ویزای استارتاپ استرالیا چه نوع ویزایی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

یکی از برنامه‌های دولت استرالیا برای جذب نخبگان کشورهای دیگر، ویزای استارتاپ استرالیا است. براین‌اساس، اداره مهاجرت استرالیا ویزایی را مخصوص کسانی که دارای ایده نو هستند و علاقه‌مند این ایده را در کشور استرالیا پیاده کننده اختصاص داده است.

اگر شما هم صاحب ایده و یا اختراع جدیدی هستید، ممکن است این سؤال در ذهنتان نقش بسته باشد که چطور می‌توان ویزای استارتاپ استرالیا را دریافت کرد؟ خوشبختانه پاسخ سؤال شما به‌طور کامل در این مقاله است. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به ویزای استارتاپ استرالیا و شرایط دریافت آن. پس اگر دارای ایده و یا طرح جدید هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

استارتاپ چیست؟

در سال‌های اخیر واژه استارتاپ کاربرد خیلی زیادی پیداکرده است. خیلی از شرکت‌های بزرگ و موفق کنونی خود را به‌عنوان استارتاپ معرفی می‌کنند. سؤالی که مطرح است تعریف و ماهیت استارتاپ است.

به‌طورکلی، استارت‌آپ به پروژه‌هایی گفته می‌شود که در جریان آن، یک ایده خام، به کمک تلاش و کوشش یک گروه به تولید یک محصول می‌انجامد و زمینه برای فروش آن محصول مهیا می‌کند.

ایده‌های موفق استارت‌آپی یا استارت‌آپ‌های موفق جهانی اکثراً بر روی کارهای علمی پیچیده کار نمی‌کنند؛ بلکه در تولید یک محصول و درفروش آن به مشتری، موفق‌تر از بقیه هستند.

مشکلی که بیشتر استارتاپ‌ها با آن روبه‌رو هستند، تأمین سرمایه برای تجاری‌سازی ایده‌های نو است. معمولاً در ابتدای افتتاح یک استارت‌آپ دیگر افراد و شرکت‌ها از آن حمایت می‌کنند تا با گذر زمان استارتاپ به سودآوری لازم دست پیدا کند.

امروزه وجود استارت‌آپ‌ها به‌عنوان یکی از نشانه‌های توسعه‌یافتگی و پیشرفت کشورها شمرده می‌شود. کشورهای گوناگون جهان نیز با اتخاذ سیاست‌هایی در تلاش‌اند تا از استارتاپ‌ها حمایت کنند. بعضی از کشورها نیز به دنبال جذب ایده‌های جذاب از دیگر کشورها هستند.

ویزای استارتاپ استرالیا چگونه ویزایی است؟

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به استرالیا از طریق دریافت ویزای 188 استرالیا است. برای دریافت این ویزا شما متعهد می‌شوید که با سرمایه‌گذاری حداقل 300 هزار دلار در استرالیا کارآفرینی کنید و از طریق برای شما ویزای 5 ساله صادر می‌شود.

روشن است که شرط سرمایه‌گذاری 300 هزاری دلاری برای همگان آسان نیست. اداره مهاجرت استرالیا روشی را قرار داده است که شما بدون احتیاج به سرمایه‌گذاری بتوانید ویزای کارآفرینی استرالیا را دریافت کنید. بر طبق این، کسانی که بتوانند ایده نویی را در استرالیا پیاده کنند، ویزای ساب کلاس   188e این کشور را دریافت می‌کنند.

درواقع ویزای استارتاپ دقیقاً عین ویزای کارآفرینی استرالیا است با چند تفاوت. برای اینکه تفاوت ویزای کارآفرینی معمولی با ویزای استارتاپ روشن است، تفاوت‌های موجود میان این دو را ذکر می‌کنیم:

  1. مهم‌ترین تفاوت میان ویزای کارآفرینی و ویزای استارتاپ در ایده نو است. شما باید دارای یک ایده نو یا اختراع و طرح تجاری جدید باشید تا بتوانید ویزای استارتاپ را دریافت کنید.
  2. در ویزای کارآفرینی شما باید حداقل 300 هزار دلار آورده داشته باشید و از این طریق اقدام به کارآفرینی در استرالیا کنید. در مقابل در استارت‌آپ شما احتیاجی به آورده مالی ندارید.
  3. تفاوت آخر درزمینهٔ نمره زبان است. برعکس ویزای کارآفرینی، در ویزای استارتاپ باید دارای نمره زبان 6 در همه مهارت‌ها باشید.

باتوجه‌به نکاتی که ذکر شد، به نظر می‌رسد برای کسانی که از تمکن مالی مناسبی بهره‌مند هستند، ویزای کارآفرینی گزینه خیلی بهتری است چراکه دیگر نیازمند ارائه ایده نو نیست. بااین‌حال اگر کسی تمکن مالی مناسبی ندارد می‌تواند از طریق ویزای استارتاپ ویزای کارآفرینی استرالیا را دریافت کنید که در این صورت دیگر احتیاجی به سرمایه‌گذاری در استرالیا نخواهد داشت.

مزایای این ویزا

ویزای استارتاپ استرالیا جزو زیرمجموعه‌های ویزای 188 استرالیا و یا همان ویزای کارآفرینی است. مهم‌ترین مزایای این ویزا موارد زیر است:

1.برعکس ویزای کارآفرینی معمولی که برای دریافت آن لازم است در استرالیا سرمایه‌گذاری انجام دهید، ویزای استارتاپی استرالیا شرط سرمایه‌گذاری و آورده مالی ندارد؛ بنابراین کسانی که تمکن مالی چندانی ندارند می‌توانند از این ویزا برخوردار شوند.

2. در این ویزا شرایطی قرار داده‌شده است که افراد اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند. در حقیقت اگر شما در راه‌اندازی ایده خود بتوانید موفق عمل کنید، پس از دو سال می‌توانید اقامت دائم استرالیا را کسب کنید.

معایب این ویزا

در کنار مزایای مهمی که ویزای استارتاپ استرالیا دارد، نمی‌توان از دو مسئله زیر به‌عنوان نقطه‌ضعف‌های آن غافل شد:

  1. این ویزا تنها به کسانی داده می‌شود که دارای ایده و طرح‌های نو باشند. ارائه طرحی که دارای ابعاد نوآورانه باشد و عملی هم باشد کمی سخت است.
  2. برای دریافت این ویزا، شما احتیاج به حامی و ساپورتر هستید. درواقع شما باید یک شرکت و یا یک سرمایه‌گذار را در استرالیا قانع کنید که طرح شما دارای نقاط قوت زیادی است تا او حاضر به حمایت مالی از طرح شما شود.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ استرالیا

ویزای استارتاپ استرالیا جزو ویزاهای سخت به‌حساب می‌رود و هرکسی قادر به دریافت آن نیست. برای اینکه بتوانید از ویزای مخصوص استارتاپ استرالیا استفاده کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

1.باید دارای یک طرح و ایده باشید و بتوانید برای طرح خود از یک شرکت و یا سازمان استرالیایی نامه ساپورت دریافت کنید.

2.سن حداکثر ۵۵ سال باشد

3.حداقل آیلتس ۶ در هر مهارت و یا نمره معادل آن برای نفر اصلی و نمره ۴.۵ برای همراهان بالای ۱۸ سال

پس‌ازاینکه ویزای فرد اصلی صادر شد، او باید در استرالیا ایده خود را پیاده کند تا به او و خانواده‌اش اقامت دائم استرالیا اعطا شود.

زمان دریافت ویزای استارتاپ استرالیا

دریافت ویزای استارتاپ استرالیا پروسه زمان‌بر و پیچیده‌ای است. برای دریافت آن شما باید اثبات کنید که دارای یک طرح و ایده کاربردی هستید و می‌توانید ایده خود را پیاده کنید. اداره مهاجرت استرالیا برای اینکه ادعای افراد را راستی آزمایی کند، ارزیابی‌های بسیاری انجام می‌دهد و همین موضوع نیز مدت‌زمان دریافت ویزای استارتاپ را طولانی کرده است.

به‌طور میانگین برای دریافت ویزای استارتاپ استرالیا باید دو سال زمان در نظر بگیرید. البته این مدت باتوجه‌به شرایط ایالت و فرد متقاضی ممکن است کم‌وزیاد شود.

برای اینکه در سریع‌ترین زمان بتوانید ویزای استارتاپ را دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که مدارک درخواست شده را به‌صورت کامل و بدون هیچ ایرادی عرضه دهید. واینکه بهره‌گیری از شرکت‌های معتبر مهاجرتی مانند ویزاپیک می‌تواند مدت‌زمان دریافت ویزا را تا حد ممکن کاهش دهد.

هزینه های ویزای استارتاپ استرالیا

اگرچه برای دریافت ویزای استارتاپ استرالیا احتیاج به سرمایه‌گذاری در این کشور و یا داشتن آورده مالی نیست بااین‌حال دریافت ویزای استارتاپ استرالیا دارای هزینه‌هایی است.

مهم‌ترین هزینه‌ای که باید بپردازید، هزینه دریافت ویزا است که باید به دولت استرالیا پرداخت شود. در حال حاضر میزان هزینه برای دریافت ویزا عبارت است از:

  • متقاضی اصلی: 4115 دلار استرالیا
  • فرد همراه: 2060 دلار استرالیا
  • هرکدام از فرزندان: 1030 دلار استرالیا

در کنار هزینه اصلی، بعضی دیگر از هزینه‌ها نیز وجود دارد که باید موردتوجه داشته باشید. هزینه دریافت دعوت‌نامه ایالتی، هزینه ترجمه اسناد و مدارک و هزینه وکیل مهم‌ترین هزینه‌هایی است که برای دریافت ویزای استارتاپ باید بپردازید.

اخذ ویزای استارت‌آپ استرالیا با ویزاپیک

ویزای استارتاپ استرالیا زیرمجموعه ویزای 188 استرالیا و یا کارآفرینی است که شرایط خاصی را برای کارآفرینان قرار داده است. براین‌اساس، افراد دارای طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه درصورتی‌که بتوانند یک حامی در استرالیا پیدا کنند، بدون احتیاج به سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توانند ویزا دریافت کنند.

مهم‌ترین موضوع در دریافت ویزای استارتاپ استرالیا، عرضه‌ی طرح نوآورانه و پیداکردن حامی در استرالیا است. روشن است که پیداکردن حامی نیازمند شناخت کامل از شرایط و وضعیت صنعتی استرالیا است. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر دارای طرح نوآورانه هستید، از شرکت‌های معتبر کمک بگیرید تا شمارا در دستیابی به اهدافتان یاری کنند.

خوشبختانه موسسه مهاجرتی ویزاپیک از مشاورین و کارشناسان خبره مهاجرت به استرالیا تشکیل‌شده است و می‌تواند از ابتدا تا دستیابی به نتیجه شمارا یاری دهد؛ پس اگر فکر می‌کنید شما هم دارای شرایط دریافت ویزای استارتاپ استرالیا هستید، همین حالا فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید تا در اولین فرصت با شما ارتباط برقرار کنیم.

منبع این مطلب