خرید انواع تجهیزات پسیو از راف نت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

تمامی شبکه‌های امروزی، از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی تشکیل شده و دارای پیکربندی های متعددی به منظور تبادل اطلاعات با یکدیگر می باشند. به همین علت نیز، کاربران و مدیران شبکه باید با ترکیب تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه و با درنظر داشتن مسائل مهمی چون صرفه اقتصادی، شرایط عدم افت کیفیت و حفظ سرعت و رعایت الزامات امنیتی را برای شبکه تضمین نمایند. در این مقاله، به بررسی ویژگی های تجهیزات پسیو شبکه، راهنمای خرید تجهیزات پسیو شبکه از فروشگاه راف نت و کاربردهای آنها و همچنین نکات مهم در هنگتم خرید تجهیزات پسیو شبکه خواهیم پرداخت. 

معرفی تجهیزات پسیو شبکه

یک قطعه پسیو، ، قطعه ای از تجهیزات الکترونیکی است که تنها می تواند انرژی دریافت کرده و می تواند آن را اتلاف، جذب یا در یک میدان الکتریکی یا میدان مغناطیسی ذخیره نماید. تجهیزات پسیو برای استفاده، به هیچ شکلی از نیروی الکتریکی نیاز ندارند.

 

همانطور که از نام "پسیو" پیداست، تجهیزات پسیو هیچگونه عملکردی پیرامون افزایش یا تقویت انرژی نداشته و نمی توانند سیگنال الکتریکی را تقویت کرده، نوسانی داشته و یا تولید نمایند.

ویژگی های تجهیزات پسیو:

-       به صورت مستقل از توان یا انرژی در شبکه استفاده می شود. مانند: مقاومت، خازن، سلف، ترانسفورماتور، موتور و غیره.

-       عنصر پسیو، انرژی را به صورت ولتاژ یا جریان ذخیره می کند.

-       عملکردی برای افزایش توان ندارند.

-       نمی توانند جریان را کنترل کنند.

-       تجهیزات پسیو به هیچ منبع خارجی برای استفاده در شبکه نیاز ندارند.

-       بهره کمتر از 1 دارند، و نمی توانند سیگنال را تقویت کنند.

-       پذیرنده انرژی هستند

-       در رده تجهیزات غیر خطی قرار می گیرند.

برخی از انواع تجهیزات پسیو شبکه عبارتند از:

·      انواع کابل و سوکت شبکه

·      پچ کورد

·      رک 

·      پچ پنل

 

پچ پنل چیست؟

اگر مایل به راه اندازی یک شبکه سیمی هستید که شامل چندین پورت دیواری در قسمت های مخلف یک ساختمان است، استفاده از یک پچ پنل در یک مکان مرکزی می‌تواند راه‌حلی ساده، منظم و با مدیریت آسان به شما ارائه نماید. اکنون شاید این سوال برای شما مطرح شود که پچ پنل چیست؟ پچ پنل در اصل به مجموعه ای از پورت ها در یک پنل اشاره دارد. هر پورت نیز از طریق یک کابل پچ، به پورت دیگری که در جای دیگری از ساختمان قرار دارد متصل خواهد شد.

پچ پنل شبکه قطعه ای به شکل مستطیل و از جنس فلز بوده و یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات پسیو شبکه بشمار می رود. این قطعه با قرارگیری در بخش انتهایی سایر تجهیزات مانند روتر، سوئیچ، سرور و غیره، به کابل شبکه یا پچ کورد شبکه نیز متصل می گردد و در نهایت منجر به تسهیل ساماندهی و مدیریت مطلوب کابل ها می شود.

پچ پنل -Patch Panel از دسته بندی تجهیزات پسیو شبکه

کاربرد پچ پنل شبکه

پچ پنل برای مدیریت کابل در انواع شبکه های کامپیوتری و تاسیسات مخابراتی، استودیوهای ضبط و تولید تلویزیون و رادیو بکار می رود. برای این منظور انواع کابل ها به یک LAN (شبکه محلی) به یک پورت سخت افزاری نصب شده نصب می شوند. توانایی برچسب زدن کابل‌های مجزا در یک پچ پنل، روشی واضح تر و سازمان‌دهی‌شده‌تر برای شناسایی جریان سیگنال ایجاد می‌کند و عیب‌یابی مشکلات فنی به کار ساده‌تری تبدیل می‌شود.

مزایای استفاده از Patch Panel

استفاده از پچ پنل ها به دلیل مزایایی که دارند ضروری است. مهم ترین مزایای مرتبط با استفاده از پچ پنل عبارتند از:

·      جلوگیری از شکستگی کابل رایزر 

·      نصب انعطاف پذیر

·      تعمیرات ساده 

·      سیم کشی منظم و شماره گذاری کابل

·      دسترسی ارتقا یافته به اینترنت

کابل شبکه چیست؟

کابل شبکه یکی از تجهیزات پسیو شبکه است که در شبکه های متصل کاربرد فراوانی دارند. این کابل ها برای اتصال دستگاه های شبکه ایجاد شده اند و در اندازه های مختلی تولید شده اند. شما نیز بر اساس نیاز خود می توانید هر طولی از کابل های شبکه را که می خواهید از فروشگاه راف نت تهیه نمایید. کابل های شبکه بیشتر برای اتصال دستگاه های مستقر در سیستم های LAN مانند روترها، رایانه های شخصی و سوئیچ ها بکار می روند.

کابل شبکه از دسته تجهیزات پسیو شبکه

کابل‌های شبکه، سخت‌افزار شبکه‌ای هستند که برای اتصال یک دستگاه شبکه به سایر دستگاه‌های شبکه یا اتصال دو یا چند رایانه برای اشتراک‌گذاری چاپگرها، اسکنرها و غیره بکار می روند. انواع مختلف کابل‌های شبکه مانند کابل کواکسیال، کابل فیبر نوری و کابل‌های جفت به هم تنیده، بسته به توپولوژی، پروتکل و اندازه شبکه توسط کاربران به کار گرفته می شود. به واسطه این کابل ها، دستگاه ها را می توان با چند متر (به عنوان مثال از طریق اترنت) یا فاصله تقریباً نامحدود (مثلاً از طریق اتصالات اینترنت) از هم جدا کرد.

یکی دیگر از خصوصیات کابل های شبکه، شیلددار و بدون شیلد بودن آنها است. در واقع در این کابل ها، 8 رشته سیم به دو صورت دو به دو، به هم تابیده شده و این ویژگی در تمام کابل‌های شبکه به چشم می خورد. به همین منظور نیز برخی از انواع کابل شبکه، به صورت شیلددار (STP) و بدون شیلد (UTP) تولید شده و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند. بدین صورت که، در کابل‌های شبکه ی شیلددار، یک پوشش به صورت روکش اضافی در درون کابل وجود دارد که باعث می‌شود میزان تداخل سیگنال در کابل شبکه، کاهش پیدا کند. 

کابل cat5 اولین نسل از کابل های شبکه بوده و تا به امروز نیز کاربردهای فراوانی داشته اند پس از آن نیز،. cat5e تولید و عرضه شد که نسبت به مدل قبلی پیشرفته تر بوده و دارای سرعت انتقال داده بیشتری بوده است. بعد از مدت کمی نیز کابل‌های نوع cat6 و cat6a به بازار عرضه شدند که مدرن تر از نمونه های قبلی بوده و ضعف آنها را جبران نمودند.

دسته بندی انواع کابل شبکه 

نوع کابل                          

شیلد                                  

بیشترین فرکانس                        

 بیشترین سرعت تبادل داده                            

سرعت

Cat 3

No                                           

16Mhz                                  

-

10Mbps

Cat 5

No

100MHz      

  100 Mbps

100Mbps

Cat 5e

No

100MHz

1,000 Mbps / 1 Gbps

1Gbps

Cat 6

Sometimes

250Mhz

1,000 Mbps / 1 Gbps

1Gbps

Cat 6a

Sometimes

500MHz

10,000 Mbps / 10 Gbps

10Gbps

Cat 7

Yes

600Mhz

40,000 Mbps/ 40 Gbps

10Gbps

Cat 8

Yes

2GHz

25 Gbps or 40 Gbps

40Gbps

 

سخن پایانی

امروزه با کسب اطلاعات مفید و کافی پیرامون انواع تجهیزات شبکه و به طور ویژه تجهیزات پسیو، راه‌اندازی یک شبکه می تواند امری ساده و بدون دغدغه تلقی شده و می توان به صورت ایمن از بهبود و ارتقای آن و همچنین بهره وری و راندمان مفید آن اطمینان حاصل نمود. در این مقاله‌، با بررسی شیوه های خرید تجهیزات پسیو شبکه از راف نت، تفاوت ها و کاربردهای آنها، سعی داشتیم تا راهنمایی های مفید و کاربردی را به خریداران و خوانندگان گرامی، در راستای خرید تجهیزات پسیو شبکه، ارائه نماییم. 

فروشگاه راف نت، همچنین طیف گسترده ای از گزینه های مربوط به پچ پنل و کابل شبکه را با سبک های گوناگون برای کاربردهای مختلف و با بهترین قیمت و مقرون به صرفه ارائه می دهد. شما کاربران و خوانندگان گرامی می توانید برای خرید کابل شبکه، با مراجعه فروشگاه راف نت، و بررسی انواع قیمت کابل شبکه، نسبت به خرید نوع متناسب با نیازهای خود اقدام نمایید. در صورت وجود هرگونه سوال پیرامون محصولات ارائه شده در فروشگاه راف نت، می توانید با کارشناسان ما در واحد پشتیبانی در ارتباط باشید. از حسن توجه شما سپاسگزاریم.