کاربردهای واترجت صنعتی (کارواش صنعتی) در صنایع مختلف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

با افزایش اهمیت نظافت در صنایع گوناگون، دستگاه‌ها و تجهیزات این حوزه به طور معجزه‌آسایی پیشرفت کرده اند. یکی از دلایل مهم پیشرفت این نوع دستگاه‌ها را می‌توان معایب استفاده از روش های سنتی دانست. استفاده از روش‌های سنتی مشکلاتی چون مصرف بالای انرژی، هدر رفتن زیاد آب، افزایش استخدام نیروی خدماتی و … را به همراه دارد. در واقع تولید دستگاه‌های نظافتی مکانیزه گام بزرگی در جهت افزایش کیفیت و سرعت نظافت در محیط های مختلف به شمار می آیند. واترجت ها یا شوینده های پر فشار از جمله دستگاه‌هایی محسوب می‌شوند که برای شستشوی انواع سطوح و انواع آلودگی می‌توان از آن بهره برد. استفاده از دستگاه واترجت صنعتی راهکار ایده آلی برای شستشو و حذف لایه‌های آلوده بر روی انواع سطوح هموار و ناهموار افقی و عمودی است.

واترجت با فشار در محدوده های بالا  استعمال فراوانی در صنایع مختلف دارد. واتر جت ها یا شوینده های فشار قوی برای تمیز کردن و برش دادن استفاده می‌شوند. این دستگاه روشی جدید با فرآیندی متفاوت بوده که برای سهولت تمیزی و برش دادن در صنایع سنگین و سبک کاربرد دارد. نتیجه استفاده از این دستگاه کاربردی بوده و بدون آسیب رساندن به سطوح و به علت عدم استفاده از مواد شیمیایی مقرون به صرفه و کارآمد هم می‌باشد.

استفاده از این دستگاه در کنار سایر دستگاه های نظافت صنعتی مانند: جاروبرقی صنعتی ، دستگاه اسکرابر صنعتی، سوییپر و... می تواند کمک شایانی به نظافت محیط کند.

دستگاه کارواش صنعتی یا واترجت صنعتی چه کاری انجام می‌دهد؟

دستگاه های واترجت صنعتی یک پمپ پیستونی رفت و برگشتی با فشار بالا است که از جت آب پرفشار برای حذف کپک، کثیفی، گرد و غبار، گل و خاک اجسام از سطوح ساختمان ها، ماشین آلات، وسایل نقلیه و سطوح بتنی جاده استفاده می‌کند. دستگاه کارواش خانگی به عنوان واشر فشار قوی نیز شناخته می‌شود.

واترجت صنعتی یک جریان یا جت آب پرفشار را به سمت یک سطح هدایت می‌کنند تا سطح را تمیز، رسوب زدایی، چربی زدایی کرده و آن را آماده استفاده کنند. واترجت صنعتی ممکن است از آب سرد یا آب گرم و بخار برای انجام عملکرد خود بهره ببرند. آب اغلب با پاک کننده ها، شوینده ها یا حلال های مختلف مخلوط می‌شود. آنها برای تمیز کردن سطوح محصولات ساخته شده از فلز، چوب، بتن، سنگ، پلاستیک، شیشه یا سایر مصالح ساختمانی بکار برده می‌شوند.

واترجت صنعتی با فشار بالا جهت تمیز کردن کارآمدتر با تلاش کمتر!

پاکیزه نگه داشتن محیط اطراف ما مهمترین عامل در زندگی روزمره ماست، امروزه تقریباً هر صنعتی نیاز به یک فرآیند تمیز کاری دارد تا برای از بین بردن آلودگی های چسبنده، لکه های سنگین، خزه ها، گلسنگ ها، فضولات پرندگان، لکه های رطوبت، مواد غذایی باقی مانده و غیره از آن بهره ببرد. در واقع، بدون واترجت صنعتی، مقابله با این لکه های سخت به شدت طاقت فرسا و استرس زا خواهد بود.

واترجت های صنعتی در کنار سایر دستگاه های نظافت صنعتی مانند: دستگاه اسکرابر و...به طور گسترده برای کاربردهای نظافت صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و نقش اصلی را در صنایع سنگین به دست ‌آورده‌اند زیرا باعث افزایش کارایی و ظرفیت تولید در خطوط صنعتی و کاهش مصرف آب می‌شوند.

امروزه سازندگان، سرمایه گذاری زیادی روی سیستم های نظافت صنعتی و خلاقانه انجام می‌دهند که بتوانند مدل های میان رده و سنگینی را طراحی و عرضه کنند تا از عملکرد عالی با قیمت های رقابتی و هزینه های نگهداری کم اطمینان حاصل کنند.

اجزای دستگاه کارواش صنعتی

14

پاک کننده های واترجت صنعتی از بنزین، گازوئیل، موتورهای الکتریکی و سایر دستگاه‌های قدرتمند استفاده می‌کنند تا آب پرفشار تولید شده توسط پمپ فشار قوی را جهت پاک کردن و شستن کثیفی سطح یا دستگاه مورد نظر  هدایت کنند.

این دستگاه ها عمدتاً در صنایع نفت، شیمیایی، فولاد، کشتی سازی، منابع تغذیه، فرودگاه ها، مواد غذایی، انرژی حرارتی، معدن، ساخت و ساز و سایر صنایع استفاده می‌شود.  این دستگاه همچنین می‌توانند در تمیز کردن خطوط لوله و کف مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کاربردهای واشر فشار قوی در صنایع گوناگون

از دستگاه واترجت برای شستشوی سطوح مختلف و انجام عملیات گوناگون در صنایع، کارخانه‌ها، کارواش ها و بسیاری از بخش های دیگر استفاده می‌شود. کارواش صنعتی نیازهای متخصصان نظافت را در صنایع مختلف برآورده می‌سازد. برای آشنایی بیشتر در اینجا مرور مختصری بر صنایعی که از این دستگاه سود می‌برند می‌اندازیم:

صنعت فولاد

در صنعت فولاد برای تمیزکردن قطعات و سطوح عمومی از این دستگاه استفاده می‌شود. سطوح و مواد مختلف باید به طور منظم تمیز شده تا فرآیندهای مداوم و ایمنی در حین کار تضمین شود.

 رسوب‌زدایی از دیگر کاربردهای واترجت صنعتی می‌باشد. حذف موثر رسوب در نورد گرم فولاد از اهمیت تعیین کننده‌ای برای کیفیت مواد برخوردار است. رسوب‌زدایی هیدرومکانیکی روشی ایده آل برای این فرآیند می‌باشد.

در نهایت تمیزکردن لوله‌ها حائز اهمیت است. لوله ها در همه جای این صنعت کارکردهای مهمی دارند. برای انجام این وظایف، تداوم جریان آنها باید تضمین شود.

ناوگان ریلی

واگن های قطار با استفاده از دستگاه‌های واترجت صنعتی با کیفیت عالی و به سرعت شستشو می‌شود. واگن ها با استفاده از این تکنولوژی به راحتی تمیز می‌شوند. واترجت ها به کمک آب و در برخی موارد محلول شوینده، هرگونه روغن و آلودگی های عمیق را از سطح واگن ها حذف می‌کنند. در ناوگان ریلی استفاده از واترجت صنعتی آب گرم نتیجه موثرتر و بهینه‌تری را نسبت به مدل های آب سرد به دنبال دارد.

 

 صنعت حمل و نقل

اگر صاحب ناوگان بزرگی از کامیون‌ها و تریلرها هستید، می‌دانید که تمیز نگه‌داشتن و نگهداری آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است. واترجت های صنعتی به سرعت آلودگی جاده را پاک کرده تا از خودروهای شما در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت کند. در نتیجه طول عمر خودروهای‌تان هم افزایش می‌یابد.

 صنایع تولیدی

تمیزی برای بازده عملیاتی و کنترل هزینه در یک کارخانه بسیار مهم است. زباله، گریس و گرد و غبار می‌تواند به سرعت تجهیزات حساس پردازش را مسدود کرده و منجر به خرابی پرهزینه شود. ما واشرهای تحت فشار مختلفی را ارائه می‌دهیم که برای صنایع تولیدی طراحی شده‌اند تا امکانات بهداشتی و سازگاری صنعت شما را حفظ کنند.

صنایع نفت و گاز و معدن

واترجت های صنعتی و قابل اعتمادی طراحی و تولید شده‌اند تا نیازهای تمیزکاری منحصر به فردی را در صنایع نفت، گاز و معدن برآورده سازند. اما برای خرید آنها باید از یک فروشگاه معتبر اقدام کنید. در حال حاضر در کشور ایران تنها چند فروشنده معتبر و متخصص در این حوزه وجود دارد که یکی از آنها، شرکت آوین صنعت ماندگار است.

شماره تماس دپارتمان فروش شرکت آوین صنعت: 44140005-021

صنایع پتروشیمی

در صنایع پتروشیمی برای نظافت آلودگی های نفتی و شیمیایی مثل تمیز کردن کربن، پلیمرها، نظافت مبدل های حرارتی، مخازن، بویلرها و برج های خنک کننده از واشرهای فشار قوی بهره برده می‌شود.

فراوری مواد غذایی

می‌دانیم که پاکیزگی و بهداشت محیط و تجهیزات در کارخانه‌های تولید محصولات غذایی و دیگر مراکز مربوط به صنایع غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. در  این صنایع، وجود آلودگی و خطرات پیرامون آن در مرحله تولید، فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی زیاد است. به همین علت استاندارد های بهداشتی و مسائل ضدعفونی کردن تجهیزات مانند مخازن و سطوح، موجب شده تا استفاده از واترجت‌ها واجب باشد.

بنابراین یکی از مهم ترین متدهای به کار گرفته شده در این صنعت استفاده از هر دو دستگاه واترجت آب سرد و آب گرم می‌باشد. در صنایع غذایی دستگاه کارواش صنعتی به صورت روزانه برای شستشوی مخازن، مخلوط کننده ها، تجهیزات بسته بندی، خرد کن و … استفاده می‌گردد.

صنایع دریایی

تمام مناطق تحت تأثیر آب بندرها با جلبک‌ها، از جمله کشتی‌ها و مسیرهای پیاده‌روی و موتورخانه‌ها که به دلایل ایمنی و نگهداری نیاز به تمیز کردن دائمی دارند، آلوده هستند. واترجت های صنعتی می‌تواند به شما کمک کند کشتی‌های تجاری، اسکله‌ها، عرشه‌ها و تجهیزات خود را از آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض آب شور، روغن، جلبک‌ها و زباله‌ها ایمن نگه دارید.

 

صنایع کشاورزی و دامداری

 استفاده از دستگاه واترجت صنعتی در صنایع کشاورزی و دامداری هم کاربرد دارد. ماشین آلات و محل نگهداری حیوانات از جمله بخش‌هایی هستند که برای شستشوی می‌توان از این دستگاه استفاده نمود. شستشوی ماشین آلات کشاورزی به عملکرد سهل‌تر و بهینه تر آنها کمک می‌کند. در ضمن با نظافت منظم محل نگهداری دام ها به افزایش سطح بهداشت آن یاری می‌رساند.

صنعت ساختمان

از رایج‌ترین صنایع برای استفاده از دستگاه های واترجت صنعتی، صنعت ساخت و ساز تجاری است، زیرا زمینه های کاربردی مانند پیش ساخته های معماری، تمیز کردن سنگ تراشی، حکاکی اسید، اچ GFRC و موارد دیگر وجود دارد.

همچنین گرد و غبار و بتن، نظافت در محل ساخت و ساز نیازمند ابزارهای قدرتمند و تخصصی است .بنابراین هیچ چیز بهتر از یک دستگاه شستشوی فشار قوی حرفه‌ای برای تمیز کردن ابزار، ماشین آلات و وسایل نقلیه کاربردی نیست.

واتر جت صنعتی برای تمیز کردن ماشین آلات ساختمانی

آب در صنعت ساختمان، هم برای تهیه ملات و سیمان و هم برای مصالح مختلف کاربرد فراوانی دارد. این عملیات فقط به یک شلنگ لاستیکی ساده نیاز دارد. با این حال، در پایان کار، زمانی که همه چیز باید تمیز شود، استفاده از نیرو و یک واترجت صنعتی ضروری است.

ابزار، ماشین آلات، داربست‌های فلزی و وسایل نقلیه مورد استفاده در ساخت و ساز به معنای واقعی کلمه توسط مقدار بسیار زیاد گرد و غبار و خاک در یک کارگاه ساختمانی مورد حمله قرار می‌گیرند و عدم تمیز کردن مناسب می‌تواند به طور قابل توجهی عملکردشان را کاهش داده و فرسودگی را افزایش دهد. برای ابزارهای کوچک و متوسط ​​می‌توان از گریس زانویی استفاده کرد، اما واضح است که تمیز کردن بتن کن، بولدوزر یا وسایل خاکبرداری و حمل و نقل با یک اسفنج مرطوب ساده غیرممکن است!

15

سایر کاربردهای رایج دستگاه کارواش صنعتی

از دیگر کاربردهای واترجت های صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فرودگاه‌ها: برای بهبود ایمنی هواپیماهای ورودی و خروجی، از پاک کننده‌های فشار قوی بزرگ برای حذف رسوبات لاستیکی و رنگ از باند فرودگاه استفاده می‌شود. علاوه بر تمیزکردن هواپیما و بتن در آویزها.
  • شهرداری‌ها: حذف گرافیتی توسط شهرداری‌ها با استفاده از پاک‌کننده‌های فشار بالا با عوامل شیمیایی مانند سیستم‌های تمیز کردن موبایل و حکاکی شیمیایی سری MK انجام می‌شود.
  • نظافت سنگ تراشی: ترمیم و نگهداری سنگ تراشی از روش‌های آب گرم شده با فشار بالا و ساختمانی برای حفظ سطوح بیرونی‌ها استفاده می‌کند.

 

واشر فشار قوی برای تمیز کردن نماها و سطوح

نماها، پوشش‌ها و سطوح صاف نه تنها باید ساخته و تکمیل شوند، بلکه باید از دود، گرد و غبار و لایه‌های مختلف زدوده شوند. در این مواقع به منظور تسریع در مرحله مرطوب‌سازی و حذف موادی که به سطوح حمله می‌کنند، واترجت های حرفه‌ای تحت فشار در توان‌های مختلف و در مناسب‌ترین اندازه برای هر فضا موجود می‌باشد.

استفاده از واترجت صنعتی برای چنین عملیاتی به معنای صرفه‌جویی در زمان در مقایسه با استفاده از یک شلنگ ساده و همچنین تا 85 درصد آب مصرفی است که در نتیجه تاثیر کمتری نیز برای تخلیه فاضلاب دارد. این همه به لطف آب فشار قوی امکان‌پذیر است که با چند عملیات می‌تواند همان نتایجی را که با دست و با مقادیر زیاد مواد شوینده انجام می‌شود تضمین کند.

 

مدیریت پسماند

حمل‌کننده‌های زباله، سطل‌های زباله و سایر تجهیزات بزرگ حمل زباله معمولاً با چربی، کثیفی و سایر زباله‌هایی که به سختی قابل حذف هستند پوشیده می‌شوند. شوینده‌های فشار آب گرم و مواد شوینده فرموله شده مخصوص، کثیفی‌های چسبناک را به راحتی از بین می‌برند.

مزایای استفاده از واترجت یا واشر فشار قوی در صنایع گوناگون

  • قابل حمل یا ثابت بودن این دستگاه که بسته به نیاز کاربر دارد.
  • به نیروی انسانی کمتری نیاز دارد.
  • یک نتیجه عالی ارائه می‌دهد.
  • می‌توان از آن در فضای کوچک استفاده کرد و در عین حال پاشش را به حداقل رساند.
  • نسبت به روش‌های سنتی مقرون به صرفه تر است.
  • فشار آب و دماسازتر است

 

نتیجه گیری

واشرهای فشار قوی یک فرآیند انقلابی در نظافت صنعتی بوجود آورده است که امروزه  بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف یافته است و در حال تبدیل شدن به یک منبع تمیزکاری است که می‌توان در عمل آن را به تمام مشاغل صنعتی گسترش داد.

واترجت صنعتی به علت استفاده از سامانه‌های مکانیزه و تخصصی دستگاهی کاربردی برای شستشو و حذف لایه‌های عمیق و آلودگی های انباشته در محیط می‌باشد. این دستگاه عملیات شستشو و حذف آلاینده ها را بدون دخالت دست انجام می‌دهند. کاربرد نازل های تخصصی در کنار فشار بالای آب مدت زمان لازم برای حذف لایه‌های عمیق آلودگی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و سبب صرفه جویی در زمان پاکیزگی در صنعت شما می‌شوند. کاهش در هزینه‌ها با کاهش در تعداد نیروی خدماتی و نیز کاهش منابع انرژی از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه بوده که به افزایش بهره‌روی و سود کسب و کارتان می‌انجامد.

 

پس اگر به دنبال نظافت ماهرانه کارگاه یا کارخانه خود هستید می‌توانید از خدمات ما برخوردار شوید. شرکت آوین صنعت با تکیه بر سال‌ها تجربه در زمینه فروش انواع محصولات نظافت صنعتی و اخذ نمایندگی کمپانی‌های مطرح دنیا، یکی از پیشگامان عرصه فروش دستگاه‌های نظافت صنعتی در سراسر ایران است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و یا برای مشاوره قبل از خرید با شماره تلفن : 021-44140005 تماس گرفته و از خدمات حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید.