ثبت شرکت سهامی خاص؛ صفر تاصد شرایط و مراحل ثبت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

شرکت سهامی خاص:

شرکت سهامی خاص، شرکتی است که بین سه نفر یا بیشتر که معمولاً از دوستان و آشنایان یکدیگر می باشند تشکیل شده که سرمایه آن توسط موسسین آن تامین شده و در آن پذیره نویسی و مجمع عمومی موسس وجود ندارد. در بدو تاسیس می بایست سی و پنج درصد از سرمایه شرکت توسط اعضاء در حساب مخصوصی در بانک واریز شود.

 

ارکان شرکت های سهامی

شرکت های سهامی دارای ارکان ذیل می باشند:

اساسنامه

مجمع عمومی

هیئت مدیره

مدیر عامل

بازرس یا بازرسان

سهام

 

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مرحله اول: عقد قرارداد

قرارداد «ثبت شرکت سهامی خاص» باید منعقد گردد که این کار می تواند به صورت تلفنی یا حضوری و یا آنلاین انجام شود.

مرحله دوم: تکمیل مدارک

هرچه مدارک سریع تر در اختیار کارشناس مربوط قرار گیرد طبیعتا روند کار سریع تر پیش خواهد رفت .

مرحله سوم: تأیید نام

این مرحله ، مرحله ی ارسال نام های پیشنهادی شما به اداره مربوطه می باشد در این مرحله برای این که نام انتخابی تایید شودباید با شرایط زیر هم خوانی داشته باشد.

– نام انتخابی حتما باید فارسی باشد.

– این نام نباید تکراری باشد یعنی سابقه ثبت نداشته باشد.

– دارای معنا ومفهوم باشد

– با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد

مسئول مربوطه با بررسی نام های ارائه شده و بررسی وجود یا عدم وجود هریک از شرایط نسبت به انتخاب و تعیین نام اقدام می کند و نام تعیین شده را در روی برگ اظهارنامه قید می نماید پس از قید نام بر روی اظهار نامه اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت شرکتها درخصوص نام تعیین شده نیز لازم است در صورت گرفتن موافقت این نام در واحد تعیین نام ،ثبت دفتر می شود.

 

 

 

بیشتر :  آموزش گام به گام ثبت برند (کلیک کنید)

 

مرحله چهارم : امضای اوراق

در این مرحله تقاضانامه و وکالت نامه توسط کارفرما تأیید می شود.

مرحله پنجم : تشکیل پرونده

در این مرحله مدارک توسط کارشناس به اداره مربوطه تحویل می شود که در آن جا پرونده تشکیل شود و سپس در دبیرخانه ثبت می شود.

مرحله ششم : کارشناسی

طی این مرحله کارشناس اداره ثبت با توجه به مدارکی که از طرف متقاضی ارسال شده ، پرونده را کارشناسی کرده و اعلام نظر می کند. حال اگر موردی وجود داشته باشد که باعث اخطار گردد پرونده مجدد از سوی کارشناسان رفع نقص می شود.

مرحله هفتم : تحویل اسناد شرکت

در صورت طی کردن شش مرحله ی فوق شرکت ثبت می گردد و مدارکی به شخص یا اشخاص متقاضی تحویل داده می شود عبارتست از:تقاضانامه، شرکت نامه، اساسنامه، صورتجلسه هیئت مدیره و آگهی تأسیس

در ادامه با توضیحات تکمیلی با ما همراه باشید.

 

 ثبت سفیر بهترین موسسه   ثبتی برای ثبت شرکت ، ثبت برند، کارت بازرگانی،تغییرات شرکت،اخذ رتبه و....

 

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

 

هزینه ها

هزینه ثبت یک شرکت سهامی خاص بستگی به این موضوع دارد که شما خودتان ان را انجام می دهید یا از خدمات مراکز و شرکت های حقوقی فعال در این زمینه استفاده می کنید.

در صورتی که موضوع شرکت طولانی تر و سرمایه اولیه بیشتر باشد هزینه روزنامه و حق الثبتی که در اداره ثبت شرکتها باید پرداخت کنید بیشتر خواهد شد..

 

ثبت شرکت سهامی خاص چقدر زمانبر است؟

ثبت یک شرکت سهامی خاص با احتساب افتتاح حساب بانکی در حالت معمول 15 روزه ثبت خواهد شد و به مرحله درج آگهی در روزنامه رسمی می رسد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص کدامند؟

فقط تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضا و در طی مراحل ثبت باید میزان سهام هر کدام از اعضا، کد پستی محل شرکت، حق امضا اوراق و .. مشخص شود که طی فرم ثبت شرکت سهامی خاص این اطلاعات در طی مراحل از شما دریافت می گردد.

 

 

 

بیشتر-  ثبت شرکت؛ راهنمایی شرایط و مراحل تاسیس شرکت با مدارک لازم (کلیک کنید)

 

 

سرمایه شرکت سهامی خاص حداقل چقدر است؟

سرمایه این نوع شرکت باید حداقل یکصد هزار تومان باشد. لازم است 35 درصد سرمایه اولیه شرکت در حساب شرکت نزد بانک واریز گردد و فیش و گواهی بانکی همراه سایر مدارک به اداره ثبت ارسال گردد.

 

آیا مدرک تحصیلی برای اعضا مورد نیاز است؟

خیر، برای ثبت ثبت نیاز به مدرک تحصیلی و ارائه آن برای هیچکدام از اعضا نیست. مگر در مواردی که موضوع شرکت نیازمند مجوز خاصی باشد که نیاز به مدرک تحصیلی خاصی داشته باشد.

 

بیشتر: مراحل اخذ کارت بازرگانی (کلیک کنید)

 

شرکت سهامی خاص چیست؟

همانطور که می دانید شرکت های سهامی در حالت کلی به دو دسته شرکت های سهامی خاص و سهامی عام تقسیم می شوند. شرکت سهامی خاص شرکتی است که سرمایه گذاران آن تنها موسسین شرکت می باشند؛ شاید به همین سبب نیز باشد که ثبت شرکت سهامی خاص نسبت به شرکت سهامی عام، پروسه ای کوتاهتر دارد و کمتر دارای قوانین سختگیرانه است.

 

این موضوع موجب شده ثبت شرکت سهامی خاص متقاضی بیشتری در مقایسه با شرکت سهامی عام داشته باشد. بخشی از سرمایه شرکت های سهامی عام از طریق واگذاری سهام به مردم تامین میشود و پروسه ثبت را دشوار و زمانبر می نماید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با

موسسه حقوقی ثبت سفیر تماس بگیرید

شماره تماس:021_ 88548054