری هم برای ارائه دارد که با تهیه تور لحظه آخری کیش می‌توانید اوقات خوش و هیجان‌انگیزتری را سپری کنید.

نشانی: استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی غروب

ساعت بازدید: نامحدود