گوشی شیائومی: انتخاب اقتصادی با مزایای پرچم‌دار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

از سال ۲۰۱۱ و عرضه اولین گوشی‌های هوشمند توسط شیائومی، این شرکت همواره در حال گسترش و پیشرفت روزافزون بوده، و به همین منوال، فروش آن نیز چندبرابر شده است. در حال حاضر این شرکت نه تنها گوشی‌های هوشمند، بلکه لوازم الکترونیکی دیگر از قبیل تلویزیون و بلندگو و... نیز تولید می‌کند. «گوشی شیائومی» از جمله واژه‌هایی است که از چند سال پیش تا به حال، هر روز چندین بار آن را شنیده‌ایم. جدا از تبلیغات، خریداران نیز رضایت زیادی از محصولات داشته‌اند و همین موجب شده تا آنها را به هم پیشنهاد کنند.

نگاهی به آمار و ارقام

  • این شرکت در سال ۲۰۲۰، ۱۴۶.۳ میلیون تلفن هوشمند به فروش رساند، که در مقایسه با فروش سال ۲۰۱۳ آن، که ۱۸.۷ میلیون دستگاه بود، حدود ۸ برابر بیشتر شده بود. در اوت ۲۰۲۱، شیائومی اعلام کرد که سیستم‌عامل MIUI، بیش از۴۵۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد.
  • در سال ۲۰۱۵ شیائومی رکورد گینس تعداد فروش گوشی در یک روز را شکست، و توانست رقم ۲.۱۱ میلیون دستگاه را به فروش برساند.
  • در ۳ماهه دوم ۲۰۲۱، شیائومی شرکت اپل را پشت سر گذاشت، و توانست با در اختیار گرفتن ۱۷ درصد از بازار جهانی، به دومین فروشنده تلفن‌های هوشمند تبدیل شود.
  • فروش شیائومی در سال ۲۰۲۱، به ۱۹۱ میلیون دستگاه رسیده بود.

تمام این آمارها منجر شده‌اند تا شیائومی به نام «اپل شرق» در میان عموم معروف شود.

برندهای متفاوت تحت پرچم واحد

شیائومی، سه برند متفاوت را به عنوان زیرمجموعه‌های خود دارد: Mi، Redmi و Poco. این سه برند هر یک تولیدات خاص خود را دارند. اما در کل، همگی در قالب یک شرکت عمل می‌کنند.

  1. برند Mi، همواره سعی می‌کند تا از آخرین تکنولوژی‌های روز بهره ببرد و پیشرفته‌ترین تولیدات ممکن را داشته باشد، که در نتیجه قیمت بالاتری هم خواهند داشت. همچنین که گوشی‌های Mi، همیشه سریع‌ترین به‌روزرسانی‌ها را برای سیستم‌عامل اندروید دریافت می‌کنند.
  2. در حالی که برند Redmi، که از سال ۲۰۱۳ آغاز به کار کرد، سعی دارد تا گوشی‌های اقتصادی باکیفیتی تولید کند که برای اکثر افراد قابل‌خرید باشند. البته به همین منظور، این گوشی‌ها از ظاهر و کارایی گوشی‌های دو برند دیگر تقریبا بی‌بهره هستند.
  3. در کنار این دو برند، گوشی های برند Poco در سال ۲۰۱۸ ایجاد شد، تا میانه‌روی را در پیش بگیرد. گوشی های پوکو، سعی می‌کنند تا نزدیک‌ترین تجهیزات به گوشی‌های بالارده و حتی پرچم‌دار را داشته باشند، اما هم‌زمان با این کار، قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از این گوشی‌ها را ارائه دهند.

فروش گوشی شیائومی در ایران

گوشی‌های شیائومی در سال‌های اخیر که قیمت‌ها به شدت افزایش یافته‌اند، مورد علاقه اکثر افراد جامعه واقع شده‌اند. چرا که این گوشی‌ها با ارائه قابلیت‌های بی‌شمار در حد گوشی‌های رده‌بالا و پرچم‌دار، قیمت‌های پایین‌تری نسبت به برندهای شناخته‌شده مثل اپل و سامسونگ دارند. همین هم باعث شده تا فروش این گوشی در ایران بسیار بالا برود و ایران به یکی از بازارهای پراهمیت گوشی‌های شیائومی تبدیل شود.

اما خیلی از این شرکت‌ها، گوشی‌های خود را بدون دریافت مجوزهای رسمی یا پرداخت هزینه‌های گمرکی وارد می‌کنند، که موجب می‌شود خریداران مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافه برای فعال‌سازی گارانتی و ثبت رجیستری گوشی شوند.

نمایندگی رسمی شیائومی در ایران

استفاده از این نام برای شرکت‌های فروش گوشی شیائومی، بسیار ساده بوده و تقریبا اکثر آنها چنین عناوینی را به خود می‌دهند. متأسفانه راه‌های زیادی برای یافتن افراد سودجو در این میان وجود ندارد. اما شما می‌توانید با بررسی شرایط گارانتی شرکت‌ها و ارزشی که آنها برای مشتریان خود قائل می‌شوند و خدمات منطقی و مناسبی که به آنها عرضه می‌کنند، شرکت‌های خوب و درست‌کار را شناسایی کنید.

8

از جمله این شرکت‌ها، که گارانتی بسیار مناسبی بر روی گوشی‌های خود عرضه می‌کند، می‌توان به شرکت گارانتی تسک میران اشاره کرد، که نمایندگی رسمی شیائومی را در ایران بر عهده دارد.

اعتبارسنجی شرکت‌های گارانتی

برای بررسی اعتبار یک گارانتی می‌توان از راه‌های زیر استفاده کرد:

  1. بررسی نماد اعتماد الکترونیک: این نماد توسط یک نهاد دولتی به سایت‌ها داده می‌شود، اما با توجه به نظرات و شکایات مشتریان، درجه‌بندی و امتیازدهی می‌شود.
  2. بررسی از طریق سامانه جامع گارانتی: سامانه جامع گارانتی، در یک بازه ۱ تا ۱۰۰، به هر شرکت گارانتی امتیاز خاصی را اختصاص می‌دهد. هرچه این امتیاز بالاتر باشد، گارانتی معتبرتر و قابل‌اعتمادتر است.
  3. استعلام گارانتی و تضمین رجیستری دستگاه در سامانه همتا و سامانه جامع گارانتی: با جستجوی کد IMEI دستگاه خود در این دو سامانه، می‌توانید اطلاعات کامل در خصوص گارانتی و وضعیت دستگاه را بررسی کنید. در صورتی که این توضیحات وجود نداشته باشند، گارانتی قابل‌اعتماد نخواهد بود.
  4. ارائه خدمات در سراسر کشور: از اعتبارات یک شرکت گارانتی، تعدد نمایندگی‌های آن در شهرها و استان‌های کشور است. چرا که در این صورت مشتریان در طول سفرهای خود نیز امکان بهره‌مندی از خدمات را خواهند داشت.

گارانتی گوشی‌های شیائومی

به طور کلی گوشی‌های موبایل، از آن جهت که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیاز دارند که گارانتی‌های مناسبی داشته باشند که بتوانند مشکلاتی را که در هنگام کار به وجود بیایند، با سرعت و کیفیت بالا حل و رفع نمایند. گارانتی اعتباری‌ست که هر گوشی برای مدتی محدود در دفاتر خدمات پس از فروش یک شرکت داراست، تا بتواند در صورت به وجود آمدن یک مشکل، آن را به رایگان و یا با هزینه بسیار کم تعمیر کند. همچنین که ممکن است در صورتی که تعمیر ممکن نباشد، دستگاه تعویض گردد.

شرایط گارانتی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اما در شرکت تسک میران این شرایط به شرح زیر هستند:

۷ روز گارانتی اطمینان از خرید

در طی ۷ روز اول پس از خرید، در هر صورتی که نظر شما تغییر کرده باشد، و پلمپ بسته را باز نکرده باشید، می‌توانید محصول را به شرکت باز گردانده و هزینه‌های خود را پس بگیرید.

پشتیبانی قدرتمند

کارشناسان خبره تسک میران، محصولاتی را که به علت وجود یا ایجاد یک مشکل ذاتی به شرکت بازگردند، بررسی کرده و تعمیر می‌کنند. ضمن این‌که با مراجعه دوباره یک دستگاه با یک مشکل تکراری، دستگاه تعویض خواهد شد.

نکته: مشکل ذاتی، چیزی‌ست که بدون دخالت عامل یا عوامل خارجی و ناخودآگاه، در دستگاه پدید آمده باشد.

خدمات پس از فروش طولانی‌مدت

تمامی محصولات ۵ سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش دریافت خواهند کرد. به همین خاطر، در صورت اتمام زمان گارانتی، باز هم می‌توانید از تعمیرات تخصصی و قابل‌اطمینان شرکت در نمایندگی‌های رسمی آن در شهر خودتان استفاده کنید.

نمایندگی تسک میران: یک انتخاب خاص

9

شرکت گارانتی تسک میران، بهترین انتخاب برای خرید گوشی‌های شیائومی، هایسنس، پوکو و... در ایران است. با توجه به ارزش بالای حقوق مشتریان و نیازهای آنان در نظر این شرکت، می‌توان گفت که تسک میران، همراهی مطمئن و پایدار در مسیر استفاده از گوشی موبایل شما است. با یک تجربه خرید، می‌توانید به جمع همراهان همیشگی این شرکت بپیوندید.

منبع : نمایندگی شیائومی در ایران (www.taskmiran.com)

 

برچسب ها : شیائومی,تسک میران,گارانتی,پوکو