گیم پس چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

شاید در مورد «گیم پس» تا به حال چیزی شنیده باشید! قطعا اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که زمان زیادی برای بازی‌های ویدئویی روی کنسول‌ها صرف می‌کنید و به این دسته از بازی‌ها علاقمند هستید، خرید گیم پس می‌تواند برای شما مقرون‌به‌صرفه باشد. گیم پس، یک سرویس اشتراک مایکروسافت است که در سال ۲۰۱۷ برای Xbox One و در سال ۲۰۱۹ برای PC عرضه شد.

Game Pass به مشترکین امکان دسترسی به بیش از ۲۵۰ بازی را می‌دهد و دائماً در حال تغییر است. شما به سادگی یک هزینه ماهانه پرداخت می‌کنید و می‌توانید هر تعداد از آن بازی‌ها را تا زمانی که دوست دارید، استفاده کنید، تا زمانی که اشتراک شما منقضی شود و یا اینکه آن بازی از کتابخانه شما خارج شود. در این متن به خرید گیم پس التیمیت و خرید گیفت کارت اکس باکس اشاره خواهیم داشت. اگر به این نوع بازی‌ها علاقمند هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

همه چیز در مورد خرید گیم پس

سه نوع عضویت در گیم پس وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • کنسول (Xbox One و Xbox Series X/S)
  • رایانه شخصی (Windows ۱۰)
  • Ultimate (شامل بازی‌های کنسول و رایانه شخصی به همراه بازی‌های ابری در تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی می‌شود)

تمامی عضویت‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • دسترسی به کتابخانه در حال تکامل بیش از ۲۵۰ بازی برای PC/Xbox
  • ۲۰٪ تخفیف هنگام خرید بازی در کتابخانه Game Pass
  • ۱۰٪ تخفیف هنگام خرید افزونه‌های بازی مرتبط

با تهیه و خرید گیم پس شما به بیش از 100 بازی فوق‌العاده Xbox و PC دسترسی خواهید داشت. در این کارت برای همه سلیقه‌ها گیم وجود دارد، اعم از بازی‌های اکشن، ماجراجویی، ورزشی و موارد دیگر.

شما می‌توانید هر کدام را در این گیم انجام دهید، از جمله عناوین موفق سری‌های محبوب مانند Red Dead Redemption، Halo، Fallout وNBA. از سوی دیگر GamePass Ultimate گلد + گیم پس التیمیت دارای امتیازات بیشتری نسبت به کارت‌های دیگر است. از جمله اینکه امکان بازی آنلاین با دوستان و افزونه‌های درون بازی در این گیفت‌ کارت‌ها وجود دارد. حتی این نوع کارت‌ها می‌تواند برای بسیاری از افراد و یا کسانی که گیمرهای فوق‌العاده هستند، هدیه خوبی باشد و باعث خوشحالی آن‌ها شود.

خرید گیم پس التیمیت

گیم پس التیمیت بالاترین سطح عضویت در این بازی و نوعی کارت است که مزایای زیادی دارد. این نوع کارت به گیمر اجازه می‌دهد که بتواند بهترین و داغ‌ترین‌های روز را خریداری کند و با رایانه شخصی این بازی‌ها را ببیند و از تماشای هیجان‌انگیز فیلم و تلویزیون لذت ببرد.

دقیقا به همین دلیل است که خرید گیم پس التیمیت برای خیلی از افراد اهمیت دارد. با این کارت افراد می‌توانند سرگرمی‌ها، بازی‌ها و حتی ابزارهای فنی را که به آن نیاز دارند ذخیره کنند.

خرید گیفت کارت اکس باکس می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که عبارتند از:

  • عضویت Xbox Live Gold، که معاملات با طلا، بازی‌های با طلا و کنسول چند نفره را ارائه می‌دهد.
  • دارای برخی از امتیازات رایگان بازی می‌باشد.
  • دسترسی زودهنگام به بازی‌های جدید را ارائه می‌دهد.
  • از طریق فضای ابری، گیمرها می‌توانند در گوشی یا تبلت خود بازی کنند.

 

با  عضویت در گیم پس چه بازی‌هایی دریافت می‌کنید؟

5

صدها بازی در گیم پس گنجانده شده است؛ از جمله  Xbox Series X/S و Xbox One و بازی‌های PC.

 

برخی از آن‌ها هم با ایکس باکس و هم با رایانه شخصی سازگار هستند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخی از گیم‌های کلاسیک Xbox ۳۶۰ شامل Viva Piñata، Fable III و Mirror's Edge هستند.
  • کنسول‌های مدرن Xbox دارای بازی‌های شگفت‌انگیزی مانند The Outer Worlds، Halo: The Master Chief Collection و Dirt ۵ هستند.

به یاد داشته باشید، بازی‌های موجود اغلب تغییر می‌کنند، بنابراین تضمین نمی‌شود که نوع مورد علاقه شما از طریق Xbox Game Pass در دسترس باقی بماند.

چه زمانی بازی‌های جدید به Game Pass اضافه می‌شوند؟

6

هیچ برنامه مشخصی برای زمان اضافه شدن بازی‌های جدید وجود ندارد. مایکروسافت می‌گوید که معمولا بازی‌ها دائما در حال اضافه شدن به این کارت هستند و شما می‌توانید مدل‌های متنوعی را ببینید.

بر خلاف چیزی مانند پلی استیشن پلاس، که در آن بازی‌های ماهانه تا زمانی که مشترک هستید برای همیشه در کتابخانه شما باقی می‌مانند، Xbox Game Pass فقط به شما امکان می‌دهد مدل‌های موجود در کاتالوگ فعلی خود را بازی کنید. از آنجایی که می‌تواند عناوین را در طول زمان حذف کند، اگر در نیمه راه هستید، برای ادامه باید آن را خریداری کنید. مایکروسافت برای عناوینی که تحت تأثیر این موضوع قرار می‌گیرند، تخفیف ارائه می‌دهد.

Game Pass در چه کشورهایی موجود است؟

7

تا اینجای این مطلب در مورد اینکه خرید گیم پس برای بسیاری از افراد اهمیت دارد، صحبت کردیم. آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، هند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، کره، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، روسیه، عربستان سعودی، سنگاپور و در بسیاری از کشورهای دیگر می‌توان این بازی را دید.  با این حال، محدودیت‌هایی وجود دارد. به عنوان مثال، در روسیه، عضویت فقط برای خرید از خرده فروشان محلی یا فروشندگان آنلاین شخص ثالث در دسترس است.

چگونه Xbox Game Pass بخرم؟

بهترین مکان برای خرید گیم پس از طریق وب‌سایت‌های مایکروسافت برای کنسول، رایانه شخصی و Ultimate است. اگرچه می‌توانید کدها را از طریق فروشگاه‌های دیگر خریداری کنید، اما معمولاً بهترین ارزش را مستقیماً از مایکروسافت دریافت خواهید کرد.

سخن آخر

گیم پس روی کنسول‌های ایکس باکس یا پی‌سی قابل استفاده است. حتی این امکان وجود دارد تا با خرید نوعی اشتراک خاص، از این سرویس روی هر دو پلتفرم استفاده کنید. سعی کنید برای خرید گیم پس، سایتی را انتخاب کنید که از تایید لازم برای فعالیت‌های قانونی برخوردار باشد.