معرفی کمپرسور اسکرو، عملکرد و کاربرد کمپرسور اسکرو و عوامل تاثیر گذار در قیمت آن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

کمپرسور اسکرو برای تامین هوای فشرده بیش از ۱۰۰۰ لیتر بر دقیقه مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی خوب کمپرسور اسکرو صدای کم و قابلیت کارکرد مداوم و بدون وقفه است . همچنین برخورداری از سیستم کنترل plc از دیگر ویژگی های خوب کمپرسور اسکرو می باشد.

 

مهمترین نکته در خصوص خرید کمپرسور اسکرو، انتخاب صحیح شرکتی است که از آن کمپرسور اسکرو را خریداری میکنید. در حال حاضر اکثر کمپرسور های اسکرو در ایران تقریبا از قطعات یکسان و مشابهی مونتاژ شده اند، اما تفاوت اصلی در شرکت های تولید کننده است که آیا امکانات لازم از قبیل نیروی انسانی کافی، دانش و توان مالی کافی برای ارایه گارانتی، خدمات پس از فروش و انجام تعهدات را دارند یا خیر.

حتما قبل از خرید کمپرسور از شرکت فروشنده بازدید کنید تا  مطمئن شوید مستقیما از کارخانه ای خرید میکنید که نفرات و امکانات کافی برای خدمات پس از فروش را دارد، زیرا مهم ترین موضوعی که خریدار بعد از تهیه کمپرسور با آن مواجه است موضوع گارانتی و خدمات پس از فروش است.

دلیل دومی که باید از شرکت سازنده بازدید کرد آنست که بتوانید کیفیت مونتاژ دستگاه ها را ارزیابی کنید.

ممکن است دو کمپرسور اسکرو با قطعات مشابه، طول عمر و عملکرد متفاوتی داشته باشند زیرا کیفیت مونتاژ شرکت ها کاملا متفاوت است، به طور مثال ممکن است دو کمپرسور 37 کیلووات که هر دو دارای هواساز یکسان روتورکمپ مدل ایو 9 و الکتروموتور موتوژن باشند  ،اما وقتی کنار هم روشن می شوند  لرزش و دمای کاری کاملا متفاوت داشته باشند که به دلیل نوع مونتاژ و مسائل مربوط به شاسی و طراحی میباشد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از خرید، حتما بازدید و مقایسه داشته باشید.

11

نحوه کار کمپرسور اسکرو

همانطور که از نام این نوع کمپرسور ها بر می آید، روغن به بخش هایی از این کمپرسور تزریق می شود. در ادامه توضیح خواهیم داد که روغن به چه دلیل و به چه بخش هایی تزریق می شود.

ابتدا هوا از فیلتر هوا عبور کرده و وارد ایرند کمپرسور اسکرو می شود، در ایرند هوا فشرده شده و همراه روغن از ایرند خارج میشود و برای جدا سازی روغن از هوا ، این ترکیب وارد مخزن سپراتور می شود، هوا از روغن جدا می شود و وارد رادیاتور کمپرسور می شود تا دمای آن کاهش یافته و وارد مخزن شود.

 

قیمت کمپرسور اسکرو به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت کمپرسور اسکرو وابسته به لوازم به کار رفته و کیفیت مونتاژ دستگاه می باشد. بخش بزرگ قیمت لوازم مربوط به ایرند ( واحد هواساز) و الکتروموتور کمپرسور می باشد. ایرند های رایج در ایران عبارتند از روتورکمپ ROTORCOMP آلمان ، ارزن ایر.  AERZEN آلمان ، وندل WENDEL ساخت ترکیه

ترتیب قیمت این سه ایرند به این صورت می باشد. ابتدا ارزن ایر، روتورکمپ و در نهایت وندل که حدود 20 درصد ارزان تر از دو ایرند دیگر است.

ایرند روتورکمپ رایج ترین و محبوب ترین ایرند در ایران می باشد. زیرا علاوه بر کیفیت خوب و سابقه طولانی که در واردات به ایران دارد. هم گستردگی و فراوانی بیشتری نسبت بقیه ایرند ها دارد هم به دلیل واردات گسترده و تعداد وارد کننده زیاد از لحاظ قیمتی کاملا رقابتی بوده و با پایین ترین حاشیه سود بازرگانی در ایران توزیع می شود.

12

 

اگر یکی از شرایط زیر برای شما صدق می کند، کمپرسور اسکرو گزینه خوبی برای شما نیست!

اگر به هوای فشرده به صورت مداوم نیاز ندارید.

اگر کمپرسور را برای تامین باد ابزار های بادی در کارگاه های کوچک می خواهید بخرید.

 

به نقل از:

https://safavico.com/