استفاده از روکش فرمان اهمیت بسیاری دارد. این روکش به عنوان یک وسیله محافظت از فرمان خودرو بشمار می آید.

چرا به یک روکش فرمان خوب نیاز داریم ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
 

 

اهمیت استفاده از روکش فرمان

 

روکش فرمان جزء لوازم محافظت خودرو به شمار می آید. نور خورشید و همچنین سایش مداوم دست، سبب آسیب رساندن به فرمان خودرو می شود اما با استفاده از روکش فرمان می توانید از آسیب دیدن فرمان خودرو جلوگیری کنید. در نتیجه فرمان خودرو ظاهر زیبای خود را به مدت طولانی حفظ خواهد کرد. روکش های دور فرمان متفاوتی در بازار موجود هستند. در واقع این روکش در مدل های مختلفی تولید می شود.

 

مدل های آماده یا همان مدل های حلقه ای و مدل های دوختنی جزء روکش های فرمانی هستند که شما می توانید متناسب با نوع خودروی خود آنها را خریداری کنید و از فرمان خودروی خود در برابر آسیب دیدگی محافظت کنید. در ادامه به ویژگی های هر کدام از این روکش ها اشاره خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

اهمیت استفاده از روکش فرمان (ALT)

 

معرفی روکش های دوختنی

 

روکش های دوختنی برای فرمان ماشین جزء گزینه های راحت و مناسب به شمار می آیند. زمانی که شما این روکش ها را خریداری می کنید، همراه با آن یک سوزن تحویل می گیرید که می توانید به کمک آن اقدام به دوختن روکش فرمان کنید. روکش های دوختنی مختلفی در بازار وجود دارند. بعد از اینکه شما روکش را دوختید دیگر امکان چرخاندن یا حرکت دادن آن بر روی فرمان وجود ندارد.

یکی از ویژگی‌های خوب روکش فرمان دوختنی این است که در برابر گرما و استفاده طولانی مدت، سایز آن تغییر نمی کند. اندازه این روکش، کاملا مناسب بوده و قطر فرمان ماشین را به میزان کمی افزایش می دهد.

 

ویژگی های روکش فرمان حلقه ای (آماده)

 

برای افرادی که وقت دوختن روکش یا حوصله آن را ندارند، روکش های آماده گزینه بسیار ایده آلی هستند. داخل همه روکش های آماده فارغ از هر جنسی که داشته باشند، لاستیک به کار رفته است. همین امر یکی از ایرادهای روکش آماده می باشد. وقتی این روکش در برابر نور خورشید قرار می گیرد یا دچار گرما می شود، گشاد شده و سایز آن تغییر می کند. در نتیجه روکش حرکت کرده و بر روی فرمان سر می خورد.

 نکته دیگری که در رابطه با این روکش فرمان لازم است ذکر شود این است که روکش حلقه ای سبب افزایش قطر فرمان خودرو می شود.

 

12

نکات مهم خرید روکش فرمان (ALT)

 

بررسی نکات مهم خرید روکش فرمان

 

 نوع روکش فرمان نکته مهمی است که در زمان خرید باید به آن توجه کرد. همانطور که ذکر شد؛ روکش فرمان در مدل های حلقه ای آماده و دوختنی، تولید و به بازار عرضه می شود. معایب و مزایای این روکش ها را ذکر کردیم. جنس روکش، نکته دیگری است که نباید از آن غافل شد. روکش ها از جنس های مختلفی همچون پلاستیک، پارچه، چرم طبیعی و غیره ساخته می شوند.

 در هنگام خرید روکش فرمان، جنسی را انتخاب کنید که در برابر نور خورشید دارای مقاومت باشد و عواملی همچون گرما سبب تغییر سایز آن نشوند. علاوه بر جنس و نوع؛ توجه به طرح و رنگ روکش نیز اهمیت بسیاری دارد.

 برای خرید روکش فرمان لازم است به رنگ سر دنده، روکش صندلی خودرو، رنگ داشبورد و سایر موارد توجه کرده و سپس مناسب ترین رنگ را برای روکش خود انتخاب کنید. معمولاً تولید هر روکش به نحوی است که سایز آن متناسب با سایز فرمان یک خودرو خاص می باشد. با این وجود امکان استفاده از روکش هر خودرو برای سایر خودروها نیز وجود دارد. این نکته را فراموش نکنید که اگر روکش را متناسب با مدل خودروی خود خریداری کنید، دیگر نگرانی بابت اندازه و سایز آن نخواهید داشت.

 

نکات مهم خرید روکش فرمان