روش‌های سرمایه گذاری و خرید ملک در دومینیکا، سنت لوسیا و مونته نگرو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

برای اخذ شهروندی کشورهای مانند دومینیکا، سنت لوسیا و مونته نگرو از طریق سرمایه گذاری می‌گذرد. نه اینکه این کار تنها راه باشد اما بهترین و سریع‌ترین مسیر برای سرمایه گذاری و درنهایت اخذ شهروندی آنها است.  به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به توضیح سرمایه گذاری و خرید ملک در دومینیکا، سنت لوسیا و مونته نگرو بپردازید. با ما همراه باشید.

 

سرمایه گذاری و خرید ملک در دومینیکا

پایتخت دومینیکا، Roseau، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای سرمایه گذاران خارجی، به ویژه در مناطق Castle Comfort و Wall House است. بازار املاک و مستغلات در دومینیکا باثبات بوده و در چند سال گذشته نرخ بازدهی آن افزایش یافته است. دولت عمداً محدودیت‌هایی را برای تعداد سرمایه‌گذاری‌های املاک و مستغلات که از طریق برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود، تعیین کرده است تا اطمینان حاصل کند که فقط پروژه‌های اقتصادی مقرون به صرفه تحت این برنامه در دسترس قرار می‌گیرند. به این ترتیب شما  با استفاده از این پروژه‌ها ضمن خرید ملک در دومینیکا بتوانید شهروندی این کشور را نیز دریافت کنید.

زیرساخت‌ها در دومینیکا پایدار است و برای پاسخگویی به محیط طبیعی ساخته شده است. دولت با تشویق تلاش‌های اکوتوریسم و پایداری از این زیرساخت حمایت می‌کند. در نتیجه، املاک و مستغلات در دومینیکا تحت سلطه پیشرفت‌های مجلل مانند خانه‌های ویلایی و هتل‌هایی است که در جنگل یا در امتداد بسیاری از سواحل رودخانه‌ها خلوت ساخته شده‌اند. استراحتگاه‌های موجود کوچک هستند و پتانسیل زیادی برای توسعه آنها در اطراف ساحل وجود دارد.

بازار املاک دومینیکا در سال 2014 شاهد تعدادی چالش بود، اما طبق گفته Safe Haven Real Estate، معاملات خرید و فروش در جریان است. بیشتر فروش املاک در محدوده قیمتی متوسط از حدود 400000 دلار تا 600000 دلار آمریکا است و شما می‌توانید با پرداخت چنین مبلغی وارد سرمایه گذاری بخش مسکن دومینیکا بشوید.

سرمایه گذاری خرید ملک در سنت لوسیا

مساحت سنت لوسیا تقریباً 4.6 کیلومتر مربع است. دارای 12 پارک حفاظت شده طبیعی است که نزدیک به 2.8٪ از کل مساحت را پوشش می‌دهد. جمعیت سنت لوسیا در سال 2011، 11194 نفر بوده است. تا سال 2016 جمعیت 12586 نفر بود که نشان دهنده رشد جمعیت 12.4 درصدی در این منطقه در آن زمان رقم خورده است. گروه سنی غالب در سنت لوسیا 20-29 سال است.

 متوسط قیمت ملک در سنت لوسیا 1,785,000 دلار با رشد سرمایه سالانه 24.83  % است. در 12 ماه گذشته 59 خانه در سنت لوسیا خرید و فروش شده است. به طور متوسط، خانه‌ها 19 روز را برای خرید و فروش در بازار منتظر می‌مانند که این زمان قابل قبولی است.

2

اگر به خرید ملک و سرمایه گذاری در سنت لوسیا فکر می‌کنید، در نظر بگیرید که بازده اجاره خانه‌ها در حال حاضر 2.13 % است. البته اگر متوسط اجاره هفتگی که 700 دلار است را در نظر بگیریم. بازدهی اجاره خانه‌ها به 5.00 % می‌رسد.

  • رشد قیمت خانه در سنت لوسیا در سه ماهه گذشته %24.83 بوده است.
  • متوسط رشد چند ساله اخیر قیمت خانه حدود هرساله 12% است.

خانوارها در سنت لوسیا در درجه اول زوج‌های بدون فرزند هستند و احتمالاً بیش از 4000 دلار در ماه درآمد دارند که از پس بازپرداخت وام مسکن برمی‌آیند. در سال 2011، 41.9 درصد از خانه‌های سنت لوسیا در مقایسه با 41.6 درصد در سال 2016، تحت مالکیت مالکان بودند که نشان از سرمایه گذاری مالکان در خرید املاک برای گرفتن پاسپورت این کشور را دارد.

با توجه به تقاضای بالای مهاجرت به سنت لوسیا و اقدام برای خانه‌ها و عرضه کم مسکن آن سبب شده تا قیمت مسکن شیب صعودی شدیدتری را طی کند و فروشندگان محلی بیشتری املاک خود را به مهاجران ثروتمند بفروشند.

هزینه‌های مسکن تحت تأثیر پویایی‌های بازار مانند تقاضا و همچنین خارجی‌ها و تمایل به خریدو فروش است. در نتیجه، مناطقی مانند Gros Islet و Soufriere با ارزش خانه‌های بالاتر از میانگین معامله می‌شود و همین امر نشان می‌دهد که اغلب ساکنان این منطقه ثروتمندتر هستند.

خرید خانه در مونته نگرو

برای مدت طولانی، بازار املاک و مستغلات مونته‌نگرو و همچنین سایر بخش‌های فعالیت اقتصادی در این کشور، چیزی جز پیش‌بینی‌های روشن برای رشد در آینده نداشته‌اند و تعدادی از عوامل مهم در این موفقیت نقش دارند. یکی از چیزهایی که سرمایه گذاران زیادی را به مونته نگرو جذب می‌کند، سیاست مالیاتی مطلوب آن است. مونته‌نگرو مدت‌هاست که به دلیل نرخ‌های پایین مالیات شخصی و شرکتی شناخته شده است، که اغلب حتی به عنوان بهشت مالیاتی اروپا در نظر گرفته می‌شود. با این حال، در اول ژانویه 2022، یک رژیم مالیاتی جدید در مونته نگرو معرفی شد که منجر به استفاده از سیستم مالیاتی تصاعدی شد.

اما مالیات‌های سالانه املاک و مستغلات جزو پایین‌ترین مالیات‌ها در اروپا باقی می‌ماند - این مالیات می‌تواند از 0.25٪ تا 1٪ ارزش ملک متغیر باشد.

3

خلیج کوتور در مونته نگرو به دلیل زیبایی طبیعی، مکان‌های تاریخی و شهرهای باستانی کوتور، هرتسگ نووی و تیوات در بین گردشگران محبوب است. املاک و مستغلات در این شهرها بسیار گران‌تر از میانگین ملی است و یک خانه سه خوابه حدود 300000 تا 400000 یورو قیمت دارد. در همین حال، اکثر گردشگران به سمت ریویرای بودوا می‌روند، جایی که قیمت املاک در شهرهای بودوا، بچیچی، پتروواک شبیه به شهرهای کوتور است. بار، بزرگ‌ترین شهر ساحلی، مرکز تجاری و بندر دریایی، دارای قایق‌های منظم است. «بار ریویرا» به اندازه «ریویرای بودوا» برای گردشگری محبوب است و سعی می‌کنند در این مکان اقدام به خرید خانه کنند.

شهرک‌های زیبای Dobrá Voda، Misici و Sutomore فضایی آرام‌تر و قیمت‌های بسیار پایین‌تری ارائه می‌دهند. یک خانه زیبا به مساحت 150 متر مربع و مشرف به ساحل ممکن است 150000 تا 200000 یورو قیمت داشته باشد.

Ulcinj Riviera از بوشات تا مرز با آلبانی گسترش می‌یابد و دارای دارایی ارزان‌تری نسبت به خلیج کوتور و بودوا ریویرا است. به عنوان مثال، یک خانه سنگی درست در ساحل از 230000 یورو شروع می‌شود. شما می‌توانید با خرید خانه در مونته نگرو وارد برنامه دریافت پاسپورت این کشور شوید و ظرف مدت 6 ماه در صورت داشتن تمامی شرایط، پاسپورت خود را دریافت کنید.