استفاده از استایل چرم در فصول مختلف سال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

آیا تصور می‌کنید استایل چرمی مانند کفش چرم مردانه با قیمت بالای خود فقط برای فصل‌های سرد سال مناسب هستند؟ بسیاری از مردم فکر می‌کنند از استایل چرم فقط می‌توان در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان استفاده کرد در صورتی که این تصور اشتباه است. ما در این مقاله قصد داریم این ادعای اشتباه را با سند و مدرک رد کرده و به معرفی پوشاک و محصولات چرمی مناسب هر فصل بپردازیم، با ما همراه باشید.

چرم چیست و از آن چه محصولاتی تولید می‌شود؟

چرم یکی از بادوام‌ترین موادی است که برای تولید اقلام مختلف در استایل آقایان و بانوان استفاده می‌شود. در واقع از پوست دباغی شده بسیاری از حیوانات برای تولید کیف، کفش، پوشاک و اکسسوری‌های چرمی استفاده می‌شود.

شما می‌توانید از لباس‌های چرمی و سایر محصولات مرتبط با چرم در فصول مختلف سال استفاده کنید. این محصولات نه تنها طول عمر و استحکام بسیار بالایی دارند بلکه هرگز از مد نمی‌افتند. شما می‌توانید با استفاده از یک محصول کوچک مانند کمربند یا حتی یک جفت دستکش استایل خود را از این رو به آن رو کنید.

در ادامه می‌خواهیم شما را با اقلام و وسایل چرمی که هر کدام مناسب فصل خاصی هستند، آشنا کنیم.

استایل چرمی مناسب فصل پاییز

با شروع فصل پاییز کم‌کم هوا رو به سردی رفته و باید به فکر تهیه لباس‌های گرم افتاد. اگر فکر می‌کنید که پوشاک چرمی فقط مناسب زمستان است سخت در اشتباه هستید. یک کت چرم نازک یا حتی پالتوهای بدون آستر، لباسی مناسب برای هوای سرد پاییزی است. همچنین شما می‌توانید شلوار یا لگ چرمی را در این فصل استفاده کرده و با به کار بردن آن‌ها در یک استایل کژوال یا اسپرت، ظاهری مرتب و موقر برای خودتان رقم بزنید.

البته توجه داشته باشید که البسه چرمی اگر از چرم طبیعی تهیه نشده باشند به مرور زمان دچار ساییدگی یا آسیب‌دیدگی شده و حتی ممکن است پوسته پوسته شده و دیگر قابل استفاده نباشند. شما می‌توانید با انواع روش‌های نگهداری از چرم طبیعی آشنا شده و از البسه خود محافظت کنید. بسیاری از پوشاک چرمی را باید در فصل بهار و تابستان در کمد یا مکانی مناسب قرار داد و تا سرمای سال بعد آن‌ها را جمع‌آوری نمود.

در این فصل می‌توانید از نیم‌بوت‌های چرمی و کفش‌های ساق‌دار استفاده کرده تا قسمتی از ساق و مچ پای شما از سرما در امان باشد. در فصل پاییز که بارندگی برف و باران کمتر است می‌توانید از نیم‌بوت‌های مجلسی و پاشنه‌دار استفاده کنید و ظاهری لاکچری داشته باشید.

البته این را هم بدانید که استفاده از دستکش‌های چرمی می‌تواند از پوست شما در خشکی هوای پاییز محافظت کند. این دستکش‌ها هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها در بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید با انتخاب یک دستکش همرنگ لباس، کیف، کمربند یا کفش خود ظاهری چشم‌نواز برای خودتان به وجود آورید.

استایل‌های لایه‌لایه یا چندتکه جزئی منحصربه‌فرد و جدایی‌ناپذیر در استایل چرمی فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان هستند. استفاده از یک لباس تک‌رنگ چرمی با بافت‌های رنگارنگ، طیف رنگی ایجاد می‌کند که هر بیننده‌ای را به تشویق شما وامی‌دارد.

این سبک پوشش بیشتر مورد استقبال افرادی قرار می‌گیرد که طرفدار استایل‌های مینیمال هستند. با انتخاب این مدل لباس پوشیدن علاوه بر زیباتر کردن استایل خود، از بدن در برابر سرما نیز محافظت خواهید کرد. همچنین محدود به سن خاصی نیست و هر کسی در هر سن یا موقعیتی می‌تواند از آن استفاده کند.

2

استایل چرمی مناسب فصل زمستان

جنس چرم به گونه‌ای است که عایق حرارت بوده و گرمای بدن را از خود عبور نمی‌دهند به همین دلیل استفاده از چرم در البسه زمستانی سبب گرم نگه داشتن بدن در هوای سرد پاییز و زمستان می‌شود. پوشاک چرمی اغلب در استایل‌های روزانه و کژوال استفاده می‌شوند. شما می‌توانید در فصل زمستان از کت‌های آستردار یا چرمی با آستر پشمی استفاده کنید. پوشاک چرمی با ضخامت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند مشتریان بر اساس نیاز خود و کیفیت چرم مصرفی، محصول مناسبی را انتخاب و خریداری می‌کنند. 

اگر دانشجو هستید به خوبی می‌دانید که فصل پاییز و زمستان در سال تحصیلی است و یکی از معضلات دانشجویان نحوه انتخاب و هماهنگ کردن پوشاک مختلف در استایل چرمی دانشگاهی است. کت‌های چرمی یکی از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌ها در استایل دانشجویی به حساب می‌آیند.

یکی دیگر از محصولات چرمی که مناسب فصل سردی همچون زمستان است، بوت‌های چرمی است. این نوع کفش دارای ساق بلندی هستند که از پاها در آب‌وهوای سرد و بارانی محافظت می‌کنند. همچنین بوت‌های چرم، ظاهری زیبا و شیک داشته و از هر نظر شما را برازنده‌تر می‌کند.

از دستکش‌های چرمی آستردار هم غافل نشوید، آستر پشمی این دستکش‌ها، دستان شما را گرم و دور از رطوبت و بارندگی نگه می‌دارد. این دستکش‌ها دارای سایزبندی هستند تا انگشتان فرد اذیت نشده یا به راحتی از دست خارج نشوند.

کلاه‌های چرمی نیز از جمله مواردی هستند که فقط در فصل زمستان استفاده می‌شوند. این نوع کلاه را بیشتر در استایل‌های کژوال و اسپرت به کار می‌برند و امروزه در میان خانم‌ها و آقایان، طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

استایل چرمی مناسب فصل بهار

تمام وسایلی که در پاییز از آن استفاده می‌کنید برای بهار نیز قابل استفاده هستند. درست است که هوای بهار به خشکی بادهای پاییزی نیست اما هنوز هوا گرم نشده است و می‌توان از کت‌های نازک، بدون آستر و پالتوهای با ضخامت کمتر در این فصل استفاده کرد.

نیم‌بوت‌های چرمی نیز مناسب روزهای بارانی بهار است تا آب وارد کفش شما نشده و پای شما از رطوبت در امان باشد. البته که استفاده از این نیم‌بوت در کنار شلوارهای جین و حتی پارچه‌ای شما را زیباتر و پرستیژ شما را بیشتر خواهد کرد.

استایل چرمی مناسب فصل تابستان

چه کسی می‌گوید چرم فقط مناسب فصل‌های سرد سال است؟ شما می‌توانید یکی از محصولات چرمی زیر را خریداری و در تمام طول سال از آن استفاده کنید:

  1. انواع کیف‌های زنانه و مردانه: مهم نیست چه شغلی دارید یا کیف را چگونه به کار می‌برید، انتخاب یک کیف چرمی زیبا می‌تواند استایل شما را تکمیل کرده و تمام نیازهای شما را نیز برآورده نماید. کیف‌های چرمی زنانه تنوع زیادی دارند و در انواع مختلف دوشی، پاسپورتی، کیف‌های کراس بادی و حتی کوله‌های زیبا و اسپرت دخترانه چرمی را می‌توان در همه فصل‌های سال استفاده کرد. کیف‌های اداری مردانه، کراس بادی و کراس بادی مخصوص آقایان نیز در همه فصول قابل استفاده است.
  2. کیف‌های پول: همان‌طور که می‌دانید کیف پول یکی از وسایلی است که به دلیل کاربرد بالا در مقابل عوامل سایشی مختلفی قرار می‌گیرد اگر یک کیف پول از چرم طبیعی و بادوام را انتخاب نکنید و فقط برای پرداخت هزینه کمتر، اجناس با کیفیت پایین را انتخاب کنید، مطمئن باشید پشیمان خواهید شد!
  3. انواع کفش‌های چرمی زنانه و مردانه: از مزیت‌های استفاده از کفش چرم مردانه یا زنانه هر چه که بگوییم کم است. یک کفش چرمی همچون نگینی درخشان در استایل شما است و برای شما یک استایل چرم ویژه و منحصربه‌فرد در تمام فصل‌های سال را فراهم می‌کند. مهم نیست که رسمی می‌پوشید یا کژوال و اسپرت، قطعاً انتخاب مناسبی برای کفش چرمی هماهنگ با آن برای شما وجود دارد!
  4. کمربند چرم: یکی دیگر از محصولاتی که در عین سادگی تأثیر بسیاری بر تیپ و ظاهر شما می‌گذارد، کمربند است که امروزه جایگاه ویژه‌ای در دنیای مد و فشن دارد. همه آقایان که از کمربند چرمی با سگک‌های سوزنی یا پلاکی استفاده می‌کنند اما خانم‌ها هم اگر یک کمربند چرمی نازک و زیبا را  به کمر خود ببندند، انقلابی در استایل خود به پا خواهند کرد!
  5. جاکلیدی: مگر استایل چرم فقط مختص پوشاک، کیف یا کفش است، شک نکنید که یک جاکلیدی یا جاسوئیچی چرمی نیز تأثیر خود را در استایل شما خواهد داشت، دوام و پرستیژ این محصول نیز از انواع دیگر آن بیشتر است.
  6. اکسسوری‌های چرمی: دستبندهای چرمی از جمله اکسسوری‌های متنوع است که هیچ محدودیتی برای استفاده در تمام فصول سال را ندارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را با اجزای دیگر استایل هماهنگ و ست کرد.

3

استایل چرمی در موتورسواری

در پایان نیز می‌خواهیم یک استایل ویژه چرمی مخصوص موتورسواران را به شما معرفی کنیم. در هر فصل از سال که باشید می‌توانید از کت و لگ‌های چرمی برای موتورسواری استفاده کنید. با استفاده از این لباس از خود در برابر گرد و خاک، خراش و آسیب‌دیدگی در هنگام لغزش روی زمین محافظت کرده و در کنار آن ظاهری شیک و جذاب پیدا خواهید کرد.

سخن آخر

تا اینجا با شما در مورد نکات مهم برای استایل چرمی در فصول مختلف سال سخن گفته‌ایم. اکنون به خوبی می‌دانید که استفاده از محصولات چرمی فقط مختص فصل پاییز، زمستان یا اوایل بهار نیست و از بسیاری از این محصولات می‌توان در تمام فصل‌های سال استفاده کرد.

البته ذکر این نکته ضروری است که باید محصولات چرمی را با کیفیت و مرغوبیت بالا خریداری کنید، دوخت آن‌ها باید بسیار تمیز و آراسته باشد و مدل‌های آن نیز ترند و زیبا باشند. اگر می‌توانید تمام این موارد را به درستی تشخیص داده و سپس با آگاهی و شناخت کامل خرید کنید که عالی است و برایتان آرزوی موفقیت می‌کنیم اما اگر نمی‌دانید چرم خوب را چگونه تشخیص دهید یا به دنبال جنس جدید و منحصربه‌فردی هستید باید به یک برند شناخته شده اعتماد کنید.

پیشنهاد ما برند چرم نفیس است که سال‌ها سابقه درخشان در عرضه محصولات چرمی داشته است. از خرید محصولات چرم نفیس هرگز پشیمان نخواهید شد! از اینکه تا پایان این مطلب آموزنده با ما همراه بودید سپاسگزاریم.