مزایای ثبت شرکت در گرجستان چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

چکیده : ثبت شرکت در گرجستان از جمله روش‌های رایج برای دریافت اقامت این کشور می‌باشد که می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری محسوب شده و مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

گرجستان، کشوری واقع در تقاطع اروپای شرقی و آسیای غربی بوده و به همین علت جزو کشورهای اوراسیایی محسوب می‌شود. این کشور نه تنها یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای گردشگران سراسر دنیا خصوصا ایرانیان محسوب شده، بلکه در طی سال‌های اخیر، به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اطراف ایران تبدیل شده است. وضعیت اقتصادی روبه رشد گرجستان و روش‌های مختلف برای اخذ اقامت این کشور باعث شده تا بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، گرجستان را به عنوان مقصد خود برگزینند. ثبت شرکت در گرجستان از جمله روش‌های رایج برای دریافت اقامت این کشور می‌باشد که می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری محسوب شده و مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

مزایای ثبت شرکت در گرجستان

این روزها بسیاری از افراد از کشور گرجستان به عنوان محلی مناسب جهت سرمایه‌گذاری یاد می‌کنند. از این رو، در طی سال‌های اخیر بسیاری از ایرانیان به دنبال روش‌های سرمایه‌گذاری در گرجستان هستند که ثبت شرکت یکی از رایج‌ترین آن‌هاست. ثبت شرکت در گرجستان مزایای زیادی را به همراه داشته که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، اقامت گرجستان با ثبت شرکت یکی از رایج‌ترین روش‌های اخذ اقامت این کشور محسوب می‌شود. در واقع افرادی که قصد راه‌اندازی کسب و کار در کشوری خارجی را دارند، می‌توانند با یک تیر دو نشان بزنند؛ یعنی علاوه بر ثبت شرکت، اقامت گرجستان را نیز دریافت کنند. یک روش متداول و محبوب برای کارآفرینان و یا سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند کسب و کار جدیدی داشته باشند.

موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد گرجستان

از آنجایی که گرجستان، کشوری اوراسیایی می‌باشد، می‌تواند پل خوبی جهت صادرات و واردات، سرمایه‌گذاری‌های اروپایی و تجارت‌های بین‌المللی میان اروپا و آسیا محسوب شود. از طرفی، با وجود اینکه بخشی از این کشور در قاره اروپا قرار گرفته، در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار ارزان‌تر می‌باشد ؛ بنابراین هزینه راه‌اندازی کسب و کار در این کشور مقرون به صرفه خواهد بود.

معافیت‌های مالیاتی

گرجستان از نظر نرخ مالیات از نوع کمترین مالیات‌ها محسوب می‌شود. این کشور، با کاهش میزان مالیات، تاجران و سرمایه‌گذران خارجی را جهت تجارت و سرمایه‌گذاری در این کشور تشویق کرده است.

نزدیکی گرجستان به ایران

از دیگر مزایای راه‌اندازی کسب و کار در گرجستان می‌توان به نزدیکی این کشور به ایران اشاره کرد. رفت و آمد بین دو کشور بسیار آسان بوده و هزینه چندانی ندارد. پرواز تفلیس به تهران و برعکس تنها 90 دقیقه زمان می‌برد و این موضوع باعث شده تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بتوانند به راحتی بین دو کشور در رفت و آمد باشند.

انواع ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان در مدل‌های مختلفی امکان‌پذیر می‌باشد و کارآفرینان می‌توانند متناسب با اهداف و شرایط، نوع شرکت موردنظر خود را انتخاب نمایند.

ثبت شرکت از نوع کارآفرین شخصی

این نوع ثبت شرکت مربوط به فعالیت‌های شخص حقیقی بوده و هیچگونه پرداخت حقوق و یا قرارداد برای واگذاری به شخص غیر وجود ندارد.

ثبت شرکت با مشارکت محدود

در این نوع شرکت، سهامدارن در دو دسته کامل و محدود جای می‌گیرند. در این نوع شرکت باید حداقل یک سهامدار کامل وجود داشته باشد که این شخص در قبال تعهدات شرکت، علاوه بر دارایی‌های شرکت، از دارایی‌های شخصی خود نیز پاسخگو خواهد بود اما سهامدار محدود صرفا بابت دارایی‌های شرکت باید پاسخگو باشد.

ثبت شرکت سهامی

این نوع ثبت شرکت برای شرکت‌های نوپا چندان توصیه نمی‌شود چراکه فرایند سختی را در پیش دارد و برای راه‌اندازی آن نیاز به سرمایه زیادی خواهد بود.

ثبت شرکت از نوع مشارکت عمومی

این نوع شرکت شباهت زیادی به شرکت با مسئولیت محدود دارد با این تفاوت که سهامداران علاوه دارایی‌های شرکت، در مقابل دارایی‌های خود نیز پاسخگو هستند.

ثبت شرکت همکاری

نوعی شرکت که در آن گروهی از افراد با هدفی مشترک جهت انجام امری خاص فعالیت می‌کنند.

دریافت مشاوره برای ثبت شرکت در گرجستان

سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی بدون داشتن اطلاعات کافی و یا کسب مشاوره از افراد متخصص می‌تواند مشکلات زیادی را برایتان به همراه آورد. از این رو توصیه می‌شود چنانچه قصد ثبت شرکت در کشور گرجستان را دارید، حتما از مشاوره رایگان تیم متخصص و مجرب سیسنوگروپ بهره‌مند شوید. این شرکت با داشتن کارشناسان حرفه‌ای و مسلط به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، روسی و گرجی آماده ارائه انواع خدمات در حوزه مهاجرت به گرجستان به شما عزیزان می‌باشد.

منبع: سیسنوگروپ

 

برچسب ها : ثبت شرکت در گرجستان,سرمایه گذاری در گرجستان,اقامت گرجستان