نصب و زیر‌سازی ساندویچ پانل اتاق تمیز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

ساندویچ پانل اتاق تمیز جزء حساس‌ترین محیط‌های کاری در صنایع استراتژیک مانند داروسازی، غذایی، تجهیزات پزشکی و فضایی می‌باشد. پانل ساندویچی دنیای ماموت که جزء منحصر به فردترین مصالح ساختمانی مدرن می‌باشد علاوه بر سبکی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و کاهش چشمگیر انتقال حرارت دارای سطح بهداشتی و شستشوپذیر می‌باشد. سطح ساندویچ پانل اتاق تمیز جهت جلوگیری از تجمع باکتری و میکروب‌ها و سهولت شستشو باید صاف باشد. همچنین مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی بخشی از الزامات اجزاء تشکیل دهنده اتاق‌های تمیز می‌باشد.

در حال حاضر ساندویچ پانل‌های مخصوص اتاق تمیز در دنیای ماموت، با رعایت حداکثر استانداردهای کیفی مواد اولیه و تولید، منحصر به فردترین مصالح ساختمانی مدرن هستند و انتخاب اصلی بسیاری از طراحان و سازندگان اتاق‌های تمیز می‌باشند. در حال حاضر ساندویچ پانل‌ها جایگاه خاص و ویژه‌ای در صنعت ساخت و ساز دارند، این دیوار‌های از پیش آماده را معمولاً برای ساخت محیط‌های مختلفی مانند اتاق تمیز استفاده می‌کنند.

اتاق تمیز محیطی کنترل شده است که در این محیط فیلترینگ بسیار قوی برای عدم ورورد میکروب‌های موجود در محیط، گرد و غبار و به طور کلی ذرات معلق در هوا وجود دارد. حال ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که کاربرد چنین محیط‌هایی چیست و چگونه می‌توان به کمک ساندویچ پانل‌ها اتاق‌های تمیز راه‌اندازی کرد؟ خوشبختانه امروز در این مطلب ما تصمیم داریم ضمن آشنایی شما با اتاق تمیز نحوه نصب و زیر‌سازی ساندویچ پانل‌های اتاق تمیز را به شما عزیزان ارائه دهیم؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه این مطلب همراه ما باشید!

آشنایی ساندویچ پانل اتاق تمیز با  Clean room

همانطور که در بالا اشاره کردیم اتاق‌های تمیز محیط‌هایی کنترل شده و فیلتر شده برای عدم ورود گرد و غبار و میکروب‌ها هستند. اما به نظر شما دلیل استفاده بشر از چنین محیط‌هایی چیست؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که اتاق‌های تمیز معمولاً برای ساخت محصولات مختلف در زمینه الکترونیک، پزشکی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی کاربرد اصلی Clean room حذف ذرات و آلاینده‌های موجود در هوا است. در این محیط‌ها جریان هوای بیرون در صورتی اجازه ورود پیدا می‌کند که از سیستم فیلتر ورودی بگذرد. در فیلتر‌های ورودی هوا با توجه به مشخصات قبلی ضد عفونی و تمیز شده و پس از آن هوا اجازه ورود به اتاق را خواهد داشت.

همچنین هوای آلوده‌ای که در داخل اتاق جریان دارد به کمک رجیستر‌ها به محیط خارج منتقل شده یا اینکه به کمک فیلتر‌ها مجدداً آلایندگی‌های آن‌ها را حذف می‌کنند. حال در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توان به کمک ساندویچ پانل‌ها اتاق‌های تمیز راه‌اندازی کرد.

نحوه نصب و ساخت اتاق تمیز به کمک ساندویچ پانل

به طور کلی برای نصب و ساخت اتاق‌های تمیز به کمک ساندویچ پانل باید طبق گزینه‌های زیر عمل کرد:

  • نصب پانل‌های دیوار اتاق تمیز باید با دقت مطابق با خط ترسیم ساخت و ساز باشد. گوشه ها باید به صورت عمودی متصل گردند تا از کج شدن و پیچش پانل دیوار جلوگیری شود. انحراف عمود ساندویچ پانل اتاق تمیز هم نباید بیشتر از ۰. ۱۵٪ باشد.
  • قبل از هر چیز، سطحی که قرار است ساندویچ پانل‌ها را در آن نصب کنید باید کاملاً تمیز باشد. پس از آن باید شیار U را با همان اندازه افقی تنظیم خط در پایه نصب و آن را با پیچ‌های انبساط M۸ با فاصله ۵۰۰ میلی‌متری بین پیچ‌ها ثابت کرد.
  • پس از نصب پانل دیواری اتاق تمیز بیولوژیکی، شکاف درز باید ثابت بوده و خطای شکاف هر پانل نباید بیشتر از ۲ میلی‌متر باشد. همچنین سطح فشار مثبت به طور یکنواخت با درزگیر تنظیم گردد و سطح درزگیر کاملاً صاف و آب‌بندی شود.
  • جعبه اتصال الکتریکی روی پانل دیواری، تابلوی کنترل و دهانه‌های مختلف که خط لوله از آن عبور می‌کند باید به درستی روی پانل‌ها قرار گیرند. این تجهیزات باید با لبه‌های تمیز، محکم، عاری از گرد و غبار و مهر و موم شده با مواد غیر قابل احتراق نصب شوند.
  • سوراخ رزرو شده برای نصب درب‌ها و پنجره‌های اتاق تمیز باید مطابق با الزامات طراحی بوده و کاملا صاف، محکم، تمیز و عاری از گرد و غبار باشد.
  • صفحه پارتیشن باید محکم نصب شود و موقعیت، کمیت، مشخصات، روش اتصال و روش ضد الکتریسیته ساکن قطعات تعبیه شده و قطعات اتصال باید مطابق با الزامات طراحی باشد.
  • پانل دیوار باید به صورت عمودی، صاف و در موقعیت مناسب نصب شود. در محل اتصال پانل سقف و پانل دیوار مربوطه باید اقدامات ضدترک انجام شده و اتصالات کاملاً آب‌بندی گردند. همچنین اتصالات برای گوشه‌ها باید گرد باشد
  • سطح دیوار باید صاف و رنگ ثابت باشد.
  • انحرافات مجاز برای نصب پانل دیواری باید رعایت شود.

خرید ساندویچ پانل‌ها اتاق تمیز

همانطور که دریافتید ساندویچ پانل‌های اتاق تمیز در صنایعی چون صنعت داروسازی، تجهیزات پزشکی، غذایی و صنعت هوا و فضا جزء محصولات بسیار حساس به شمار ‌می‌روند. با توجه به حساسیت بالای این محصولات خرید آن‌ها از هر تولید‌کننده‌ای جایز نیست و باید برای خرید آن به تولید‌کننده‌ای معتبر مراجعه کرد. ماموت شرکتی با سابقه در زمینه تولید مصالح ساختمانی مدرن و دیوار‌های از پیش ساخته شده است. تمامی ساندویچ پانل‌های شرکت ماموت از ویژگی‌های زیر بهره‌مند هستند:

  • وزن سبک
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمایی
  • کاهش انتقال حرارت
  • برخورداری از سطح بهداشتی
  • استفاده از متریال‌های قابل شستشو برای ساخت

به شما اطمینان می‌دهیم که در ماموت ساندویچ پانل‌های اتاق تمیز با بالاترین استاندارد‌های دنیا ساخته می‌شوند، استاندارد‌های رعایت شده در انتخاب مواد اولیه و فرایند تولید باعث شده ساندویچ پانل‌های ماموت جزء منحصر به فرد‌ترین و بهترین دیوار‌های از پیش ساخته شده باشند.

سخن آخر

در این مطلب ما سعی کردیم شما را با نحوه نصب و زیر‌سازی ساندویچ پانل‌های اتاق تمیز آشنا سازیم. ‌امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد و از همراهی شما بسیار متشکریم. جهت کسب اطلاعات در خصوص انواع ساندویچ پانل بیشتر از طریق شماره های درج شده در وبسایت رسمی دنیای ماموت به نشانی mammutworld.com با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.