دلایل قطعی میکروفن آیفون و مراقبت از آن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

اگر دارای گوشی آیفون هستید شاید برایتان اتفاق افتاده که در هنگام تماس تلفنی با افت کیفیت صدا مواجه شده باشید. برخی مواقع هنگام تماس های تلفنی، صدا به صورت صحیح به مخاطب ارسال نمی شود. این مشکل ممکن است به دلایل نرم افزاری یا سخت افزاری رخ دهد. در ادامه به بررسی دلایل قطعی میکروفن آیفون و مراقبت از آن می پردازیم تا بتوانید در صورت بروز برای رفع آن اقدام کنید.

چگونگی چک کردن میکروفن آیفون

در هنگام خرابی میکروفن آیفون باید با انجام اقداماتی به چک کردن میکروفن بپردازید. برای انجام این کار استفاده از روش های گفته شده در ادامه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

بهره گیری از یادداشت های صوتی

یکی از اولین راه ها برای چک کردن میکروفن آیفون، استفاده از یادداشت های صوتی است. برای انجام این کار اپلیکیشن مورد نظر را باز کنید. سپس اطمینان حاصل کنید که انگشت شما روی میکروفن قرار نگرفته است. پس از انجام این کار روی دکمه رکورد زده و صحبت کنید.

 

در صورتی که ضبط صدا به پایان رسید مجدد روی دکمه قرمز ضربه بزنید. پس از انجام این کار می توانید با استفاده از آیکون پلی که در کنار آیکون قرمز قرار گرفته، صدای ضبط شده خود را پخش کنید. اگر صدای ضبط شده را شنیدید؛ به معنای قطع نشدن میکروفن است.

استفاده از Siri آیفون

از دیگر روش های چک کردن میکروفن آیفون می توان به استفاده از Siri اشاره کرد. برای انجام این کار باید به Siri  دسترسی پیدا کرده و از آن چیزی بپرسید. برای انجام این کار دکمه صفحه اصلی را طولانی نگه دارید تا Siri  به شما نمایش داده شود. سپس با Siri صحبت کرده و از آن سوالی بپرسید. در صورتی که سوال شما پاسخ داده نشد باید این کار را با صدای بلندتر انجام دهید.

استفاده از Face Time

برای چک کردن میکروفن آیفون می توانید از ویژگی های ویدیویی دوربین و اپلیکیشن Face Time برای ضبط صدا استفاده کنید. برای انجام این کار باید وارد اپلیکیشن دوربین شده و به ضبط ویدیو بپردازید. در هنگام ضبط ویدیو صحبت کنید. در نهایت با پخش ویدیو مطمئن شوید که صدای شما شنیده می شود.

6

توجه داشته باشید که اولین گام برای برطرف کردن مشکل میکروفن گوشی های آیفون، توجه به مشکلات آن و بهره گیری از روش های اشاره شده برای برطرف کردن آن ها است. این کار با چک کردن میکروفن گوشی های آیفون به راحتی انجام می گیرد. بنابراین با بررسی قابلیت Face Time امکان چک میکروفن به راحتی فراهم می شود.

علت های نرم افزاری قطع شدن میکروفن در آیفون و راهکار های آن

از مهمترین مواردی که سبب قطعی میکروفن آیفون می شود؛ مشکلات نرم افزاری است. بنابراین در صورت وجود مشکل بهتر است ابتدا به بررسی نرم افزار گوشی بپردازید و در صورت وجود مشکل راهکار هایی را برای حل آن در نظر بگیرید.

آپدیت نکردن ios آیفون

در برخی مواقع مشکلات نرم افزاری به علت آپدیت نبودن آیفون رخ می‌دهد. اگر مدت زیادی است که سیستم عامل ios آیفون را آپدیت نکردید، اقدام به نصب جدید ترین آپدیت منتشر شده برای گوشی خود کنید. در برخی مواقع نیز ممکن است پس از نصب آپدیت جدید، آیفون با مشکل میکروفن مواجه شوید. در چنین مواقعی بهتر است سیستم عامل گوشی را دانگرید کنید.

7

وجود اپلیکیشن های مخرب

از دیگر مشکلات نرم افزاری که سبب قطع شدن میکروفن در آیفون می شود می توان به وجود اپلیکیشن های مخرب در گوشی اشاره کرد. اگر پس از نصب اپلیکیشن جدید با مشکل قطع میکروفن مواجه شدید باید اپلیکیشن مخرب را حذف کنید.

میوت بودن صدا هنگام تماس

در هنگام تماس از اینکه میکروفن در حالت میوت قرار ندارد مطمئن شوید. اگر در گوشی آیفون گزینه میوت را بزنید، میکروفن غیرفعال شده و صدا برای مخاطب پخش نخواهد شد.

متصل بودن به هندزفری بلوتوثی

اگر قصد دارید با گوشی آیفون خود با مخاطب مورد نظر تماس برقرار کنید از وصل نبودن گوشی به هندزفری بلوتوثی مطمئن شوید. اگر گوشی آیفون شما به هندزفری بلوتوثی متصل بوده و متوجه آن نباشید؛ صدای شما دریافت و منتقل نخواهد شد.

ریست فکتوری گوشی

از دیگر راهکار های کمک کننده برای رفع قطع شدن میکروفن ناشی از مشکلات نرم افزاری می توان به ریست فکتوری اشاره کرد. در هنگام ریست فکتوری تمام تنظیمات و اطلاعات شما از روی گوشی حذف می شود. در واقع با انجام این کار، شما گوشی را به تنظیمات پیش فرض کارخانه باز می گردانید. البته بهتر است این راهکار پس از انجام روش های دیگر در نظر گرفته شود.

برای راه اندازی مجدد و استفاده از اپل آیدی جدید باید به خرید اپل آیدی بپردازید. توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید اپل آیدی را از سایتی معتبر خریداری کنید. در صورتی که شما به ایجاد اپل آیدی اقدام کنید ممکن است با مشکل مواجه شوید.