پلکسی در کجا استفاده میشود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

پلکسی در کجا استفاده میشود و چرا؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که بین عموم افراد رخ می دهد این است که پلکسی در کجا استفاده میشود؟ لذا باید بگوییم پلکسی یکی از محبوب ترین ورق های عصر حاضر است که به سبب ویژگی ها و کاربردهایی که دارد توانسته در دل اکثر افراد جای باز کند.

در ادامه نیز جهت پاسخ به پرسش پلکسی در کجا استفاده میشود نیز قصد داریم به ویژگی ها و کاربردهای آن هم اشاره کنیم.

منظور از پلکسی چیست؟

پلکسی گلاس ورقی است که از جنس پلاستیک بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است. لذا پلکسی گلاس ها به سبب این مقاومت و جنس پلاستیکی سختی که دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته و برتر از شیشه های معمولی هستند..اینکه چرا این ورق های پلاستیکی پلکسی گلاس در بین مردم محبوب هستند نیز در ادامه بیان می گردد.

می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پلکسی بر روی این لینک بزنید.

ویژگی های ورق های پلکسی گلاس چیست؟

مقاومت بالا

ورق های پلکسی گلاس از مقاومت بالایی برخوردار هستند به نوعی که نشکن بوده و با هر ضربه ای دچار شکستگی نمی شوند..( ولیکن نباید احتمال شکستگی این ورق را نادیده انگاشته و رد نمود!)

ایمنی زیاد

بیان نمودیم که ورق های پلکسی نشکن هستند ولیکن احتمال شکستگی در آن ها نیز وجود دارد با این حال پلکسی گلاس به سبب میزان مقاومت بالای خود به هنگام شکستگی خرد نشده و پرتاب نمی شود و این نیز احتمال بروز هرگونه خطر بر افراد را کاهش می دهد.

تنوع رنگی

پلکسی گلاس یکی از ورق هایی است که تنوع رنگی بسیار زیادی دارد و به همین سبب دارای محبوبیت زیادی است از جمله طیف های رنگی پلکسی گلاس:

  • پلکسی گلاس سبز
  • پلکسی قهوه ای
  • پلکسی آبی
  • پلکسی گلاس قرمز

و..می باشد.

افراد می توانند بر حسب علاقه و نیازی که از ورق پلکسی گلاس دارند، این ورق را در هر یک از رنگ های موجود که بسیار زیاد و فراوان هستند تهیه کرده و از کاربرد آن بهره مند گردند.

شفافیت بالا

شفافیتی که ورق پلکسی گلاس دارد از شفافیت شیشه های معمولی بیشتر می باشد و این نیز سبب گردیده خریدان خصوصا افرادی که علاقه زیادی به شفاف بودن محصول دارند تمایل زیادی به تهیه این محصول داشته باشند زیرا می توان از آن به عنوان آینه، پنجره و..استفاده نمود و از شفافیتی که دارد لذت برد.

پلکسی در کجا استفاده میشود؟

عایق صوتی

این ورق به سبب اینکه می تواند میزان صدای محیط را کاهش دهد بسیار می تواند مورد استفاده قرار گیرد خصوصا کاربرد آن به عنوان پارتیشن می تواند مزایای بیشماری را رقم بزند.

عایق حرارتی

پلکسی گلاس در برابر سرما و گرما مقاومت بالایی دارد و می تواند در هر شرایط آب و هوایی نیز کاربرد خوبی داشته باشد ولیکن این به شرطی است که ورق پلکسی گلاس از مرکز فروشی معتبر که کیفیت محصول را تضمین می نماید تهیه گردد.

سبک وزن بودن

از ویژگی های برتر ورق پلکسی گلاس، سبک وزن بودن است..به سبب وزن سبکی که ورق پلکسی گلاس دارد می توان به خوبی آن را جا به جا نمود.

ماندگاری بالا

از ویژگی های مطلوب ورق های پلکسی این است که نسبت به شیشه های معمولی دوام بالاتری داشته و عمر زیادی دارند به همین دلیل می توان به خوبی از این ورق استفاده نمود البته این نیز وابسته به نحوه نگهداری از ورق پلکسی گلاس و مرکز فروشی می باشد که ورق پلکسی از آنجا تهیه شده است.

و..

لذا ورق پلکسی گلاس دارای ویژگی های بسیار دیگری است که سبب می گردد تنها به برخی از مهم ترین آن ها اشاره نمودیم..حال نوبت آن است که بگوییم پلکسی گلاس در کجا استفاده میشود؟

در ادامه به این مسئله پرداخته ایم.

پلکسی در کجا استفاده میشود؟

کاربردهای پلکسی گلاس چیست؟

  • کاربرد به عنوان پارتیشن
  • پر کاربرد در صنعت ماکت سازی
  • صنایع دکوری
  • آینه و پنجره
  • سقف کاذب
  • صنعت تبلیغات
  • وسایل آرایشی
  • اتومبیل ها
  • و..

1.کاربرد به عنوان پارتیشن

پارتیشن ها دیوارهای جدا کننده ای هستند که سبب می گردند بتوان فضایی را از فضایی دیگر در یک محیط داخلی از هم جدا نمود.. از پلکسی گلاس می توان در ساخت پارتیشن به سبب عایق صوتی و حرارتی بودن و همچنین تنوع رنگی بسیار استفاده نمود.

بنابراین پارتیشن ها را می توان در انواع متعددی به دست ساخت رساند که کاربرد پلکسی در آن بسیار پر رنگ و موثر می باشد.

2.پلکسی و صنعت ماکت سازی

ماکت سازی از دیگر کاربردهای ورق پلکسی گلاس است. از آنجایی که این ورق منعطف می باشد و دارای انواع و رنگ های متنوعی است می توان در صنعت ماکت سازی از آن به خوبی استفاده نمود..

فرضا برخی از انواع پلکسی گلاس عبارتند از:

  • پلکسی آینه ای
  • پلکسی شفاف
  • پلکسی مات
  • و..

3.صنایع دکوری

از دیگر کاربردهای ورق های محبوب پلکسی گلاس، کاربرد در صنایع دکوری خصوصا تابلوسازی می باشد.

4.آینه و پنجره

اشاره کردیم که پلکسی گلاس به سبب شفافیت بالایی که دارد در نوع شفاف و آینه ای هم به عرضه می رسد..افراد می توانند پلکسی گلاس را به سبب شفافیت بالایی که دارد به عنوان آینه و پنجره استفاده نمایند زیرا این شفافیت از شفافیت شیشه های معمولی هم بیشتر است.

همچنین افرادی که قصد دارند پنجره ای غیر قابل دید را در هر محیطی فرضا منزل ایجاد کنند می توانند از پلکسی مات استفاده کنند..زیرا این ورق پلکسی به سبب مات بودن، از بیرون قابل دید و مشاهده نمی باشد و افراد می توانند از این پلکسی برای حفظ محیط های شخصی خود در محیط استفاده نمایند.

5.سقف کاذب

از آنجایی که پلکسی گلاس عایق صوتی و حرارتی می باشد و می توان بر روی این ورق پلکسی هر نوع طرحی را اجرا نمود، می توان از آن به عنوان سقف کاذب استفاده کرد.

سقف کاذب از نوع پلکسی گلاس را می توان در هر شکل، طرح و نوعی تهیه کرده و بهره گرفت.

6.صنعت تبلیغات

پلکسی گلاس در صنعت تبلیغات کاربردهای فراوانی دارد. فرضا می توان از آن در ساخت استندهای تبلیغاتی، درب مغازه ها و ..استفاده نمود.

7.صنعت آرایشی

پلکسی گلاس را می توان در صنعت آرایشی و مد استفاده نمود. فرضا استندهای آرایشی که به سبب جنس مهمی که  پلکسی دارد و نیز کاهش احتمال شکستگی به خوبی می تواند در ساخت این استندها مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین علاوه بر صنعت آرایشی، این نوع پلکسی را می توان را در ساخت باکس های هدیه هم به کار برد.

8.کاربرد در ساخت اتومبیل

می توان از پلکسی به سبب مقاومت بالایی که دارد و ایمنی زیاد آن و احتمال کمی که در شکستگی دارد به عنوان آینه و پنجره استفاده نمود..خصوصا آینه بغل ماشین زیرا به سبب شفافیت بالایی که پلکسی دارد و میزان خش پذیری کمتری نسبت به شیشه دارد می توان از این ورق بهره گرفت.

کاربردهای ورق های پلکسی بیش از موارد ذکر شده می باشند.

از آنجا که افراد به دنبال ورق پلکسی ای هستند که بتوانند سالیان سال از آن استفاده نمایند فرضا به عنوان آینه..نیاز است که این ورق از کیفیت بالایی برخوردار باشد و این کیفیت تنها زمانی بالا است که ورق پلکسی گلاس از مرکز فروشی معتبر تهیه گردد.

بنابراین می توان با تهیه ورق پلکسی گلاس با کیفیت نیز از کاربردهای متعددی بهره مند شد.

 

برچسب ها : کاربردهای پلکسی گلاس,کاربرد پلکسی,پلکسی گلاس چیست,پامنار