استفاده از فنس چمنی و گرین وال مصنوعی در تزئین بالکن و تراس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

ایمن یا زیباسازی خانه، باغ و یا موقعیت‌های دلخواه از جمله دغدغه‌های افراد است که امروزه با استفاده از روش‌های مختلف مانند بکارگیری از فنس چمنی یا گریل وال مصنوعی انجام می‌شود. همانطور که می‌دانید در گذشته استفاده از فنس فلزی برای برقراری امنیت محوطه‌های مختلف استفاده می‌شده است که انتخاب این مورد معایبی مانند ظاهر نه چندان جالب را بهمراه داشته است. البته این روش برای خانه‌های مسکونی، باغ‌ها و... نیز غیرقابل اجرا بوده است. به همین دلیل بکارگیری از فنس چمنی با چشم‌انداز‌های جذاب افزایش یافت و امروزه برای طراحی دکوراسیون دیوار‌های انواع محوطه‌ها از این روش بکار گرفته می‌شود.

 

فنس چمن مصنوعی چیست

بالکن و تراس محوطه‌هایی هستند که نیاز به امنیت دارند که استفاده از فنس چمن می‌تواند راه‌حل جذابی باشد. گفتنی است که استفاده از این‌ایده در کنار افزایش امنیت به زیباسازی محیط زندگی نیز می‌افزاید. در واقع فنس چمنی با توجه به اینکه از رنگ فوق‌العاده زیبای سبز برخوردار است، سبب آرامش خاطر بیشتر موقعیت دلخواه می‌شود. ضمناً این نوع فنس از جنس فلز گالوانیزه بوده و به شکل مفتول در نظر گرفته خواهد شد و سپس برای طراحی به یکدیگر بافته می‌شوند. البته در نحوه‌ی تولید این نوع فنس‌ها چمن مصنوعی نیز کاربرد دارند و به همین دلیل به فنس نوع چمنی معروف هستند. از ویژگی‌های این نوع چمن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس الیاف چمن پی‌وی‌سی هستند.

  • چمن مصنوعی ضدحریق است.

  • چمن‌های استفاده شده ضدآب هستند.

  • این چمن‌ها دچار آسیب و یا پوسیدگی نمی‌شوند.

  • چمن‌های مصنوعی قابلیت شستشو دارند.

مهم‌ترین کاربردهای فنس چمنی

چمن مصنوعی برای بالکن از مهم‌ترین موارد کاربرد فنس نوع چمن است اما با این حال از این روش برای ایمن و زیباسازی دیگر موقعیت‌ها نیز استفاده می‌شود که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- دیوارکشی دور انواع تراس‌ها در اندازه‌های مختلف.

- ایجاد دیوار سبز در روف گاردن‌ها.

- حصارکشی در ویلاها، خانه‌ها و البته باغ‌ها.

- استفاده در فضاهای ورزشی و البته استخرها.

- بکارگیری در انواع مجتمع‌ها (تجاری، اداری و مسکونی).

- استفاده از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری.

- و...

فنس چمنی

مزایای استفاده از فنس چمنی برای بالکن و تراس

استفاده از دیوار سبز مصنوعی در تراس یا بالکن دارای مزیت‌های بخصوصی است که در ادامه سعی می‌کنیم به مهم‌ترین آنها اشاره کنیم:

  • ماندگاری ایده‌آل

پر واضح است که اگر فنس چمن بکار گرفته شده از کیفیت عالی برخوردار باشد و همچنین با استانداردهای بالا تولید شده باشد، می‌توان گفت که برای طولانی مدت قابل استفاده خواهد بود و به هیچ عنوان حتی نیاز به تعمیر یا تعویض نخواهید داشت.

  • افزایش امنیت

گرین وال مصنوعی به خوبی توانایی حفظ حریم خصوصی را دارد و با توجه به اینکه از قیمت‌های مناسبی برخوردار است به راحتی قابل استفاده برای موقعیت‌های دلخواه خواهد بود. بنابراین برای جداسازی فضاهای مختلف می‌توانید از این روش به جای بکارگیری از دیوارکشی آجری استفاده نمایید.

  • عدم آسیب به محیط زیست

گفتنی است که اصلی‌ترین مزایای بکارگیری از فنس چمنی این است که نیاز به آبیاری ندارد و این موضوع هزینه‌های آب را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد. البته با توجه به اینکه این روش تزیین با مواد مناسب و ایده‌آل در نظر گرفته می‌شود، به خوبی می‌تواند از محیط اطراف را مراقبت کند.

  • نصب فوق العاده راحت

دقت داشته باشید که این نوع زیباسازی بالکن و تراس فوق العاده راحت است و افراد می‌توانند بدون کمترین دردسر به اجرا و نصب آن اقدام کنند. ضمناً حمل و نقل این نوع چمن مصنوعی برای بالکن راحت بوده و نیاز به زحمت نخواهد داشت.

نحوه‌ی نصب فنس چمنی

به طور کلی فنس چمن مصنوعی در رول‌های ۱۰ متری اجرا می‌شود که البته عرض‌های متفاوتی دارند که در زمان خرید نیاز به دقت و بررسی به جهت انتخاب نهایی است. در واقع گفتنی است که اگر برای فضا‌های داخلی ساختمان مانند بالکن و تراس، قصد استفاده از فنس نوع چمن را دارید، کافی است که این محصول را با ابعاد کم در نظر داشته باشید. ضمناً ناگفته نماند که این نوع فنس قابلیت اجرا بر روی پایه‌های معمولی را نیز دارد که برای این منظور دو روش پیش روی شماست که عبارتند از:

- ابتدا اینکه فنس چمن را به جهت محوطه‌سازی به تنهایی اجرا کنید.

- و یا اینکه آن را روی دیوار‌های فاقد حفاظ در نظر بگیرید.

البته توجه داشته باشید که نصب فنس چمنی روی زمین نیز مستلزم استفاده از میله‌های چندضلعی، لوله‌ای و یا توپر است. همچنین به یاد داشته باشید که برای اجرای این نوع فنس حتماً باد در زمین چاله‌های در نظر بگیرید چرا که این کار به جهت جاگذاری پایه‌ها الزامی است.

 

بررسی قیمت دیوار سبز مصنوعی بالکن و تراس

استفاده از متریال‌های مختلف در تولید فنس نوع چمن، سبب شده است تا قیمت این محصول متفاوت در نظر گرفته شود. ضمن اینکه مواد‌های اولیه تشکیل دهنده‌ی گرین وال مصنوعی و همچنین ضخامت مفتول‌های بکارگیری شده قیمت این نوع دیوار‌های سبز مصنوعی را شامل می‌شود. برای مثال هر چه ضخامت مفتول‌ها بیشتر باشد، استحکام محصول نیز افزایش یافته که در نتیجه قیمت فنس سبز بالکن و دیوار نیز صعودی خواهد شد. البته ناگفته نماند که در تعیین قیمت فنس نوع چمن، مواردی مانند چشمه‌های موجود در محصول، نوع چمن مصنوعی الیاف و گره‌های در نظر گرفته شده و مواردی از این دست نیز مؤثر هستند.

فنس چمنی

جمع‌بندی

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه نیاز به افزایش زیبایی موقعیت دلخواه‌تان مانند بالکن و تراس دارید، به راحتی می‌توانید به استفاده از فنس چمنی روی بیاورید. همانطور که می‌دانید بکارگیری از گرین وال مصنوعی بسیار بصرفه‌تر از دیگر روش‌هاست که امروزه بیشتر استفاده می‌شود. اما نکته‌ی قابل توجه اینجاست که برای خرید و اجرای فنس نوع چمن، نیاز است که از مراکز تخصصی استفاده کنید تا در نهایت بتوانید بهترین کار را داشته باشید.

به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم که از فروشگاه چمن مصنوعی حیاط سبز بام سبز استفاده کنید چرا که این مجموعه با بکارگیری بهترین چمنهای مصنوعی آماده‌ی خدمات‌رسانی به شما عزیزان است که از مزیت‌های بهره‌مندی از این مجموعه می‌توان به اجرای کامل و با قیمت‌های بصرفه فنس چمنی اشاره کرد.