چه کسانی می توانند به مدرسه تیزهوشان بروند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

چه کلاس ششم و چه کلاس نهم، هدف بسیاری از دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه دوره اول، قبولی در مدارس تیزهوشان است. با قبول شدن در آزمون تیزهوشان و در نتیجه راه یابی به مدارس سمپاد، دانش آموزان از کیفیت بالای آموزش در کنار جو رقابتی مدرسه برخوردار می‌شوند. این نه تنها در تقویت پایه علمی دانش آموز موثر است، بلکه در مراحل و مدارج بالاتر مثل کنکور نیز به او کمک خواهد کرد. اگر شما هم دانش آموز، یکی از اولیاء و یا معلم و مشاور هستید، این مطلب را از دست ندهید تا هر آنچه نیاز است را درباره آموزش تیزهوشان و قبولی در مدارس تیزهوشان بدانید!

 

نکات مثبت و مزایای قبولی در مدارس تیزهوشان چیست؟

نکات مثبت و مزایای قبولی در مدارس تیزهوشان چیست - چه کسانی می توانند به مدرسه تیزهوشان بروند - موسسه موفقیت

با گسترش فضای مجازی و رسانه‌های جمعی، کمتر کسی هست که مزیت‌های تحصیل در سمپاد را نداند. این مزایا آن قدری هست که هر ساله دانش آموزان بسیاری تلاش کنند تا در آزمون پذیرفته شوند. فراموش نکنید که به هر حال هر کسی در نهایت مزد زحمات خود را می‌گیرد؛ این طور نیست؟!

1) امکانات و کیفیت

امکانات تحصیلی و کیفیت آموزش، اولین مورد مهم است که به آن اشاره می‌کنیم. دبیران این مدرسه‌ها به طور کلی بهترین‌های هر شهر هستند. جالب است بدانید که دبیران مدارس عادی به صورت مستقیم توسط آموزش و پرورش و با توجه به پروسه سازماندهی انتخاب می‌شوند؛ اما در مدارس تیزهوشان، این مدیر است که لیست دبیران را بررسی و با توجه به شناخت خود، سوابق دبیران و مدرک تحصیلی آن‌ها، بهترین را برمی‌گزیند.

2) جو مناسب و رقابت تحصیلی

از طرف دیگر، اکثر دانش آموزان در مدارس تیزهوشان درسخوان هستند. این موضوع باعث می‌شود تا اکثر بچه‌ها با هم رقابت تحصیلی داشته باشند. این موضوع در امتحانات داخلی و آزمون‌های پیشرفت تحصیلی برگزار شده در این مدارس و رتبه بندی دانش آموزان به اوج خود می‌رسد. پس می‌توانید حدس بزنید که این جو رقابتی باعث می‌شود تا شما هم ناخودآگاه انگیزه مضاعفی برای درس خواندن هر چه بیشتر داشته باشید. البته به شرط اینکه این رقابت سالم و دوستانه باشد و به رقابت ناسالم منجر نشود.

3) مسیر صحیح تحصیلی

می‌گویند «خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج»! واضح است که اگر دانش آموزی از متوسطه دوره اول یا دوم در تیزهوشان درس بخواند، می‌‎تواند مسیری بسیار هموارتر برای کنکور، المپیادها و دیگر آزمون‌ها داشته باشد. حتما می‌دانید که بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور و حتی نخبگان رشته‌های دانشگاهی ریاضی، تجربی و انسانی از این مدارس هستند. جالب است بدانید که در مدارس تیزهوشان رشته های دانشگاهی ریاضی، تجربی و انسانی توسط مشاورین به دانش آموزان گفته می شود تا با شناخت کامل و با توجه به علاقه خود بتوانند بهترین رشته را انتخاب نمایند.

با این اوصاف و نکات مثبت، آیا می‌توان از اثر بسیار مهم تحصیل در سمپاد بر آینده درسی و علمی گذشت؟ مطمئنا خیر. اما چگونه باید به این مدارس راه یافت؟

چه کسانی می‌توانند به مدارس تیزهوشان بروند و موفق باشند؟

شاید سوال کنید که چه افرادی می‌توانند به سادگی وارد این مدارس شوند. در ادامه با ما باشید تا بدانید که شما هم جزو این افراد هستید یا نه. البته در هر صورت جای نگرانی نیست، زیرا نکات مهمی را برای نزدیک کردن خود به این دسته عنوان خواهیم کرد.

در فرهنگ فارسی زبانان، ضرب المثلی وجود دارد که می‌گوید «کار نیکو کردن از پر کردن است». یعنی حصول نتیجه خوب در امری، ملزم تکرار آن کار است. آیا این موضوع به تنهایی کافی است؟

اگر این سوال را از مشاورین و متخصصین عرصه آموزش بپرسید، این موضوع را متوجه خواهید شد که صرفا تمرین زیاد نتیجه بخش نیست! در واقع تمرین و تکرار زمانی مفید است که هدفمند باشد. به همین دلیل است که نمی‌توان تاثیر مشاوره تحصیلی در قبولی تیزهوشان را دست کم گرفت. پس ویژگی اصلی قبولی‌های این مدرسه‌‎ها، کار هدفمند و مستمر است.

اگر شما هم یاد بگیرید تا به صورت هدفمند سعی و تلاش کنید، بدون شک در این مسیر موفق خواهید شد. کافی است برنامه ریزی کنید، مشاوره درست و اصولی بگیرید و سپس با انتخاب منابع صحیح و کارآمد، تلاش خود را انجام دهید. مطمئن باشید که این، راه رسیدن به موفقیت است.

بهترین روش برای قبولی در سمپاد چیست؟

بهترین روش برای قبولی در سمپاد چیست - قبولی در تیزهوشان - چه کسانی می توانند به مدرسه تیزهوشان بروند - موسسه موفقیت

مشاورین مختلف معمولا در پاسخ به این سوال می‌گویند «بهترین راه، تلاش و تمرین بسیار است». اما آیا این برای شما کافی است؟

در ابتدای کار، شما نیاز دارید تا هدف خود را تعیین کنید. اگر هدف شما قبولی در مدارس تیزهوشان است، آن را انتخاب کرده و برای آن تلاش کنید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که مدارس برتر دیگری هم هستند که در صورت عدم قبولی در تیزهوشان می توانید در آزمون ورودی آن‌ها شرکت نمایید اما هدف اصلی‌تان تیزهوشان باشد.

در مرحله بعدی، برای دریافت مشاوره تیزهوشان از یک مشاور ماهر کمک بگیرید. حتی ممکن است پدر و مادر شما، معلم و یا یکی از نزدیکانتان در این عرصه خبره باشد. پس می‌توانید درباره برنامه ریزی، نحوه مطالعه، نحوه آزمون دادن و مدیریت آزمون، کنترل استرس و امثال آن با وی گفتگو کنید. فراموش نکنید که بهره گرفتن از تجربیات دیگران مثل این است که قسمتی از عمر آن‌ها را زندگی کنید!

بعد از آن نوبت به تدوین برنامه ریزی می‌رسد. هیچ فرد موفقی بدون برنامه ریزی اصولی به هدف خود نرسیده است، حتی اگر برنامه او در ذهنش بوده باشد. روزهای خود را به طور دقیق برنامه ریزی کنید. برنامه باید نه بسیار سبک و نه بسیار سنگین باشد. زمان استراحت را نیز فراموش نکنید.

در نهایت با در یاد داشتن هدف مهم خود، شروع به مطالعه کنید. می‌توانید از آموزشگاه‌ها و کلاس‌های تیزهوشان نیز در این راه بهره بگیرید. این کلاس‌ها می‌تواند به شدت کمک کننده باشد، زیرا معلم و مدرس آن‌ها فردی است که تجربه قابل توجهی در این زمینه دارد. در کنار آن، کتاب‌ها را نیز مطالعه کنید و تست هم بزنید. تست و تمرین برای هر آزمون چهارگزینه‌ای بسیار مهم است.

موسسه موفقیت، بهترین آموزشگاه تیزهوشان ایران!

همانطور که گفتیم، شرکت در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان می تواند کمک زیادی به قبولی شما بکند؛ به گونه ای که برخی از افراد از آن به عنوان یک دوپینگ یاد می کنند! موسسه موفقیت یکی از آموزشگاه های کشور است که به طور تخصصی در زمینه تیزهوشان کار می کند و با بازخوردهایی که از این موسسه برداشت شده، می توان نتیجه گرفت که موسسه موفقیت جز بهترین آموزشگاه های تیزهوشان ایران است. کلاس های موسسه موفقیت به دو صورت حضوری (برای ساکنین تهران) و به صورت آنلاین برگزار می شود. از دیگر خدمات این کلاس‌ها می توان به مشاوره و پشتیبان تحصیلی برای پیگیری دانش آموز، آزمون شبیه ساز، ضبط کلاس، جلسه تحلیل آزمون و ... اشاره نمود. با بررسی این موارد و البته میزان قبولی های موسسه موفقیت، تفاوت این موسسه و موسسات دیگر را متوجه خواهید شد!

امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و همه چیز را درباره قبولی در مدارس تیزهوشان متوجه شده باشید. اگر در مورد موضوعی سوال و یا ابهامی دارید، می توانید با ما در بخش نظرات در ارتباطات باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موسسه موفقیت و ثبت نام در کلاس‌های آموزشی تیزهوشان می توانید به وب سایت آموزش سنتر (amoozeshcenter.com) مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن موسسه موفقیت (22891840-021) تماس حاصل فرمایید.

 

برچسب ها : تیزهوشان,تیزهوشان ششم,تیزهوشان نهم,آموزش تیزهوشان,آموزشگاه تیزهوشان