ماینرها و کیف پول سخت افزاری چگونه کار می کنند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

فضای سرمایه گذاری در حال تغییر است و سرمایه گذاران باید میراث مالی ایجاد کنند که در آزمون زمان مقاومت کنند. از اینرو از فضای ارز دیجیتالی به عنوان یک فرصت بزرگ به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا به اقتصاد دیجیتال در حال تحول دسترسی پیدا کنند تا آینده خود را در زمان حال بسازند.

ارز دیجیتال چیست؟

نسخه های الکترونیکی ارز در حال حاضر بر سیستم های مالی اکثر کشورها غالب است. آنچه ارز دیجیتال را از ارز الکترونیکی که قبلاً در حساب های بانکی آمریکایی ها وجود دارد متمایز می کند این است که ارز دیجیتال هرگز شکل فیزیکی به خود نمی گیرد . علاه بر آن باید گفت که هیچ گونه نظام های بانکی بر روی آن ندارد و مختص هیچ کشوری نیست که بخواهند آن را تحریم کنند.

ارز دیجیتال این پتانسیل را دارد که نحوه تفکر جامعه در مورد پول را به طور کامل تغییر دهد. ظهور بیت کوین (BTC) که به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می شود، اولین ارزی است که تولید شده است و  اتریوم (ETH) که به عنوان ملکه ارز دیجیتال شناخته میشود. هزاران ارز دیجیتال دیگر که فقط به شکل الکترونیکی وجود دارند و حاوی بلاکچین خاص خود می باشند. بانک های مرکزی جهانی را به تحقیق درباره نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال ملی سوق داده است.

شما می توانید همین الان به یک دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال بروید و به راحتی رکورد الکترونیکی موجودی ارز خود را به دلار فیزیکی یا پول رایج کشور تبدیل کنید. با این حال، ارز دیجیتال هرگز از یک شبکه کامپیوتری خارج نمی شود و منحصراً از طریق ابزارهای دیجیتال مبادله می شود.

انواع ارزهای دیجیتال

کوین: این نوع ارزهای که دارای بلاکچین اختصاصی خودشان میباشند و هریک برای کاری به وجودآمده‌اند. بیت کوین. اترویوم، ADA و...

توکن‌ها: تغییر یافته بلاکچین کوین‌های اصلی یا FORCE می‌باشد. مانند: LTC LUNA , BCH, , و غیره.

 استیبل کوین (سکه با قیمت ثابت): این نوع ارزها که با قیمت ثابت می باشند و مانند ارز تتر که معادل یک دلار در نظر گرفته می شوند.

فناوری بلاک چین، که پایه و اساس ارزهای دیجیتال را فراهم می کند ؛ شامل یک مجموعه ای از هش ها هستند که به صورت ترکیبی یا به صورت منحصربه فرد (مثل NFT) تولید میشود که هیچ گونه دسترسی به هش ها نیست؛ در کل بلاکچین از یک پلت فرم تشکیل شده که  اجماع یا کانسوس بدین معنا که مردم  در آن به صورت آنلاین برروی کلیه معاملات، نحوه معاملات؛ تولید ارز و ... در حالت عمومی نظارت دارند.

 

چزا از همین امروز سرمایه گذاری خود را  در ارزهای دیجیتال را شروع کنید؟

ارزهای دیجیتال هیچ ارزش قانونی یا ذاتی ندارند، ولی در ازای خدماتی که به مردم میدهند با توجه به تقاضای مصرف کننده و محدودیت آنها در تولید ارزش پیدا میکنند. این برخلاف ارزهای ملی  میباشد که بخشی از ارزش خود را از قانون گذاری به عنوان ارز قانونی دریافت می کنند.

تراکنش‌های ارزهای دیجیتال از طریق بلاگ ها انجام می‌شوند که با دستورالعمل‌های مربوط به تراکنش به کل شبکه ارسال می‌شوند. دستورالعمل ها شامل اطلاعاتی مانند آدرس الکترونیکی طرفین معامله، مقدار ارز مورد معامله و مهر زمانی است.

نمونه ای از مفهوم ارز دیجیتالی

فرض کنید خانم احمدی می خواهد یک واحد ارز دیجیتال را به آقای شرفیان منتقل کند. خانم احمدی تراکنش را با ارسال یک پیام الکترونیکی همراه با دستورالعمل های خود به شبکه آغاز می کند، جایی که همه کاربران می توانند پیام را ببینند. تراکنش خانم احمدی یکی از تعدادی تراکنش است که اخیرا ارسال شده است. از آنجایی که سیستم آنی نیست، تراکنش با گروهی از تراکنش‌های اخیر در انتظار کامپایل شدن در یک بلوک (که فقط گروهی از آخرین تراکنش‌ها است) می‌نشیند. اطلاعات بلاک به یک کد رمزنگاری تبدیل می‌شود و ماینرها برای حل کد برای اضافه کردن بلوک جدید تراکنش‌ها به بلاک چین با هم رقابت می‌کنند.

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که به دلیل نوسانات شدید قیمت و ارزش فزاینده آن از زمانی که برای اولین بار در سال 2009 ایجاد شد، محبوبیت زیادی به دست آورد، تعداد آن 21 میلیون بیشتر نمی باشد. ازاینرو، قیمت ارز دیجیتال آن از همه ارزهای دیجیتالی بالاتر است.

 

ماینر بیت کوین چیست؟

همانطور که طلا از زمین با استفاده از ابزار و ماشین‌آلات بزرگ استخراج می‌شود، استخراج یا ماینر بیت کوین نیز از سیستم‌های بزرگ مشابه مراکز داده استفاده می‌کند. این سیستم ها پازل های ریاضی ایجاد شده توسط الگوریتم بیت کوین را برای تولید سکه‌های جدید حل می‌کنند.

ماینر بیت کوین فرآیند ایجاد بیت کوین های جدید است که حل مسائل ریاضی بسیار پیچیده را با تراکنش های ارز تأیید می کند. هنگامی که یک بیت کوین با موفقیت استخراج می شود، ماینر مقدار بیت کوین از پیش تعیین شده را دریافت می کند.

استخراج بیت کوین با حل معادله هاوینگ بیت کوین

به منظور افزودن موفقیت آمیز یک بلوک، استخراج کنندگان بیت کوین برای حل مسائل ریاضی بسیار پیچیده که نیاز به استفاده از رایانه های گران قیمت و مقادیر زیادی برق دارد، رقابت می کنند. برای تکمیل فرآیند ماینینگ، ماینرها باید جزو اولین کسانی باشند که به درست ترین یا نزدیکترین پاسخ به سوال برسند. فرآیند حدس زدن عدد صحیح (هش) به عنوان اثبات کار شناخته می شود. ماینرها هش هدف را به صورت تصادفی در سریع ترین زمان ممکن حدس می زنند که به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد. مشکل تنها زمانی افزایش می‌یابد که ماینرهای بیشتری به شبکه بپیوندند.

18

آیا استخراج بیت کوین سودآور است؟

بستگی دارد. حتی اگر استخراج‌کنندگان بیت‌کوین موفق باشند، مشخص نیست که تلاش‌های آن‌ها به دلیل هزینه‌های اولیه بالای تجهیزات و هزینه‌های برق مداوم، سودآور باشد. طبق گزارش سال 2019 سرویس تحقیقات کنگره، برق یک ASIC می تواند به اندازه نیم میلیون دستگاه پلی استیشن 3 برق مصرف کند.

حالا امن ترین جا برای نگه داری ارزهای دیجتال کجاست؟

اگر صاحب یک کیف پول‌های سخت ‌افزاری، هستید، لازم نیست نگران هکرها باشید. در واقع با این کیف پول از دست دادن ارزهای های جمع آوری شده واقعاً دشوار می شود.

19

نرم افزاری که امنیت بسیار نسبت به سخت افزاری دارد؛ زیرا که این نوع کیف پول ها مخصوص یک شرکت یا یک نهاد یا نرم افزای که در یا یک شخص در یک خانه تهیه کره است. متاماسک، اتم ولت یا تراس ولت. این فرآیند یک کشور یا یک نهاد یا یک فرد از دسترس شما خارج می شود.

کیف پول های سخت افزاری این نوع کیف پول ها که آفلاین یا سرد بوده یا به اختصار هش های ارزها را درخود ذخیره می کنند و هیچ گونه نهاد  و شخصی نظارتی ندارند؛ مانند لیجر، سیف پل و کول ولت و... شامل می شود که در هر نقطه دنیا  قابل دسترس برا ی دارنده آن کیف پول می باشد مخصوص فرد  می باشد.

کلید خصوصی چیست؟

 در واقع کلید خصوصی عبارتند از مجموع هر کیف پول چه سخت افزاری چه نرم افزاری باید به شما 12 تا 24 کلمه امنیتی را برای تشکیل آن کیف پول ارائه دهند. در غیر این صورت هرگونه کیف پول فاقد اعتبار می باشد.

تجربه خرید راحت ماینر و کیف پول

اگر شما هم قصد خرید و دانستن اطلاعاتی در مورد قیمت ماینر و کیف پول سخت افزاری دارید می توانید از طریق فروشگاه دومان به صورت اینترنتی اقدام کنید.