بدون شک در هر نقطه آب و هوایی زندگی کنید روزهای گرمی از سال را تجربه خواهید کرد. به طوری که نیاز به کولر گازی را برای شما ضروری می کند. شمال ایران جزو مناطق مرطوب و معتدلی است که در روزهای گرم سال هوایی شرجی را به خود می گیرد. به نحوی که اگر سیستم خنک کننده ای نباشد قطعاً حس نا خوشایندی را برای افراد به دنبال خواهد داشت. با توجه به این شرایط، کولر گازی مناسب برای شمال ایران کدام است و باید چه قابلیت هایی داشته باشد تا یک خنک کنندگی ایدئال را ایجاد کند. در ادامه ما ویژگی های یک کولر گازی مناسب برای مناطق شمالی را به شما معرفی می کنیم تا با توجه به آنها بتوانید خرید کولر گازی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

کولر گازی مناسب برای شمال ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

ویژگی های بهترین کولر گازی برای شمال ایران

افزایش دمای هوا در تابستان از معضلات بزرگی است که معمولاً ساکنان مناطق شمالی با گرمای بیشتری آن را تجربه می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع انتخاب کولر گازی که بتواند تحمل این گرمای طاقت فرسا و شرجی را داشته باشد برای افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از مهم ترین ویژگی هایی که می بایست یک کولر گازی مناسب شمال ایران داشته باشد قبل از هر چیز خنک کنندگی مطلوب و ایدئال، پرتاب باد قدرتمند، داشتن فیلتر ضد باکتری، مصرف انرژی کم است. البته کمپرسور قدرتمند با کلاس آب و هوای معتدل و مرطوب، برخورداری از گاز مبرد R410 و قابلیت توربو از دیگر امکاناتی است که معمولاً کولر گازی مناسب شمال ایران باید از آن بهره مند شود. با توجه به این ویژگی ها جنرال گلد یکی از بهترین برندهای کولر گازی مناسب برای شمال ایران خواهد بود، زیرا تمام امکانات لازم را برای خنک سازی ایدئال دارد. البته گفتنی است که بسیاری از افراد قیمت کولر گازی جنرال گلد اصلی را در ظرفیت های بالا چندان ارزان نمی دانند. اما اگر تکنولوژی ها و قابلیت های آن را در نظر بگیرید این برند کولر گازی می تواند سال های طولانی بهترین خنک سازی را برای شما به دنبال داشته باشد.

کدام نوع موتور کولر گازی، مناسب آب و هوای مرطوب است

موتور کولر گازی ها از تنوع بسیاری برخوردار است که بهترین نوع آن برای آب و هوای مرطوب و معتدل و علی الخصوص مناطق شمالی، کولر گازی با موتور روتاری است. این نوع از کولر گازی ها به دلیل راندمان بالایی که در فرایند خنک سازی دارند و همچنین مصرف بسیار پایینی که دارند به نوعی توانسته اند روزهای گرم سال را برای ساکنان شمالی کشور مطلوب و خوشایند کنند.

2

 

میزان مصرف انرژی کولر گازی برای مناطق معتدل شمالی

ساکنان مناطق شمالی به دلیل استفاده بیشتر از کولر گازی معمولاً مدلی را انتخاب می کنند که از لحاظ مصرف انرژی بسیار کم مصرف باشد. از آنجایی که رده انرژی که بر روی برچسب انرژی کولر گازی طراحی شده است به منظور میزان مصرف انرژی و بازدهی دستگاه در حالت فعال است.

رده انرژی A و B به معنی بهترین بازدهی و کمترین میزان مصرف انرژی است که با توجه به عملکرد بالایی که کولر گازی ها در مناطق شمالی دارند می توانند نشان دهنده بهترین رده انرژی در کولر گازی مناسب برای شما ایران به حساب آیند. یعنی به عبارتی میزان مصرف انرژی در کولر گازی با چنین گرید انرژی به منظور بهینه سازی بسیار عالی خواهد بود.

قدرت پرتاب کولر گازی مناسب شمال ایران

پرتاب باد کولر گازی با توجه به ظرفیت سرمایشی و گرمایشی که دارند تعیین می شود و به طور معمول بین 10 تا 15 متر است که می تواند فرایند خنک سازی را در محیط های بزرگ نیز به خوبی ایجاد کند. اگر شما هم در مناطق معتدل زندگی می کنید و به دنبال خرید بهترین کولر گازی برای شمال ایران با قدرت پرتاب باد بالا هستید کولر گازی سامسونگ از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود، چرا که قیمت کولر گازی سامسونگ علیرغم فناوری هایی که دارد از قدرت پرتاب باد بالایی همچون 12 متر برخوردار است که می تواند خنک سازی را در مناطق معتدل شمالی با قدرت ایدئال و بی نظیری برای افراد به دنبال داشته باشد.

3

 

گاز مبرد R410 در کولر گازی

اگر از کاربرانی هستید که در شمال ایران زندگی می کنید و قصد خرید کولر گازی با بهترین گاز مبرد را دارید ما به شما انتخاب کولر با گاز مبرد R410 را پیشنهاد می کنیم. این نوع گاز به نسبت نسل قبلی گازها از آلاینده کمتری برخوردار است و همچنین مصرف انرژی را تا حد بسیاری کاهش می دهد به طوری که این بهینه سازی را در قبض های رسیده حامل انرژی به خوبی مشاهده خواهید کرد.

از آنجایی که گری بیشتر محصولات خود را به گاز R410 مجهز کرده است، کولر گازی های این برند می توانند برای مناطق شمال کشور بازدهی بسیار خوبی را داشته باشند. اما در نظر داشته باشید که قیمت کولر گازی گری به دلیل بهره مندی از برترین فناوری های روز، ممکن است هزینه بیشتری را روی دست شما بگذارد.

قابلیت اینورتر در کولر گازی مناسب برای شمال

از دیگر امکاناتی که کولر گازی مناسب برای شمال باید داشته باشد قابلیت اینورتر است. از آنجایی که تکنولوژی اینورتر 60 درصد مصرف برق را کاهش می دهد. در کولر گازی اینورتر بر خلاف کولر گازی های معمولی زمانی که دمای محیط به مقدار مشخص شده برسد به جای خاموش شدن، دور موتور کاهش می یابد و از آسیب به کمپرسور جلوگیری می کند و مصرف انرژی را نیز تا حد بسیاری بهینه و کم می کند.