بهترین کباب کوبیده تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که از بین غذاهای ایرانی سنتی، علاقه‌ای به کباب کوبیده نداشته باشد. اگرچه همه غذاهای ایرانی آن‌قدر رنگ و لعاب دارند و اشتها‌برانگیز هستند که می‌تواند باعث رونق هر سفره‌ای شوند، اما کباب کوبیده چیز دیگری‌ است. درست است که می‌توان رد کباب را در سرتاسر جهان پیدا کرد و بسیاری از کشورها نیز دلبسته این غذا هستند، اما کباب کوبیده ایرانی توانسته است نسبت به نمونه‌های مشابه در جغرافیاهای مختلف جهان، محبوبیت و شهرت زیادی کسب کند. برای همین هر وقت که بخواهیم سور و تات کوچکی برای خود یا خانواده تدارک ببینیم، محال است به دنبال بهترین کباب کوبیده تهران نباشیم.

این شهرت و محبوبیت آن‌قدر زیاد است که ترجیح خود ما برای انتخاب یک غذای رستورانی یا ترجیح یک توریست برای خوردن غذای ایرانی، می‌تواند انتخاب کباب کوبیده باشد.

تاریخچه کباب کوبیده

از آنجا که غذاهای سنتی و مخصوص هر کشور، نشان‌دهنده ذائقه مردم آن کشور است، می‌توان آن را یکی از جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی دانست. کتاب‌های آشپزی ایرانی که دستور تهیه غذاهای مختلفی را در خود جای داده‌اند، توضیحاتی نیز درباره بهترین کباب تهران ارائه کرده‌اند.

در تاریخ آشپزی ایران به این نکته اشاره شده است که یکی از شاهان قاجار -یعنی ناصرالدین شاه قاجار- بنیانگذار یا شروع‌کننده طبخ این غذای خوشمزه و دلچسب اول از تهران و بعد در سراسر ایران بوده است. از آنجا که هر پادشاه گروهی از آشپزان ماهر و زیردست را در کنار خود داشت، هر غذای دلخواهی را نیز به ان‌ها سفارش می‌داد تا برایش مهیا کنند. نصیرالدین قاجار نیز دستور پخت کباب را به آشپزخونه اختصاصی خود صادر کرد.

در نهایت آشپزهای آشپزخانه توانستند با تغییرات جزئی در دستور تهیه کباب قفقازی موفق به پخت کباب کوبیده ایرانی شوند. در نتیجه، کباب کوبیده به یکی از بهترین و لذیدترین غذاهای اصیل ایرانی و مطابق با ذائقه هر ایرانی تبدیل شد.

 

انتخاب بهترین کباب کوبیده

انتخاب بهترین و باکیفیت‌ترین کباب دغدغه همه آن‌هایی است که دلبسته تنوع غذایی هستند. اما چه چیزی می‌تواند یک کباب کوبیده را نه‌تنها به بهترین کباب کوبیده پاسداران، بلکه به بهترین کباب کوبیده شناخته‌شده تبدیل کند تا همه را از همه‌جای شهر به سمت این رستوارن بکشاند؟ در جواب به این سوال باید گفت که قبل از تبحر آشپز در طبخ کباب، چیزی که نقش مهمی و تاثیرگذاری در لذیذ بودن و کیفیت یک کباب دارد، گوشتِ کباب است.

در ایران، عموما برای پخت کباب از گوشت گوسفندی مرغوب استفاده می‌شود. بنابراین این‌که گوشت کباب از چه گوسفندی، در چه زمانی و از کجا تهیه شده باشد، یکی از معیارهای کیفی برای انتخاب یک رستوارن و اطمینان از تجربه خوردن بهترین کباب کوبیده تهران خواهد بود.

رستوران صفری یکی از معدود رستوران‌هایی است که طبق مرام خود برای پخت بهترین کباب کوبیده همواره تهیه گوشت مرغوب را در اولویت‌های سبد خود قرار داده است. استفاده از گوشتِ تازهِ کشتار همان روز، مواد اولیه مرغوب، سرآشپز حرفه‌ای، ادویه و سایر فوت و فن‌های طبح یک کباب مرغوب جزو معیارهایی است که باعث می‌شود تجربه خوردن یک کباب به یکی از لذت‌های تجربه طعم متفاوت تبدیل شود.