بهترین چراغ ریلی چه ویژگی‌هایی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

چراغ ریلی یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار نورپردازی برای انواع فضاهای اداری، تجاری و حتی بعضا مسکونی است. چراغ‌های ریلی را می‌توان هم به صورت سقفی و هم به صورت دیواری نصب کرد و مورد استفاده قرار داد. در این شیوه نورپردازی، چراغ‌های ریلی بر روی ریل قرار می‌گیرند و علاوه بر حرکت در داخل ریل قابلیت چرخش 360 درجه را نیز دارند و می‌توانند نور را در همه جهات ساطع کنند تا بتوان به راحتی با استفاده از این چراغ‌ها هر جایی از فضا را روشن کرد و نور را به نقاط مورد نظر تاباند.

قطعا استفاده از چراغ ریلی با مزیت‌های بسیاری همراه است و یا می‌توان گفت، موارد زیر این اطمینان را به شما خواهد داد که برای نورپردازی فضای خود از چراغ ریلی استفاده کنید.

 

مزایای استفاده از چراغ ریلی

  • چراغ ریلی قابلیت نصب بر روی دیوار، سقف و حتی زمین را به صورت توکار، روکار و یا آویز دارد.
  • برای روشنایی همه‌ی فضاها این چراغ قابلیت چرخش 360 درجه دارد.
  • چراغ به راحتی در ریل نصب می‌شود.
  • ریل چراغ ریلی را می‌توانید در همه‌ی فضاها به هرشکلی نصب کنید.
  • تنوع بسیار زیاد چراغ ریلی و قدرت تطبیق با نیاز پروژه

و بسیار دلایل دیگر که می‌توان جواب بسیار خوبی برای سوال "چرا باید از چراغ ریلی استفاده کنیم؟" باشد. اما مورد دیگر چراغ ریلی با کیفیت است. همانطور که می‌توان حدس زد انواع این چراغ در بازار روشنایی بسیار متنوع است، به همین دلیلی در ادامه به مواردی اشاره کرده‌ایم که رابطه‌ی مستقیمی با کیفیت چراغ خطی دارند و با توجه به آن‌ها می‌توانید از بین گزینه‌های موجود در بازار بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی‌های چراغ ریلی باکیفیت

شاخص نمود رنگ یا CRI:

این فاکتور میزان شباهت رنگ اجسام زیر نور چراغ و رنگ طبیعی آن‌ها زیر نور خورشید را نشان می‌دهد. در واقع هر چه این شاخصه در چراغ بالاتر باشد به معنی این است که اجسام در زیر نور آن رنگ نور شفاف‌تر و واضح‌تری دارند. برای نورپردازی فضای تجاری، فروشگاهی و یا گالری از چراغ ریلی با CRI بالای 90 استفاده کنید.

چشمک یا flicker:

وجود چشمک و یا سوسو کردن نور خروجی از چراغ باعث خستگی چشم و یا سر درد افراد حاضر در فضای نورپردازی شده می‌شود. هم چنین فلیکر و یا چشمک باعث خراب شدن فیلم‌ها و عکس‌ها می‌شود و آن‌هارا با اختلال مواجه می‌کند. به همین دلیل هنگام انتخاب چراغ ریلی باید چراغی انتخاب کنیم که بدون چشمک و یا فلیکر باشد.

کیفیت ریل:

چراغ ریلی با قرار گرفتن و نصب شدن داخل ریل روشن می‌شود به همین دلیل کیفیت ریل چراغ ریلی بسیار با اهمیت است. اما ریل با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟ ریل با کیفیت ریلی است که اولا بدنه‌ای تماما از آلومینیوم با کیفیت ساخته شده باشد تا با قرارگیری و یا افزایش چراغ‌های داخل ریل دچار خمیدگی نشود. دوما در ریل با کیفیت از تسمه مسی به عنوان رسانا استفاده می‌شود تا با جابه‌جایی چراغ ریلی داخل ریل، چراغ دچار خاموشی نشود و هم چنین استفاده از تسمه‌های مسی به عنوان رسانا احتمال بروز آتش سوزی را به صفر می‌رساند.

از کجا چراغ ریلی بخریم؟

این احتمالا سوالی است که هنگام تصمیم به استفاده از چراغ ریلی در فضایتان، باید بپرسید. چراغ ریلی را می‌توانید از انواع فروشگاه‌های تجهیزات الکتریکی و ادوات روشنایی در سراسر کشور خریداری کنید. برای مثال اگر در تهران هستید می‌توانی با گشت زدن در خیابان لاله زار انواع چراغ‌های ریلی را پیدا کنید. اکووات نیز با دو فروشگاه خود در لاله‌زار شمالی و لاله‌زار جنوبی و هم‌چنین نمایندگی‌ها و عوامل فروش خود در سرتاسر کشور در خدمت شماست.

شما هم‌چنین می‌توانید به صورت آنلاین با مشاوران و کارشناسان اکووات در تماس باشید و برای خرید انواع چراغ ریلی و یا انواع دیگر چراغ‌های LED دردسر رفت و آمد و ترافیک را نداشته باشید و یا از طریق شماره 58642-021 با ما در ارتباط باشید. 

 

برچسب ها : چراغ ریلی,لامپ ریلی,نورپردازی ریلی,چراغ ریلی COB,چراغ ریلی دارک لایت