راز جذب مشتری و افزایش درآمد کینگ برگر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

کینگ برگر یکی از موفق ترین رستوران های زنجیره ای جهان است که شعبه اصلی آن در فلوریدای آمریکا واقع شده است. این شرکت با بکارگیری استراتژی‌های عمومی و فشرده مبتنی بر اصول بازاریابی و جذب مشتری، به نامی شناخته شده تبدیل شده است. با توجه به اینکه این استراتژی ها کارایی و اثرگذاری خود را به اثبات رسانده اند بسیاری از صاحبان. رستوران ها تمایل به استفاده از آنها  را دارند. در همین راستا نرم افزاری تحت عنوان نرم افزار فست فود سپند برمبنای تمامی این استراتژی ها طراحی شده است که استفاده از آن می تواند به هر رستوران داری در راه رسیدن به موفقیت و تبدیل شدن به نامی جهانی کمک کند.

استراتژی عمومی کینگ برگر در نرم افزار فست فود

نرم افزار فست فود سپند بر مبنای استراتژی های عمومی و فشرده شرکت کینگ برگر طراحی شده است. استراتژی عمومی رستوران کینگ برگر بر مبنای رقابت فعلی و بالقوه شکل گرفته است. این شرکت برای مزیت رقابتی از دو استراتژی هدایت هزینه و تمایز گسترده استفاده کرده است که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

  • هدایت هزینه: این استراتژی که اصلی ترین استراتژی رقابت اصلی شرکت است از مدل مایکل پورتر پیروی می کند. مطابق با این استراتژی تلاش های لازم در جهت به حداقل رساندن هزینه ها صورت می گیرد. این کاهش هزینه ها نیز منجر به کاهش قیمت محصول می شود. این شرکت برای کاهش هزینه ها از صرفه جویی در مقیاس و جلوگیری از خطا استفاده کرده است. در همین راستا تمرکز خود را بر استاندارد سازی فرایند کار قرار داده است. در این استراتژی عمومی رقابتی، هدف کاهش قیمت نهایی محصول در کنار حفظ کیفیت است.
  • تمایز گسترده: تمایز گسترده از دیگر استراتژی های این شرکت است که از مدل پورتر تبعیت می کند. در این استراتژی، شرکت ویژگی های منحصربفرد در خود ایجاد می کند که عملکرد آن را از سایر شرکت ها متمایز می کند. شرکت برگر کینگ با کباب کردن تکه های برگر خود این تمایز را ایجاد کرده است. از طرف دیگر این رستوران گزینه های متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد که این امر نیز موجب افزایش انعطاف پذیری و تمایز عملکرد این رستوران شده است. علاوه بر موارد ذکر شده شارژ رایگان نوشیدنی نیز از دیگر فاکتورهایی است که تمایز عملکرد این شرکت را در پی داشته است.

9

استراتژی های فشرده برگر کینگ

در طراحی نرم افزار فست فود سپند تنها بر استراتژی های عمومی کینگ برگر تمرکز صورت نگرفته است زیرا این استراتژی ها بر رشد لحظه ای کسب و کار متمرکز هستند. در راستای ادامه رشد جهانی، شرکت کینگ برگر استراتژی های فشرده ای را نیز لحاظ کرده است که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

1-. نفوذ در بازار: اولین استراتژی فشرده این شرکت که در نرم افزار فست فود به کار رفته است، نفوذ در بازار است. منظور از نفوذ در بازار تمرکز بر مشتریان فعلی و یا بازارهایی که شرکت در آنها فعال بوده یا هست، است. به طور مثال این شرکت در بازارهای فعلی خود اقدام به احداث شعبه های جدید می کند تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

2- توسعه بازار: در این استراتژی مکان های جدید و مناسب راه اندازی رستوران شناسایی و شعبه های جدیدی احداث می شوند. استراتژی توسعه بازار به احداث شعبه های جدید در مکان های داخلی محدود نمی شود. این استراتژی بر احداث شعبه های جدید در تمامی کشورهای جهان و راه اندازی کسب و کار در آنها  تاکید دارد. با توجه به اینکه کینگ برگر در بیشتر کشورهای جهان بازار خود را گسترش داده است، بر این هدف چندان متمرکز نیست. به همین دلیل تمرکز خود را بر جذب مشتریان جدید در بازارهای جدید گذاشته است. کینگ برگر برای جذب مشتریان جدید به کاهش هزینه محصولات خود با استفاده از استراتژی عمومی هدایت هزینه، روی آورده است.

3-. توسعه محصول: استراتژی توسعه محصول به معرفی محصولات جدید تمرکز دارد. شرکت برگر کینگ بر این استراتژی چندان متمرکز نیست و محصولات جدید خود را در بازه های زمانی طولانی معرفی می کند. اما این شرکت از نوآوری در محصولات خود غافل نمی شود. در واقع کینگ برگر محصولات خود را با ابتکاراتی خلاقانه از محصولات شرکت رقیب متمایز می کند.

10

آشنایی با نرم افزار فست فود سپند

قبل از پرداختن به نرم افزار فست فود لازم است مجددا به این نکته تاکید شود که موفقیت شرکت کینگ برگر و تبدیل شدن آن به  نامی جهانی به استراتژی های بکار رفته در آن وابسته است. با توجه به اینکه عملکرد هر رستوران یا فست فودی متمایز از دیگری است و شرایط بازار در جوامع مختلف متغیر است، شرکت سپند اقدام به طراحی نرم افزار فست فود بر اساس نیاز مشتریان خود کرده است. در واقع این نرم افزار رستوران مطابق با استراتژی های عمومی و فشرده کینگ برگر و مطابق با نیاز رستوران داران داخلی طراحی شده است. به همین دلیل تمامی افراد فعال در این حوزه می توانند با استفاده از این نرم افزار هزینه های تولید خود را کاهش و عملکرد خود را متمایز کنند. همچنین شرایطی برای توسعه محصولات، نفوذ و توسعه بازار نیز وجود خواهد داشت. با توجه به مطالب ذکر شده خدمات نرم افزار فست فود را می توان اینگونه تقسیم بندی کرد.

  • افزایش جذب مشتری رستوران در نرم افزار فست فود
  • ارائه دادن راهکارهای مختلف نرم افزاری برای تمامی اماکن غذایی
  • ارائه راهکار یا محصولات ویژه برای ارتقای فعالیت های رستوران های زنجیره ای
  • ارائه راهکارهایی برای احداث فروشگاه های اینترنتی و اپلیکیشن های مرتبط با کسب و کار
  • ارائه نرم افزارهای مناسب برای مدیریت امور مالی و انبارداری
  • ارائه خدمات پشتیبانی در تمامی مراحل نصب و استقرار و آموزش سیستم ها
  • ارائه راهکارهایی برای باشگاه مشتریان در فضای وب

سخن پایانی

هدف از نرم افزار فست فود جذب مشتری رستوران با بهبود عملکرد رستوران یا کافی شاپ است. در این برنامه راهکارهای گوناگونی به کسب و کارها ارائه می شود که مطابق با آن می توانند محصولات و خدمات خود را ارتقا دهند و با نازلترین بهترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهند. خرید محصولات متمایز و ارزان قیمت اصلی ترین خواسته هر مشتری است که رستوران داران  با استفاده از این نرم افزار می توانند به آن دست پیدا کنند. با توجه به مطالب ذکر شده این نرم افزار را می توان یک نیاز اساسی برای فعالان حوزه رستوران داری دانست.

11