هفت فیلتر رایج در خودروی بی ام و
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

راه حل های پیشرفته فیلترها برای دارندگان BMW پدیده جدیدی نیست. در اوایل سال 1998، فیلترهای به اصطلاح ترکیبی در اولین خودروهای بی‌ام ‌و نصب شد که ترکیبی از کربن فعال و ذرات معمولی بود. بعدها، زمانی که کیفیت هوا به ویژه در چین و کره جنوبی مورد توجه قرار گرفت، فیلترهای ذرات معلق به عنوان تجهیزات استاندارد در آن بازارها معرفی شدند. این عرضه در سال 2015 در چین و 2020 در کره جنوبی صورت گرفت. از آن زمان، رانندگان بی‌ام ‌و در سراسر جهان این گزینه را داشتند که وسایل نقلیه خود را با این فیلترها ارتقا دهند.

 

دکتر بی‌ام ‌و از اوایل دهه 1990 به طور فعال روی سیستم‌های فیلتر مدرن کار می‌کرد. این حال، پیشرفت‌های چند سال اخیر، از جمله پیشرفت شرکت خودروسازی بی ام و به‌ویژه  در رابطه با تحولات در مبارزه با آلودگی شهری، به این معناست که این شرکت به پذیرش آخرین فناوری‌های فیلتراسیون خود سرعت بخشیده است.

روغن و هوای تمیز باعث می شوند خودروی شما به بهترین شکل ممکن کار کند. این قطعه آلاینده هایی را که می توانند باعث فرسودگی موتور و گیربکس شما شوند را حذف می کنند. آن ها همچنین به تصفیه هوای داخل وسیله نقلیه کمک می کنند تا تنفس تمیز فراهم شود. به همین دلیل بسیار مهم است که با تمام فیلترهای مورد نیاز خودرو بی م ام دبیلو از جمله فیلترروغن بی ام و، فیلتر هوا و فیلتر کابین بی ام و آشنا شوید و از تعویض به موقع آنها اطمینان حاصل کنید.

در این مقاله لیست فیلترهایی که در اکثر خودروهای بی ام و وجود دارد، بررسی می شود. می‌توانید به طور دقیق فیلترهای مورد نیازخودروی خود را از دفترچه راهنمای خودرو بی ام و یا کتابچه راهنمای تعمیر پیدا کنید.

تقریباً همه در مورد فیلترروغن بی ام و، فیلتر هوا و فیلتر کابین بی ام و می‌دانند، اما در خودروهای لوکس کمی بیشتر از سه فیلتر وجود دارد. آنها دو فیلتر هوا دارند، یکی برای هوای موتور و دیگری برای کابین، و تعدادی فیلتر دیگر برای محافظت از موتور و گیربکس تعبیه شده است. ممکن است گیج کننده باشد زیرا همه اتومبیل ها فیلترهای یکسانی ندارند و هر فیلتر احتمالاً فواصل سرویس مخصوص به خود را دارد. برای تشخیص فاصله زمانی مناسب جهت تعویض فیلتر روغن به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

انواع فیلتر در خودروی بی ام و

فیلتر روغن

این قطعه مصرفی، روغن موتور را برای مدت زمان طولانی‌ترتمیز نگه می‌دارند.

به این صورت که کثیفی ها و آلاینده ها را از روغن موتور شما پاک می کند تا از ورود آنها به موتور و ایجاد سایش زودهنگام جلوگیری کند.

معمولاً باید هر 3000 تا 5000 مایل یکبارآن را تعویض کنید.

انتخاب و ارتقا به یک فیلتر روغن درجه یک می تواند از موتور شما در شرایط سخت رانندگی محافظت بیشتری کند.

images_1667907065.png

فیلترهوا

 این قطعه مصرفی تمیزی موتور خودرو را  تضمین می کنند.

فیلترهوا کثیفی ها و آلاینده ها را از سیستم ورودی هوای خودرو پاک می کنند و مانع ورود آنها به موتور خواهند شد.

معمولا هر 12 ماه یا 12000 مایل تعویض آن توصیه می گردد.

فیلتر کابین

 این قطعه مصرفی، هوایی که در کابین خودرو تنفس می کنید را تمیز می کند.

همچنین  گرد و غبار، گرده ها و سایر آلاینده ها را با ورود هوا به وسیله نقلیه شما پاک می کند.

توصیه می شود این قطعه مصرفی کابین هر 12 ماه یا 12000 مایل تعویض شود.

images_1667907083.png

فیلتر سوپاپ (PCV)

این قطعه مصرفی در سوپاپ‌های میل لنگ به گازهای خروجی اجازه می‌دهند تا با پاکسازی گازهای دمنده، در موتور دوباره گردش کنند.

سوپاپ تهویه میل لنگ آلاینده های ناشی از احتراق را از میل لنگ موتور حذف می کند. این فیلتر مستقل نیست، اما با تنفس کار می کند و باید در همان زمان سرویس شود.

توصیه می شود هر 12 ماه یا 12000 مایل این قطعه مصرفی را تعویض کنید.

همه خودروها دریچه PCV ندارند. اگردر سوپاپ میل لنگ روغن دیدید، فورا باید PCV را تعویض کنید.

فیلتر میل لنگ

این قطعه عناصر تنفسی هوا در میل لنگ موتور را تمیز می کند و به تهویه میل لنگ و کاهش انتشار بخار آلوده کمک می کند.

در تعویض المنت هواکش با هر تعویض، فیلتر هوا به حداقل زمان نیاز دارد و جریان هوای کافی برای حفظ فشار خلاء ورودی صحیح را تضمین می کند.

فیلتر انتقال یا گیربکس

فیلترهای انتقال به انتقال طولانی‌تر کمک می‌کنند وآلاینده های مضر را که می توانند عملکرد و عمر انتقال شما را کاهش دهند، حذف می کند.

توصیه می شود درهر 24 ماه یا 24000 مایل تعویض شود.

تجربه الگوهای تعویض دیر یا نامنظم می تواند اولین نشانه ای باشد که فیلتر گیربکس شما نیاز به تعویض دارد.

 فیلترسوخت

فیلترسوخت از موتور، مسافت پیموده شده گاز و عملکرد خودروی محافظت می کند و همینطور

زنگ زدگی، کثیفی و سایر آلاینده ها را از سوخت حذف می کند تا از مسدود شدن خطوط سوخت جلوگیری نماید  در غیراینصورت این عوامل می توانند منجر به شروع ضعیف، عملکرد و آسیب به موتور شما شود.

این قطعه مصرفی نیاز به تعویض در هر 12 ماه یا 12000 مایل خواهد داشت.

یک نشانه اولیه مبنی بر اینکه فیلتر بنزین شما نیاز به سرویس دارد، از دست دادن قدرت خودرو یا توقف آن است.

فیلترهای خودرو هوا و مایعات را تصفیه می کنند تا از آسیب جلوگیری کنند. فروشگاه های لوازم یدکی مانند چیتایدک دارای تمام فیلترهایی است که برای حفظ بهترین عملکرد خودروی شما به آن نیاز دارید، به همراه توصیه های مفیدی که به شما کمک می کند خودتان آنها را پیدا، حذف و نصب کنید.

نکات ایمنی هنگام تعویض فیلتر

برای اطلاعات مربوط به تعمیرات خودرو مانند تعویض فیلترها به ویژه فیلتر روغن بی ام و، فیلتر هوا و فیلتر کابین بی ام و حتماً به دفترچه راهنمای خودرو وراهنمای تعمیر مراجعه کنید وهمچنین برای اطلاعات عیب یابی، تعمیر و ابزار خاص خودروی خاص خود به دفترچه راهنمای خدمات خودرو مراجعه کنید. توجه داشته باشید همیشه قبل از بلند کردن وسیله نقلیه چرخ های خودرو را ثابت کنید. کابل باتری را قبل از تعمیر یک برنامه الکتریکی در خودرو جدا کنید تا در صورت سوراخ شدن یا اتصال تصادفی سیم، از مدارهای الکتریکی آن محافظت کنید. هنگام کار با باتری خودرو احتیاط کنید. اسید سولفوریک سوز آور است و می تواند لباس و پوست را بسوزاند یا باعث کوری شود. همیشه از دستکش و عینک ایمنی و سایر تجهیزات حفاظت فردی استفاده کنید و در مکانی با تهویه مناسب کار کنید. اگر الکترولیت روی بدن یا لباس شما وارد شد، بلافاصله آن را با محلول جوش شیرین و آب خنثی کنید.