چیدمان تخت خواب یک نفره و دو نفره
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

همان‌طور که می‌دانید اتاق خواب باید آرام‌بخش‌ترین و زیباترین بخش خانه باشد. مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین بخش اتاق خواب هم تخت خواب است و بر همین اساس زیبایی چیدمان اتاق خواب در گرو زیبایی چیدمان تخت خواب آن اتاق است. لذا ما در این مطلب به بیان یکسری نکات پیرامون چیدمان تخت خواب یک نفره و دو نفره می‌پردازیم. شما با استفاده از این مطالب می‌توانید چیدمان اتاق خوابتان را به بهترین شکل ممکن درآورید و در انتها نیز به شما خواهیم گفت خرید تخت خواب دو نفره را از کجا انجام بدهید.

چیدمان تخت خواب یک نفره

برای چیدمان تخت خواب یک نفره و داشتن اتاقی زیبا رعایت یکسری اصول لازم است. این اصول عبارت‌اند از:

تناسب تخت خواب و اتاق خواب

اولین چیزی که هنگام ورود به هر اتاق خوابی توجه بیننده را به خود جلب می‌کند تخت خواب آن اتاق است. شما به‌خوبی می‌دانید که تخت خواب‌های یک نفره در سایزهای مختلفی در بازار تولید و طراحی شده‌اند که قیمت تخت خواب یک نفره به طراحی شما بستگی دارد. اولین اصل در چیدمان تخت خواب یک نفره تناسب سایز آن با اتاق است. زیرا اگر تخت خواب انتخابی برای سایز اتاق کوچک و یا بزرگ باشد تمام تلاش‌ها و هزینه‌های شما برای چیدمان تخت خواب از بین می‌رود. بنابراین در قدم اول تخت خوابی متناسب با اتاقتان انتخاب کنید. شرکت دکوچید انواع تخت خواب‌های یک نفره و دو نفره را تولید و عرضه می‌نماید. شما با مراجع به سایت این شرکت می‌توانید از مدل‌های مختلف تخت یک نفره دیدن نمایید. همچنین اگر مدل خاصی از این تخت‌ها مدنظرتان بود آن را به شرکت دکوچید سفارش دهید.

22

محل قرارگیری

دومین اصل چیدمان تخت خواب یک نفره قرار دادن تخت در محل صحیح است. به‌طورکلی بهتر است تخت خواب در کنار پنجره قرار نگیرد، فاصله‌ای معقول تا درب ورودی اتاق خواب و دیوار داشته باشد و به‌گونه‌ای باشد که فرد در آن احساس آرامش و راحتی کند. بهتر است تخت خواب در جایی باشد که روبه‌روی آن آیینه آرایشی قرار نگرفته باشد و فاصله آن از سایر لوازم و اکسسوری‌های اتاق به‌اندازه باشد.

تناسب رنگ تخت خواب و اتاق خواب

از دیگر مواردی که در چیدمان تخت خواب یک نفره تأثیر بسزایی دارد تناسب رنگ آن با اتاق خواب است. رنگ تخت خواب باید به نحوی انتخاب شود که به زیبایی در اتاق جلوه کند. همچنین این رنگ باید با روحیات فرد و سایر وسایل موجود در اتاق نیز هماهنگ باشد. رعایت اصول مربوط به انتخاب رنگ و تناسب سبب بهتر شدن چیدمان تخت یک نفره می‌شود. شرکت دکوچید با قابلیت سفارشی‌سازی تخت خواب مطلوب شما را می‌سازد. شما با خرید از این شرکت از خدمات پس از فروش مانند حمل و نصب رایگان نیز بهره خواهید برد.

بالش و روتختی برای تزیین

انتخاب بالش و روتختی مناسب برای تخت خواب یک نفره زیبایی آن را دوچندان می‌کند. سعی کنید از روتختی با جنس خوب استفاده کنید. این روتختی بهتر است با اتاق، مدل تخت خواب و سایر لوازم تزیینی اتاق ازنظر رنگ و مدل هم هماهنگ باشد. شما با استفاده از سه کوسن با ابعاد و طرح‌های مختلف اما هماهنگ می‌توانید بر زیبایی تخت خواب یک نفره خود بیفزایید.

چیدمان تخت خواب دو نفره

 

علاوه بر اصول اصلی ذکر شده در بالا مانند متناسب بودن اندازه تخت خواب دو نفره با اندازه اتاق خواب هماهنگی و تناسب رنگی، چیدمان تخت خواب دو نفره نیازمند رعایت یکسری موارد دیگر نیز است. این موارد در زیر بیان شده‌اند:

محل قرارگیری تخت خواب و سایر لوازم سرویس خواب

علاوه بر موارد ذکر شده در قسمت محل قرارگیری تخت‌های یک نفره، در چیدمان تخت خواب دو نفره موارد دیگری را نیز باید مدنظر قرار داد. مثلاً تخت خواب دو نفره بهتر است به‌صورت کج در اتاق قرار داده نشود زیرا در این صورت فضای خالی مثلی شکل بیهوده‌ای پشت تخت ایجاد می‌شود. در بهترین حال ممکن تخت خواب دو نفره باید در وسط قرار گیرد و دو پاتختی در سمت راست و چپ آن باشد.

23

خرید میز لوازم آرایش، کنسول و کمد

هیچ الزامی برای خرید همه وسایل سرویس خواب نیست. اگر اتاقتان کوچک است و فضای کافی ندارید هزینه اضافی نکنید. خرید به‌اندازه این وسایل به‌خودی‌خود بر چیدمان تخت خواب دو نفره و اتاق خواب تأثیر دارد. طبق اصول فنگ‌شویی سادگی بهتر و جذاب‌تر است و وسایل بی‌استفاده نباید در چیدمان استفاده شود. سعی کنید هنگام خرید سرویس خواب از خرید لوازم اضافی خودداری کنید زیرا این وسایل سبب شلختگی اتاق خواب شما می‌شود و فضای لازم جهت چیدمان بهتر تخت خواب را از بین می‌برد. اما اگر قصد خرید سرویس خواب داشتید به سایت شرکت دکوچید مراجعه کنید، از محصولات دیدن فرمایید و تخت خواب و سایر لوازم خود را انتخاب کنید. شرمت دکوچید امکان خرید اقساطی را برای مشتریان نیز فراهم کرده است.

کوسن و روتختی

در چیدمان تخت خواب دو نفره از تأثیر شگرف روتختی و کوسن غافل نشوید. بهتر است به جهت زیبایی و هماهنگی بیشتر و صرفه‌جویی در هزینه از روتختی دورو استفاده کنید. این روتختی‌ها جلوه زیباتری به تخت می‌دهند. البته فراموش نکنید نوع روتختی را متناسب با کلاسیک یا مدرن بودن سرویس خوابتان انتخاب کنید. وجود حداقل شش کوسن برای تزیین تخت خواب دونفره نیز در زیبایی چیدمان تخت بسیار تأثیرگذار است.

اکسسوری

گاهی افزودن یک اکسسوری مانند شال مبل تخت خواب شما را زیباتر و چیدمان اتاق خواب را بهتر می‌کند. فقط به خاطر داشته باشید در استفاده از این اکسسوری‌ها زیاده‌روی نکنید. زیرا اغراق در استفاده از این وسایل سبب بی‌نظم شدن اتاق خواب می‌گردد.

در پایان

مطالب بیان شده در بالا اصول کلی جهت چیدمان تخت خواب یک نفره و دو نفره بود. امیدواریم این مطالب بتواند به شما کمک کند اتاق خواب زیبا و رؤیایی خود را بسازید. قدم اول برای رعایت این اصول داشتن تخت خواب زیبا و باکیفیت و قیمت مناسب است. شما می‌توانید جهت خرید تخت خواب یک نفره و دو نفره با نازل‌ترین قیمت و بهترین کیفیت و جنس به سایت دکوچید مراجعه و از خدمات پس از فروش رایگان این شرکت استفاده نمایید.