پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی موجب پیشرفت سطح زندگی و دغدغه های مردم شده و افراد مختلف به تدریج به سمت رفاه و آسایش سوق داده شده اند. یکی از مهم ترین و چشم‌ گیرترین راه های افزایش سطح رفاه، استفاده از تکنولوژی مدرن است.

همین موضوع موجب شده است که افراد به سمت خرید اینترنتی روی آورند. این نوع خرید با مزایای بی شماری که دارد، به محبوب ترین نوع خرید تبدیل شده است و امکانی را فراهم آورده تا بدون محدودیت بتوانید وسایل مورد نیاز خود رادبا بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

افزودنی بتن چیست؟

با توسعه و گسترش استفاده از بتن در صنعت و ساختمان سازی، به تدریج مشکلات آن نمایان شده و این مشکلات با گذشت زمان و در شرایط مختلف محدودیت هایی را ایجاد می کردند که موجب شد که ایده ای شکل گیرد تا با استفاده از افزودنی ها، بتوان خواص بتن را بهبود بخشید.

در حال حاضر کم تر بتنی در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد که بدون افزودنی به مرحله اجرا رسیده باشد. افزودنی های بتن عمدتاً به دو شکل مایع و جامد وجود داشته و نمونه جامد آن به صورت پودری و نمونه مایع به صورت رقیق شده با آب به مصرف می رسد.

مزایای افزودنی بتن

 

جالب است بدانید که افزودنی های بتن در انواع مختلفی تولید شده و هر کدام از آن ها با توجه به هدفی که از تولید آن ها دنبال می‌ شود دارای کاربردهای متفاوتی هستند. برای مثال چسب بتن دارای کاربردی متفاوت از روان کننده ها بوده و نمی توان آن ها را به جای یکدیگر استفاده کرد.

از مهم ترین مزایای افزودنی های بتن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازدارنده در برابر عوامل شیمیایی و خوردگی بتن
  • کاهش نیاز آبی بتن
  • توزیع تنش یکنواخت
  • جلوگیری از واکنش قلیایی سیلیس
  • تسریع گیرش سیمان
  • تاخیر گیرش سیمان
  • تغییرات اسلامپ
  • افزایش دوام بتن
  • تغییرات در ویسکوزیته و روانی بتن
  • بهبود فرآیند هیدراتاسیون
  • افزایش مقاومت نهایی و الاستیسیته
  • افزایش مقاومت کششی
  • کاهش انقباض و ترک خوردگی
  • افزایش نیروی اتصال به آرماتور

خواص و تاثیر افزودنی های بتن

افزودنی های بتن شامل مواد فعال شیمیایی و معدنی است که نقش های متفاوتی را در ارتباط با بهبود خواص بتن ایفا می نمایند. مواد فعال در صورتی که با واکنش پذیرها که در بتن سیمان وجود دارند در ارتباط قرار بگیرند وارد واکنش می شوند.

این فعالیت ها با حضور آب به عنوان فضای واکنش تسهیل شده و عمده تاثیر افزودنی های بتن برسیمان صورت می پذیرد. برخی از تاثیرات افزودنی های بتن بر مخلوط سیمانی شامل موارد زیر هستند:

  • کاهش مصرف سیمان
  • باردار کردن سطح ذرات سیمان
  • واکنش زنجیره اصلی و فرعی افزودنی با ذرات بدون واکنش سیمان
  • کاهش هیدروکسید کلسیم ناشی از واکنش هیدراتاسیون

قیمت انواع افزودنی بتن

 

افزودنی های بتن در انواع مختلفی فرمول شده و به بازار عرضه می شوند. هر کدام از آن ها مواد تشکیل دهنده متغیری داشته و نمی توان قیمتی ثابت را برای تمامی آن ها عنوان نمود. برای مثال قیمت ژل میکروسیلیس به ترکیبات و حجم آن بستگی دارد.

اما به طور کلی قیمت تمام شده برای خرید افزودنی های بتن زیاد نبوده و با توجه به مزایا و کاربرد هایی که دارند جزو مواد گران به شمار نمی روند. برخی هزینه ها دارای تاثیرات جانبی هستند. افزودنی های بتن نیز دارای بُعدهای پنهان بسیار زیادی است.

هنگامی که در فصل های مختلف سال پروژه شما با خرید آب بند بتن تعطیل نشود یعنی شما به میزان قابل توجهی در زمان صرفه جویی کرده و با پرداخت هزینه ای اندک مانع از پدید آمدن هزینه های دیگر شده اید.

خرید اینترنتی افزودنی بتن

 

خرید افزودنی های بتن که با کیفیت بالا تولید و بسته بندی شده اند بسیار حائز اهمیت است. اگر قصد دارید که افزودنی های بتن با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب را خریداری کرده و با این حال دسترسی مستقیم به فروشگاه های عرضه کننده افزودنی بتن ندارید، خرید اینترنتی افزودنی بتن از شیمی خاتم به شما توصیه می شود.

بتن شیمی خاتم از تخصصی ترین مجموعه های تولید انواع افزودنی های بتن و فراورده های مصرفی است که دارای ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن در سال بوده و از پرسنل متخصص و حرفه ای برای تولید، تضمین و کنترل کیفیت محصولات خود بهره مند شده است.

 

برای خرید انواع افزودنی های بتن و اطلاع از قیمت آن ها می توانید با کارشناسان شرکت بتن شیمی خاتم تماس حاصل نموده و مشاوره های رایگان دریافت نمایید.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی افزودنی بتن

 

افزودنی های بتن به اشکال مختلف طبیعی و معدنی، مصنوعی یا شیمیایی تولید شده و به مصرف می رسند. مواد شیمیایی افزودنی بتن دارای ترکیبات پلیمری یا نمک های ساخته شده توسط مواد معدنی می باشند.

به علاوه استفاده از برخی افزودنی های بتن در این صنعت با تایید کارشناسان مواجه شده است. نوع معدنی افزودنی های بتن یا خنثی یا در دسته پوزولان و یا مواد شبه سیمانی قرار دارد و عموماً به عنوان رنگدانه های بتن مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

حفاظت و ایمنی افزودنی های بتن

به طور کلی افزودنی های بتن ماده هایی بدون خطر هستند. به عبارتی دیگر این افزودنی ها فاقد ترکیبات اسیدی و قلیایی بوده و برای انسان و محیط زیست خطری ندارند. اما با این حال برای اطمینان بالای افراد جهت جلوگیری از آسیب لازم است که در هنگام تماس با پوست مرحله تماس را با آب و صابون به خوبی شستشو دهید.

در صورتی که افزودنی های بتن به چشم یا دهان وارد شوند علاوه بر شستشوی فوری، لازم است به پزشک نیز مراجعه نمود. لازم به ذکر است که این افزودنی ها به راحتی در آب حل شده و پس از شستشو دیگر اثری از آن ها باقی نخواهد ماند.

انواع افزودنی های بتن که شامل انواع روان کننده ها و ابر روان ساز ژل های میکروسیلیس، چسب های بتن و کاشی، گروت و ترمیم کننده ها، محصولات آپوکسی کارخانه و... که توسط مجموعه بتن شیمی خاتم فرموله شده است، به طور کامل تحت نظارت و بازرسی بین المللی ARC می باشد‌.

این مجموعه با ارائه خدماتی مانند مشاوره ۲۴ ساعته رایگان و ارائه گواهینامه های معتبر آماده خدمات رسانی به شما هموطنان عزیز می باشد. با وجود بتن شیمی خاتم تفاوتی ندارد در کجای ایران ساکن هستید! در هر صورت می توانید محصولات خود را سفارش داده و در سریع ترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

 

برچسب ها : بتن,خانه,مسکن