7 دلیل برای سفر به نپال در نوروز 1402
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

نپال کشور شگفتی‌هاست. از پرچشمش گرفته که بر خلاف دیگر کشورها مستطیل شکل نیست، تا فرهنگ و مردمش و البته، میزبانی از بام جهان، کوه اورست زیبا و اسرارآمیز، به آن هویت و معنای متفاوتی بخشیده است. هر ساله گردشگران بسیاری برای دیدن نپال و جذابیتش‌هایش راهی این کشور و تور نپال می‌شوند. از ایران هم توریست‌هایی با آژانس گردشگری دالاهو، به نپال می‌روند. دالاهو یک آژانس گردشگری قدیمی و خوش نام است که با لیدرهای حرفه‌ای، کادر مجرب و ارتباطات بین‌المللی، تور نپال را با بهترین کیفیت و در امن‌ترین شرایط برگزار می‌کند. این تور تا به حال 13 بار توسط دالاهو اجرا شده و قرار است در 29 اسفند 1401 یعنی در آستانه نوروز 1402، دو تور دیگر، توسط دالاهو به نپال بروند. برای همین ما به سراغ دالاهو رفتیم تا بیشتر درباره علت‌های پرطرفدار بودن تور نپال بپرسیم.

 

  1. فرصت بازدید از اورست و رشته کوه هیمالیا در تور نپال

    اگر در نوروز 1402 با دالاهو به تور نپال بروید، می‌توانید در شهرها و جاده‌هایی تردد کنید که همجوار با کوهستانی جذاب و اسرارآمیز، یعنی هیمالیاست. اگر دوست دارید اورست را هم ببینید، برایتان خبر خوشی داریم. لازم نیست کوهنورد حرفه‌ای باشید یا برای خرید تجهیزات کوهنوردی خاصی اقدام کنید. در بیس کمپ نپال، می‌توانید نمایی جذاب و دوست داشتنی از اورست را ببینید و از آن لذت ببرید.

 

 

  1. کاتماندو، قلب نپال

    در تور نپال دالاهو می‌توانید فرصتی عالی برای دیدن شهر کاتماندو داشته باشید. شهری پر از معبد، قصر، کوچه‌های باریک، غذاهای خیابانی و البته فروشگاه‌های لباس ورزشی و به خصوص کوهنوردی. جایی که می‌توانید بهترین برندهای ورزشی را با مناسب‌ترین قیمت بخرید و از آنها لذت ببرید. شهری که در آن تاریخ بودایی با قرن‌ها قدمت، زنده است و رویدادهای مذهبی و فستیوال‌های رنگارنگی جریان دارد. کاتماندو، آنقدر جذاب  است که از دیدنش سیر نخواهید شد و در پس هر کوچه و خیابانش، می‌توانید یک داستان شگفت انگیز و خاص را پیدا کنید.

     

  2. جنگل‌های اسرارآمیز چیتوان

    تور نپال نوروز 1402 فرصتی تکرارنشدنی برای دیدن بخشی از طبیعت کره زمین است که در بسیاری از مناطق دیگر، تقریبا از بین رفته. در این تور به جنگل‌های چیتوان خواهید رفت و آنجا می‌توانید حیوانات شگفت انگیزی مانند ببر بنگال، تمساح، کروکودیل و حتی کرگدن‌های تک شاخ را ببینید. اگر دوست داشته باشید، سوار فیل‌ها می‌شوید و در دل جنگل‌های انبوه، با آنها آب بازی هم خواهید کرد. در عمق جنگل از رودخانه‌ای به نام تریشولی می‌گذرید و بر سرزمینی قدم می‌گذارید که بکر و جذاب است.

     

  3. شهر پوخارا و دریاچه فیوا

    اینجا پر از قایق، بازارهای سنتی، کمپ تبتی‌ها و البته درختان و کوه‌هایی است که مناظری جذاب را خلق کرده‌اند. پخارا از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری نپال است و در آن با دیدن آبشارها و آب‌های زلال، شگفت زده خواهید شد. در پخارا نباید بازارهای صنایع دستی را از دست بدهید. چرا که بهترین جا برای خرید یادگاری و سوغاتی‌هایی هستند که تا سال‌ها شما را به یاد سفرتان در نپال خواهند انداخت.

    14

     

  4. مسیر پیاده‌روی کوه آناپورنا

    دالاهو می‌گوید این مسیر از زیباترین و به یادماندنی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در جهان است. دره‌‌های سرسبز و زیبا، روستاهای کوچک با مردم محلی خونگرم و آبشار و اقامتگاه‌های روستایی که در نهایت شما را به قله آناپورنا می‌رساند. جایی که می‌توانید اورست را در فضایی جذاب‌تر ببینید و یا صبح زود، نظاره‌گر طلوع خورشید از فراز بام جهان باشید. این پیاده‌روی می‌تواند تا 4 روز طول بکشد و در نهایت حسی متفاوت و گیرا را برایتان بسازد که شاید از دیگر جاذبه‌های نپال برایتان به یادماندنی‌تر باشد.

     

  5. دیدار با یوگی‌های نپال

    در سفر به نپال و هند، با افراد عارفی روبرو می‌شوید که تماشای آنها و آشنایی با سبک و سیاق زندگیشان برایتان جالب خواهد بود. این افراد که مرتاض، یوگی و در مذهب هندو «سادهو» نامیده می‌شوند خود را از تمامی لذت‌های دنیا محروم می‌کنند. یوگی‌ها مردان مقدسی هستند که برای مبارزه با نفس‌شان و کنار گذاشتن لذت‌های دنیوی تلاش می‌کنند. یوگی‌ها در کنار معابد و کوهستان‌های نپال سرگردانند. یوگی‌ها استاد مراقبه و عبادت هستند. کمترین امکانات دنیوی را برای زندگی کردن انتخاب می‌کنند تا بتوانند به روح خودشان نزدیک‌تر شوند. این افراد معتقدند بایستی به شش شیطان درونی خود پیروز شوند: شهوت، خشم، آرزو، مادیات، غرور و حسد. آنها تمامی زندگی خود را صرف عبادت و ریاضت کشیدن می‌کنند و به قدری در مقابل امیال خود مقاومت می‌کنند تا آن را در خود از بین ببرند.

    15

    7- تفریحات جذاب نپال

    در کنار تمام چیزهایی که گفتیم، نپال برای تجربه‌های جدید و کشف تفریحات هیجان انگیز هم جای خوبی است. مثلا می‌توانید با هواپیما از بالای هیمالیا و اورست عبور کنید. یا اگر دوست دارید کار متفاوتی انجام دهید، در پوخارا می‌توانید پاراگلایدر و کایت موتوردار را همراه با خلبان‌های با تجربه، امتحان کنید. اهل بانجی جامپینگ و زیپ لاین‌های هیجان انگیز هستید؟ چه جایی بهتر از نپال که با دره‌ها و کوهستان‌های عالی، می‌تواند پذیرایتان باشد. اگر هم رفتینگ دوست دارید، رودخانه‌های خروشان نپال در انتظارتان هستند و می‌توانند هیجانی که در جستجویش هستید را برایتان به ارمغان بیاورند.

     

 

سفر به یک مقصد خاص، آن هم جایی که بهشت کوهنوردان است و مردم بسیاری در آرزوی دیدنش هستند، بی‌شک تجربه‌ای شگفت انگیز خواهد بود. به خصوص اگر تمام کارهای سفر را به یک آژانس گردشگری خوشنام بسپارید که تجربه زیادی در برگزاری تورهای مختلف و البته تور نپال دارد. دوست دارید بیشتر درباره این سفر و قیمت تور نپال بدانید؟ به سایت آژانس گردشگری دالاهو به آدرس dalahoo.com سر بزنید و یا با شماره 02141663000 تماس بگیرید تا بیشتر درباره این سفر و دیگر برنامه‌ها بدانید.