ویژگی های یک ساعت مچی خوب چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

ساعت مچی یکی از مهمترین اکسسوری ها برای استایل شخصی است. مهم است تا نکاتی را درباۀ شناخت یک ساعت مچی ایده آل بدانیم. در این مقاله قصد داریم چند نکته دربارۀ شناخت یک ساعت مچی خوب بدانیم تا بتوانیم نکات مفیدی  ارائه داده باشیم.

1) جنس فلز استفاده شده در ساعت

حداقل متریال مورد قبول که باید در یک ساعت مچی با دوام استفاده شود  استیل ضد زنگ و ضد حساسیت است. استیل ضد زنگ در مقایسه با استیل "معمولی"، تحت تأثیر رطوبت یا عرق کردن قرار نمی‌گیرد. چون بعضاً دیده شده پوست دست برخی افراد دچار حساسیت میشود و به برخی فلز ها واکنش نشان میدهد. این استیل قطعاً نباید برای پوست حساسیت ایجاد کند.

نکته ای مهم در آبکاری های ساعت های استیل، آبکاری PVD برای اطمینان از اینکه ساعت مچی رزگلد، نقره‌ای یا مشکی رنگ خود را حفظ می‌کند، خواهد بود. یک ساعت مچی بدون آبکاری ممکن است بر اثر استفاده‌ی مداوم در طی یک سال یا کمتر تغییر رنگ دهد. معمولاً اسم های مواد مورد استفاده در پشت ساعت حک می‌شوند.

نکتۀ حائز اهمیت برروی در موتور این است نوشته‌ی استیل ضد زنگ نشان می‌دهد که فقط پشت ساعت از استیل ضد زنگ ساخته شده ‌است.

همینطور، وزن کل ساعت مچی نیز می‌تواند نشانه‌ای از کیفیت باشد. وزن ساعت مچی نشان می‌دهد که استیل مورد استفاده در آن چقدر مقاوم است. البته این پارامتر در همۀ ساعت های مچی صدق نمیکند.

مضاف بر این، برندهای برتر ساعت اعم از های کپی و اصل، از استیل ضد زنگ 316 استفاده می‌کنند، که درجۀ کیفیتی بالاتری دارند. نوع استیل ضد زنگ و آبکاری آن معمولاً برروی ساعت حک نمی‌شود. برای آگاهی از نوع استیل ضد زنگ همواره می‌توانید هنگام خرید از فروشنده سؤال کنید یا از شخصی که در شناخت استیل ماهر است جویا شوید. در میان فلز های استفاده شده در ساعت های مچی ساعت‌های تیتانیومی یا سرامیکی محکم‌تر هستند و مقاومت بیشتری نسبت یه سیار دارند، اما قطعاً قیمت گران‌تری نیز دارند.

 

2) موتور یک ساعت مچی

قطعاً قلب تپندۀ هر ساعتی موتور آن خواهد بود. به طور کلی موتورهای ساعت مچی به دو دستۀ تکنولوژی کوارتز و مکانیکی تقسیم می‌شوند. موتورهای کوارتزی که با منبع تغذیۀ باتری کار می‌کنند، مقرون به صرقه تر هستند و در عین حال دقت بالاتری هم دارند، به همین دلیل معمولاً انتخاب اول خریداران هستند. ساعت‌های مکانیکی به باتری نیازی ندارند اما از نظر تکنولوژی هنوز آنقدر پیشرفت نکردند که به دقت ساعت‌های کوارتزی برسند. از نظر دوام موتور های مکانیکی دست ساز عمری حدودی 150سال دارند اما نیاز به سرویس دوره ای توسط تعمیرکار ماهر دارند. موتور اتوماتیک دست ساز که در ساعت های فوق لوکس استفاده میشوند با این نهایت دقت، در 24 ساعت، 3ثانیه از زمان عقب میمانند. در نهایت قیمت ساعت‌های مکانیکی بسیار بیشتر از انواع دیگر ساعت‌ها است. تصویری از یک موتور مکانیکی دست ساز مربوط به ساعت رولکس را با هم مشاهده میکینم.

2

3) مقاومت ساعت مچی در برابر آب

یک ساعت مچی با کیفیت مطلوب، حداقل مقاومتی برابر با 3atm  در مقابل آب دارد. بیشترین چیزی که به یک ساعت مچی ممکن است آسیب بزند آب است. بنابراین ضد آب بودن بطور انکار ‌ناپذیری به یک ساعت مچی متصل است. مانند جنس بدنه  و موتور، مقاومت در برابر آب نیز درجات مختلفی دارد.

مقاومت در برابر آب 10atm  یعنی ساعت مچی در مقابل عمق 100 متر یا فشار 10 بار مقاوم است. این میزان از مقاومت، ساعت مچی را تبدیل به یک ساعت مناسب برای شنا کردن می‌کند. 5 atm  میتواند مناسب برای حمام و جکوزی و 3 atm  ضد آبی در حد دست شستن خواهد بود. رستۀ آخر ساعت های ضد آب 20atm  هستند که اغلب برای غواصی در اعماق آب از آنها استفاده میشود. این اعداد معمولاً برروی در موتور حک می‌شوند.

نکتۀ حائز اهمیت در مورد ساعت بند چرمی این است که این دسته از ساعت ها مقاومت کمتری نسبت به تماس با آب از خود نشان میدهند پس برای دوام بهتر بند های چرمی ازتماس با آب خودداری کنید.

4)جنس شیشه‌ی ساعت

بطور کلی سه نوع شیشه برای ساعت استفاده میشود. یک ساعت مچی با کیفیت همیشه شیشه‌ای از جنس یاقوت (ضدخش) دارد. البته این به هدف طراحی ساعت شما بستگی دارد. شیشه‌ی یاقوتی پس از استفاده‌ی مداوم ، شفاف و بدون خراش باقی می‌ماند. برای یک ساعت مچی با کیفیت متوسط، معمولاً از شیشه‎ی کریستال اکریلیک یا با نام عامیانۀ طلق استفاده میشود.

نوع دیگر از شیشه های مورد استفاده در ساعت مچی کریستال معدنی است که از اکریلیک مقاومت بهتر و در مقایسه با یاقوت مقاومت کمتری نشان میدهد.

یکی از معروفترین شرکت های ساخت شیشۀ ساعت شرکت سافایر میباشد که هم در ساعت های اصل هم های کپی نقش بسزایی دارد. مهمترین ویزگی شیشه های ساعت این شرکت ضد خش بودن آنهاست.

ماهیت شیشۀ استفاده شده در ساعت یا برروی در موتور حک میشود یا اگر در هنگام خرید برای مشتری مبهم است با پرسش از فروشنده میتوان از آن آگاهی پیدا کرد.

5) یک ساعت با کیفیت پرداخت آّبکاری چشمگیری نیز دارد

می‌توانیم بگوییم که در کنار ویژگی‌هایی که در بالا عنوان شد، یک ساعت مچی با کیفیت پرداخت‌ کاری زیبایی نیز دارد. این تفاوتِ بین یک ساعت ارزان و یک ساعت مقرون به صرفه است. یک ساعت مچی خوب باید حس راحتی داشته باشد و به خوبی پرداخت‌کاری شده باشد. جزئیات در کنار یکدیگر، یک ساعت مچی موردتوجه و مطلوب را تشکیل می‌دهند. پرداخت یک ساعت با کیفیت در مقابل یک ساعت متوسط یا ضعیف با نگاه اول بسیار مشخص است.

6) آوازۀ سازنده و برند ساعت مچی

در آخر باید اشاره کنیم به طراح و شرکتی که ساعت مچی مورد نظر شما را تولید کرده است. طبیعی است که هر شخصی مایل است ساعت مچی اصلی در دست کند یا طبیعتاً ساعتی با نامی مشهور تهیه کند. در میان برند های لوکس دنیا نام های بسیاری یه چشم میخورد که میتوان به برند های سوئیسی بسیاری اشاره کرد. رولکس، پتک فیلیپ، فرانک مولر، امگا، تگ هویر و ... از مشهورترین برند های سوئیسی حال حاضر در دنیا هستند که ارزش قیمتی بسیار بالایی دارند. اما در این میان، ساعت هایی مشابه این ساعت ها ساخته شده که کیفیتی مشابه با اصل این برند ها دارند که بسیاری از پارامتر هایی که در این مقاله ذکر شد به همراه خود دارند.

خرید اینترنتی یک ساعت مچی باکیفیت

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعاتی مفید دربارۀ ویژگی های مطلوب یک ساعت مچی برای بانوان و اقایان خوش سلیقه به اشتراک گذاشته باشیم. همه اطلاع داریم خرید مطمئن یک ساعت مچی از یک فروشگاه معتبر بسیار مهم است. گالری میراکو توانسته در طی سال های فعالیت مشاوره ای عالی در جهت خرید یک ساعت مچی به مشتریان خود دهد.

میراکو با عرضۀ بهترین کیفیت برای هر سلیقه ای میتواند انتخابی خوب جهت خریدی مطمئن برای شما عزیزان باشد. این گالری با دقت بالا و اطلاعاتی جامع ساعت را به مشتریان خود معرفی میکند و مصرف کننده هر اطلاعاتی دربارۀ ساعت بخواهد را میتواند از میراکو دریافت کند. تنوع در انتخاب، ضمانتنامه معتبر، کیفیت برتر و قیمت حداقل از مزایای این فروشگاه خواهد بود. کافیست همین حالا به سایت میراکو بروید و ساعت مچی دلخواه خود را سفارش دهید و با در دست کردن آن استایل خود را تکمیل کنید.