فواید لسیتین برای بدن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

فواید لسیتین برای بدن

لسیتین ماده ای را توصیف می کند که به طور طبیعی در بافت های بدن شما یافت می شود. از اسیدهای چرب تشکیل شده است و کاربردهای تجاری و پزشکی متنوعی دارد. لسیتین به عنوان یک امولسیفایر عمل می کند، به این معنی که چربی ها و روغن ها را معلق می کند و از مخلوط شدن آنها با مواد دیگر جلوگیری می کند. مکمل‌های لسیتین را می‌توان برای کمک به درمان کلسترول بالا، به عنوان یک کمک شیردهی، و درمان کولیت اولسراتیو، از جمله موارد دیگر، خریداری کرد.

آیا لسیتین می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

لسیتین یک ماده طبیعی و چرب است که در مواد غذایی یافت می شود، مانند:

  • زرده تخم مرغ

  • سویا

  • گوشت های اندام

  • گوشت قرمز

  • غذای دریایی

  • غلات کامل

  • سبزیجات سبز پخته شده مانند کلم بروکسل

برای خرید سیترات سدیم به شرکت بازرگانی پارسیان شیمی طهران مراجعه کنید 

در افراد، لسیتین به طور طبیعی در کبد تولید می شود. لسیتین گاهی اوقات به عنوان فسفاتیدیل کولین نامیده می شود، اما این دو از نظر شیمیایی یکسان نیستند. فسفاتیدیل کولین جزء لسیتین و پیش ساز کولین است که آن را تولید می کند. در حالی که مرتبط هستند، همه این مواد متفاوت هستند.

از آنجایی که این ماده غذایی به عنوان یک ماده مغذی ضروری طبقه بندی نمی شود، در حال حاضر مقدار توصیه شده روزانه برای لسیتین وجود ندارد.

لسیتین سویا یک افزودنی غذایی رایج است که به غذاهای فرآوری شده کمک می کند بدون جدا شدن صاف و مخلوط شوند. لسیتین سویا به عنوان یک افزودنی در بستنی، شیر خشک، کره بادام زمینی، نان و طیف وسیعی از غذاهای فرآوری شده دیگر استفاده می شود.

لسیتین دارای چندین فواید سلامتی است که در تحقیقات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در حال حاضر، به طور قطعی ثابت نشده است که کاهش وزن از مزایای لسیتین است.

نحوه عملکرد لسیتین برای کاهش وزن

مکمل های لسیتین را می توان به صورت کپسول ژل یا قرص خریداری کرد. همچنین به صورت پودر و گرانول موجود است. مردم مکمل های لسیتین را برای رفع چندین بیماری و علائم از جمله کلسترول بالا و زوال عقل خریداری می کنند. گاهی اوقات برای جلوگیری از گرفتگی مجاری شیر به مادران شیرده توصیه می شود.

برای خرید اسید سیتریک به شرکت بازرگانی پارسیان شیمی طهران مراجعه کنید 

در غذا، لسیتین به عنوان یک امولسیفایر چربی عمل می کند. این به این معنی است که چربی ها و روغن ها را تجزیه می کند و به طور یکنواخت پخش می کند، که باعث می شود غذا مخلوط شده و بافت نرمی داشته باشد. به همین دلیل، برخی افراد این نظریه را مطرح کرده اند که لسیتین ممکن است از متابولیسم سریع لیپیدها و تجزیه چربی در انسان پشتیبانی کند.

لسیتین ممکن است چربی را به مولکول های کوچک تجزیه کند، که سپس می تواند به اسیدهای چرب تبدیل شود که بدن به راحتی آنها را به عنوان انرژی می سوزاند.

 

 

عوارض جانبی استفاده از لسیتین برای کاهش وزن

محتمل ترین عارضه جانبی مصرف لسیتین برای کاهش وزن این است که اثری ندارد و به جای دور کمر، مقدار پول کیف پول شما را کاهش می دهد.

مصرف لسیتین برای اکثر مردم بی خطر است. با این حال، در مورد مصرف این مکمل یا هر مکملی با پزشک صحبت کنید، به خصوص اگر باردار هستید، تلاش می کنید باردار شوید یا در حال شیردهی هستید.

لسیتین همچنین ممکن است در افرادی که از داروهای خاص استفاده می کنند واکنش هایی ایجاد کند. به عنوان مثال، لسیتین ممکن است اثرات دیکلوفناک خوراکی را تشدید کند، یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی که برای درمان آرتریت و میگرن استفاده می شود. فقط از لسیتین طبق دستورالعمل بسته استفاده کنید. قبل از مصرف مطمئن شوید که به لسیتین حساسیت ندارید.

عوارض جانبی رایج لسیتین عبارتند از:

  • حالت تهوع

  • اسهال

  • پری معده

  • ناراحتی معده

کلام اخر

لسیتین به طور طبیعی در کبد تولید می شود. همچنین در غذاهایی مانند زرده تخم مرغ، گوشت قرمز و گوشت اندام یافت می شود. لسیتین یک ماده نگهدارنده است که معمولاً به عنوان امولسیفایر در غذاهای فرآوری شده استفاده می شود. برخی افراد از مکمل های لسیتین برای کمک به کاهش وزن استفاده می کنند. لسیتین ممکن است برخی از مزایای سلامتی داشته باشد، اما در حال حاضر، شواهد قابل توجهی وجود ندارد که آن را با کاهش وزن مرتبط کند.