نحوه کسب درآمد از نمایندگی فروش هاست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 نمایندگی فروش معمولا، نامی آشنا برای کسب‌وکارها است که در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود. مانند: نمایندگی فروش لوازم‌خانگی، نمایندگی فروش خودرو، نمایندگی کالا و سایر موارد. در بازار خرید هاست و دامین نیز، همچین اصطلاحی وجود دارد.

اگر شما قصد راه‌اندازی نمایندگی فروش هاست را داشته باشید و امکانات لازم یا دانش فنی برای نگهداری سرویس‌ها را نداشته باشید، می‌توانید با خرید سرورها از یک شرکت اصلی،‌ اقدام به فروش و اجاره سرویس‌‌های هاست به کاربران با نام شرکت خود کنید.

در این مقاله به بررسی موضوع Reseller و نحوه کسب درآمد از نمایندگی فروش هاست می‌پردازیم تا اگر قصد راه‌اندازی نمایندگی میزبانی وب را دارید، بتوانید نحوه فروش و درآمد خود را برنامه‌ریزی کنید. 

Reseller چیست؟

ریسلر (Reseller) به معنی نمایندگی فروش است و به شخصی گفته می‌شود که واسطه‌ی ارائه خدمات به کاربران است. ریسلرها یا نماینده‌های فروش، نیازی به دانش فنی ندارند، به این دلیل که شرکت ارائه‌دهنده اصلی، وظیفه پشتیبانی فنی را به عهده دارد. بطور کلی، درآمد نماینده فروش یا ریسلر از فروش و اجاره هاست است.

نمایندگی فروش هاست چیست؟

یکی از مهم‌ترین کسب‌وکارها، نمایندگی فروش میزبانی وب است. با استفاده از خدمات نمایندگی فروش هاست یا Reseller، دیگر نیاز نیست شما سرورهای خود را مدیریت کنید. شما سرورها را اجاره می‌کنید و سپس، فضای آن‌ها را به مشتریان می‌فروشید. شما می‌توانید، به علاوه اجاره فضای سرورها و دریافت پرداختی‌ها،‌ ویژگی‌ها و امکاناتی مانند بکاپ‌گیری و سرویس‌ها زیادی را به کاربران خود، ارائه دهید. 

هاست چیست؟

هاست (Host) یا میزبانی وب، سرویسی است که با استفاده از آن، محتوای وب‌سایت شما برای کاربران، نمایش داده می‌شود. با خرید هاست، شما فضایی از سرور را برای نگهداری داده‌ها و فایل‌های اطلاعات در جهت نمایش وب‌سایت خود، از یک شرکت ارائه‌دهنده هاست اجاره می‌کنید. 

انواع میزبانی وب

هرکدام از میزبانی‌های وب، ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص خود را دارد که لازم است، با توجه به نیاز وب‌سایت خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. انواع میزبانی وب براساس سرویس‌ها عبارت‌اند از:

  • سرور مجازی (VPS)
  • هاست اختصاصی (سرور اختصاصی)
  • هاست اشتراکی
  • هاست ابری
  • هاست وردپرس

و انواع میزبانی وب براساس سیستم‌عامل عبارت‌اند از:

  • هاست لینوکس 
  • هاست ویندوز 

 

اقدامات لازم برای راه‌اندازی نمایندگی فروش هاست

ارائه سرویس‌های هاستینگ، یک کسب‌وکار بسیار رقابتی است که شرکت‌‌ها بر سر هزینه‌ها و امکانات جانبی، با یکدیگر رقابت می‌کنند. با توجه به رقابت‌ها، راه‌اندازی شرکت ارائه‌دهنده میزبانی وب، کسب‌‌وکار سودآوری است. برای راه‌اندازی کسب‌وکار ارائه میزبانی وب به کاربران، لازم است شما، درکی از نحوه کار سرورها و طراحی وب داشته باشید تا به بهبود عملکرد کسب‌وکار شما‌، کمک کند. 

نحوه کار Reseller به این صورت است که شما، فضای مشخصی از یک سرور را در مدت زمان معین به کاربران، اجاره می‌دهید. 

ارائه خدمات و امکانات جانبی،‌ پیشنهادهای قیمتی مناسب و بازاریابی گسترده به شناخت برند و افزایش مشتریان شما، بسیار کمک می‌کند. 

بازاریابی Niche Market یکی از روش‌های بازاریابی است که می‌توانید برای کسب‌‌وکار نمایندگی فروش میزبانی خود، استفاده کنید. در Niche Market لازم است، شما در دریای بازاریابی شرکت‌های بزرگ، یک بازار خاص را هدف بگیرید تا مشتریان خاص خود را پیدا کنید. 

Niche Market مزایای زیادی دارد مانند:

  • با هدف‌گذاری یک بازار مشخص، به کاهش هزینه‌های خود کمک می‌کنید.
  • با تمرکز به جایگاه و بازار مشخص شده، موفقیت خود را در زمان کم‌تری به دست خواهید آورد. 
  • به دلیل،‌ انتخاب یک بازار معین، دیگر نیاز نیست با شرکت‌های بزرگ رقابت کنید. 

البته بهتر است بدانید،‌ شما با تمرکز به یک بازار خاص، میزان رشد و پیشرفت و در نتیجه، فروش کسب‌وکار خود را محدود می‌کنید. 

8

ویژگی‌های Reseller

اگر شما قصد شراکت با شرکت میزبانی اصلی که از سرورها نگهداری می‌کند را داشته باشید، لازم است با ویژگی‌هایی که ارائه‌دهندگان هاست، ارائه می‌دهند، آشنا شوید:

  • سفارشی‌سازی طرح Reseller به شما امکان مدیریت برنامه‌های خود را می‌دهد. 
  • شما می‌توانید، ویژگی‌هایی مانند میزبانی ایمیل، مدیریت و ثبت دامنه، cPanel و سایر موارد دیگر را به کاربران ارائه دهید. 
  • با استفاده از سرورهای کیفیت بالا، شما می‌توانید پهنای باند وسیع و فضای ذخیره‌سازی را به کاربران خود ارائه دهید. 

نحوه کسب درآمد از نمایندگی فروش هاست (Reseller)

با توجه به توضیحات بالا و آشنا شدن شما با عملکرد و ویژگی‌های ارائه‌دهندگان، می‌توانیم به بررسی نحوه کسب درآمد از نمایندگی فروش هاست بپردازیم. 

برای کسب درآمد و راه‌اندازی نمایندگی فروش میزبانی وب، لازم است یک فرآیند، اساسی را دنبال کنید:

1.تحقیقات 

ابتدا لازم است، چند ایده برای فضای میزبانی که قصد دارید، روی آن تمرکز کنید در ذهن داشته باشید. به عنوان مثال، شاید شما قصد تمرکز روی یک جایگاه خاص را دارید یا شاید فقط می‌خواهید میزبانی وب را به عنوان یک سرویس افزودنی در شرکت خود ارائه دهید؟

به جستجوی حداقل پنج رقیب خود بپردازید که خدمات مشابه شما را ارائه می‌دهند و به دنبال اطلاعاتی مانند موارد زیر باشید:

  • پیشنهادات آن‌ها به عنوان مثال نوع میزبانی و خدماتی که ارائه می‌دهند. 
  • هزینه‌ها و قیمت‌های آن‌ها برای سرویس‌ها و امکانات.  
  • به بررسی روش‌های بازاریابی رقبا مانند حساب‌های کاربری در فضای مجازی، وبلاگ‌ها و رسانه‌ها و یا تبلیغات پولی که انجام می‌دهند را بپردازید. 
  • بررسی وب‌سایت‌های خود از طریق ابزارهای Google Analytics، SEMRush، Ahrefs و Search Console که ترافیک‌های ارگانیک و کلمات کلیدی مهم را بررسی کنید.

2.تعیین پیشنهادات 

تحقیقات شما در موضوعات گفته شده، به شما کمک می‌کند تا نوع میزبانی و امکانات جانبی که قصد دارید به کاربران ارائه دهید را مشخص کنید. 

3.تبلیغات از طریق مشتریان

مشتریان راه عالی برای برجسته شدن شرکت شما هستند. در واقع، بهتر است بدانید گروه بزرگی از مشتریان راضی، می‌تواند بهترین تبلیغات شما باشد. 

از لحظه‌ای که کاربر وارد وب‌سایت شما می‌شود، پشتیبانی آغاز پیدا می‌کند. اگر آن‌ها در مورد خدمات شما سؤالی دارند، باید بتوانند در کم‌ترین زمان ممکن و به راحتی با کارشناسان شما از طریق چت آنلاین و تلفن تماس برقرار کنند. 

هنگامی که کاربران، ثبت نام خود را با موفقیت طی می‌کنند، لازم است ایمیل خوش‌آمدگویی دریافت کنند. ارائه خدمات و میزبانی با کیفیت به کاربران خود، باعث جلب رضایت آن‌ها می‌شود.

مشتریان یکی از بهترین روش‌های تبلیغات کسب‌وکار شما یا حتی بهترین روش تبلیغات شما هستند. 

4.راه‌اندازی بازاریابی

با تمرکز بر یک بازار خاص، انجام اقدامات لازم برای بازاریابی شما آسان‌تر خواهد شد. به جای بازاریابی برای همه کاربران، روی دستیابی به بخش کوچکی از یک بازار بزرگ متمرکز خواهید شد.

ابتدا تعیین کنید که چگونه می‌خواهید به این مشتریان دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، آیا وبلاگی برای رتبه بندی عبارات جستجوی ارگانیک ایجاد می‌کنید؟ آیا بودجه‌ای برای تبلیغات موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی دارید؟ 

9

جمع‌بندی

نمایندگی فروش هاست یا Reseller یکی از مهم‌ترین کسب‌وکارها در حوزه سرور و هاست است. امیدواریم با مطالعه این مقاله، درک بهتری از نمایندگی میزبانی پیدا کرده باشید و بتوانید کسب‌وکار Reseller خود را راه‌اندازی کنید. 

شما می‌توانید، برای نمایندگی فروش هاست، خرید هاست و ثبت دامنه به برتینا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان این مجموعه،‌ بهترین انتخاب متناسب با نیاز خود را تهیه کنید. 

همچنین، می‌توانید با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید تا با کارشناسان مجموعه، در ارتباط باشید. 

 

منابع:

https://www.dreamhost.com/academy/types-of-web-hosting/ 

https://www.hostgator.com/blog/make-money-reseller-hosting/