انواع دستگاه وکیوم بسته بندی برای خرید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

انواع دستگاه وکیوم بسته‌بندی در زندگی امروزی ضروری هستند چون بسیاری از صنایع مختلف برای عرضه بهتر محصولاتشان به وکیوم کردن یا بسته‌بندی خلأ وابسته هستند. دستگاه وکیوم بسته‌بندی مواد غذایی، دارویی، صنعتی یا هر محصول دیگری را که برای حفظ و نگه‌داری و بهینه کردن روش‌های انبارداری و فروش به شرایط خاصی نیاز دارند، با سرعت و کیفیت خلأ بسته‌بندی می‌کند. بیشتر افراد با بسته‌بندی در خلأ یا همراه با مکش هوای اضافی درون بسته‌های نایلونی و پلاستیکی در قالب بسته‌بندی مواد غذایی آشنایی دارند، اما شاید ندانند که برای این کار از انواع مختلف دستگاه وکیوم بسته‌بندی استفاده می‌شود. فروشگاه ویترین نت در کنار دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف امکان خرید دستگاه بسته‌بندی وکیوم را هم در انواع مختلف فراهم کرده است. این تجهیزات که به‌طور خلاصه با نام وکیوم بسته‌بندی هم شناخته می‌شوند بیشتر برای مصارف صنعتی و فروشگاهی کاربرد دارند، اما امکان خرید وکیوم بسته‌بندی در انواع کوچک‌تر و مناسب مصارف خانگی هم فراهم است که مزایای بسته‌بندی همراه با مکش را در خانه‌ها هم قابل انجام می‌کند.

انواع دستگاه وکیوم بسته‌بندی چه کاری انجام می‌دهد؟

به‌طور خلاصه دستگاه وکیوم هوای اضافی را از درون بسته‌های محصولات خارج می‌کند و بعد از ایجاد شرایط خلأ، ورودی آن را برای جلوگیری از بازگشت هوای خارج از بسته می‌بندد. در بسته‌بندی خلأ، اکسیژن از بسته‌بندی‌ها حذف می‌شود. اکسیژن منبع اصلی تخریب محصولات مختلف مخصوصاً فرآورده‌های غذایی است، بنابراین حذف آن به‌طور چشمگیری عمر محتوای بسته‌بندی را افزایش می‌دهد. برخی از انواع پیشرفته‌تر و صنعتی وکیوم بسته‌بندی، به بسته‌ها گاز‌های بی‌اثر تزریق می‌کنند و از این طریق آن‌ها را در شرایط محیطی ایدئال‌تری قرار می‌دهند. شرایط خلأ تأثیر تماس عوامل محیطی با مواد و کالا‌های حساس به شرایط محیطی را کم می‌کند و ماندگاری محصول موردنظر را بالا می‌برد. بهبود شرایط انبارداری هم یکی از دلایل خرید وکیوم بسته‌بندی است، چون وکیوم کردن بسته‌ها اندازه و ابعاد بسته‌بندی نهایی را تا اندازه زیادی کم می‌کند و طبیعتاً فضای کم‌تری هم اشغال می‌کند.

انواع دستگاه وکیوم بسته بندی

مزایای انواع دستگاه وکیوم بسته‌بندی چیست؟

۱- حفظ و ماندگاری محصولات با دستگاه وکیوم

لزوم حفظ تازگی و ماندگاری مواد غذایی خصوصاً برای مواد غذایی اهمیت زیادی دارد، ازاین‌رو بیشترین استفاده از دستگاه بسته‌بندی وکیوم در صنایع غذایی است. محصولاتی که در بسته‌بندی خلأ قرار داده شده باشند به‌صورت دست‌نخورده به دست مصرف‌کننده می‌رسد و از نظر حفظ طعم و خواص هم در شرایط بهتری نسبت به سایر انواع بسته‌بندی قرار دارد. vitrinnet با فراهم کردن امکان خرید انواع دستگاه وکیوم خانگی این مزیت عمده را در اختیار مصارف غیر صنعتی و فروشگاهی هم قرار داده است تا مواد غذایی خود را تازه‌تر نگه‌داری کنند. البته حفظ و ماندگاری محصولات با دستگاه وکیوم فقط به مواد غذایی محدود نمی‌شود و شرایط خلأ و دوری از تماس با هوا و عوامل خارجی باعث ماندگاری بیشتر و جلوگیری از تغییر رنگ و خواص سایر محصولات مثل منسوجات، مواد دارویی، مواد صنعتی و... هم می‌شود و از این نظر یک مزیت کلی به شمار می‌آید.

۲- بالا بردن جذابیت ظاهری بسته‌بندی با دستگاه وکیوم

بسته‌های وکیوم شده اغلب ظاهر جذابی دارد و به بسته‌های محصولات مختلف ویژگی‌ای حرفه‌ای می‌دهد. همین‌طور به دلیل یکدست کردن و انسجام بخشیدن به بسته‌ها از مشکلاتی مثل خرد شدن یا پراکنده شدن محصولات جلوگیری می‌کند و نسبت به بسته‌بندی‌های معمولی توجه بیشتری جلب می‌کند.

۳- متناسب‌سازی بسته‌بندی با دستگاه وکیوم

بالا بردن سازگاری بسته‌ها با شرایط مختلف از طریق وکیوم بسته‌بندی بیشتر می‌شود. بسته‌بندی در خلأ امکان استریلیزاسیون حرارتی، انجماد یا انبارداری بهینه محصولات مختلف را فراهم می‌کند و متناسب با خیلی از انواع کاربری عمل می‌کند.

انواع دستگاه وکیوم بسته بندی

انواع دستگاه وکیوم بسته‌بندی برای خرید در فروشگاه ویترین نت

• دستگاه بسته‌بندی تک کابین

انواع وکیوم بسته‌بندی کابینی یا محفظه دار مصارف گسترده‌ای در فروشگاه‌ها، لابراتوار‌ها و... دارند. دستگاه بسته‌بندی تک کابین با بدنه استیل و به صورت پایه دار یا رومیزی ساخته می‌شود و مجهز به سیستم کنترل پنل و تزریق گاز بی‌اثر یا اتمسفر اصلاح شده به درون بسته‌بندی‌های مختلف است. کار با این دستگاه بسیار راحت است، اما به دلیل سرعت پایین‌تر بسته‌بندی نسبت به انواع دستگاه وکیوم افقی و عمودی، برای مصارف سبک‌تر یا فروشگاهی مناسب است.

• دستگاه بسته‌بندی وکیوم دو کابین:

مدل بزرگ‌تر و کاربردی انواع دستگاه وکیوم کابینی یا محفظه دار، دستگاه بسته‌بندی وکیوم دو کابین است که امکان وکیوم کردن هم‌زمان چند بسته را با هم فراهم می‌کند. خرید وکیوم بسته‌بندی همراه با تزریق گاز‌های بی‌اثر انتخاب مناسبی برای مصارفی است که روزانه نیاز دارند چندین بسته نه‌چندان بزرگ با حداکثر وزن مشخص را وکیوم کنند.

• دستگاه بسته‌بندی وکیوم عمودی، افقی:

طول دوخت انواع این دستگاه بالا  است و به دلیل قدرت مکش خوب هم برای بسته‌بندی‌های بزرگ بهترین انتخاب است. دستگاه بسته‌بندی وکیوم عمودی، افقی جزء انواع وکیوم بسته‌بندی بدون محفظه است و در آن محدودیت ابعاد و وزن بسته وجود ندارد. بسته‌بندی خشکبار و مواد پودری‌ ایدئال‌ترین کاربرد این دستگاه است که در فروشگاه ویترین نت مثل سایر محصولات همراه با خدمات پس از فروش عرضه می‌شود.

• دستگاه بسته‌بندی وکیوم افقی تک نازله:

در این نوع از دستگاه وکیوم محدودیت اندازه بسته‌بندی وجود ندارد و با طول دوخت ۶۰ تا ۸۰ سانتی‌متر برای تخلیه هوای بسته‌های بزرگ و ضخیم مثل غلات و الیاف مناسب است. قیمت این وکیوم بسته‌بندی هم از انواع عمودی ارزان‌تر است و فروشگاه‌های بزرگ مصرف‌کنندگانِ اصلی این محصول هستند. دوخت دوبل فک بالا و پایین یکی دیگر از ویژگی‌های مفید این دستگاه است که ارزش خرید وکیوم بسته‌بندی برای بسته‌های بزرگ و سنگین را بیشتر می‌کند.

• انواع دستگاه وکیوم خانگی:

برای فهمیدن مهم‌ترین تفاوت انواع دستگاه وکیوم صنعتی با خانگی باید به اندازه ابعاد دستگاه وکیوم و قدرت مکش آنها شاره کرد. انواع وکیوم بسته‌بندی خانگی کوچک هستند و معمولاً تا ۳۰ سانتی‌متر طول دوخت را انجام می‌دهند. قدرت مکش و پمپ در آن‌ها هم پایین است، مثلاً اگر در دستگاه‌های محفظه دار تا ۴۰ مترمربع در ساعت برسد، در انواع دستگاه وکیوم خانگی با قدرت پمپ ۱ مترمربع در ساعت سروکار داریم. اما وزن کم و قابلیت پرتابل و تأمین کاربری اصلی انواع دستگاه بسته‌بندی وکیوم، خرید وکیوم بسته‌بندی خانگی را بسیار محبوب کرده است. این دستگاه‌ه ا‌ایدئال‌ترین وسیله برای بسته‌بندی مواد غذایی و فریز کردن آن‌ها بدون هوای اضافی هستند و چون معمولاً مجهز به فیلتر هستند، از ورود گردوغبار و آلودگی به بسته‌های خوراکی جلوگیری می‌کنند.