قیمت روز انواع لوله گلخانه (گالوانیزه) + وزن های آن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

برای ساخت استاندارد یک گلخانه، نیازمند سازه گلخانه ای مناسب خواهید بود. قیمت روز انواع لوله گلخانه با توجه به شرایط و تورم ها، متغیر است و این قیمت به صورت روزانه در حال تغییر است، اما خرید لوله گالوانیزه گلخانه از یک فروشگاه معتبر این امکان را فراهم خواهد کرد تا این دسته از محصولات آهن آلات ساختمانی را که تولیدات قبل هستند را با قیمت روز خریداری نکنید. متاسفانه در حال حاضر افراد سودجود تولیدات قبل خود را با قیمت روز به فروش می رسانند که به‌دور از انصاف و اخلاق است.

آهن پرو فروشگاهی متشکل از متخصصین حرفه ای در زمینه فروش آهن آلات ساختمانی است که بهترین محصولات را با قیمت درب کارخانه به فروش می‌رسانند و قیمت روز انواع لوله گالوانیزه گلخانه ای را در لیست قیمت سایت خود قرار داده‌اند.

گلخانه‌ها با مصالحی همچون چوب، آلومینیوم، آهن و... ساخته می‌شوند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مختص به خود را نیز دارند. اما در این میان لوله گالوانیزه گلخانه ای به‌عنوان یکی از بهترین محصولات در جهت ساخت سازه گلخانه هستند، چرا‌‌که در کنار قیمت مناسب دارای استحکام و طول عمری بالا هستند که به منظور افزایش کارایی، در ابعاد و اندازه‌های مختلفی نیز به تولید می‌رسند.

در واقع از لوله گلخانه ای برای ساخت سقف و ستون و پایه گلخانه ها استفاده می‌کنند که وابسته به نوع و کاربردی که دارند به دو روش سرد و گرم نیز به تولید می‌رسند. در واقع پوشش گالوانیزه در لوله گلخانه ای سبب شده است تا مقاومت لوله در برابر رطوبت و آب افزایش پیدا کند و همچنین لوله در برابر پوسیدگی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های لوله گالوانیزه گلخانه ای عبارتند از:

  1. آسیب پذیری پایین در برابر پوسیدگی
  2. داشتن ساختاری یکپارچه
  3. مقاوم در برابر ضربات
  4. طول عمر بالا

قیمت انواع لوله گالوانیزه گلخانه ای از لحاظ فرآیند تولید

لوله گلخانه ای از لحاظ فرآیند تولید به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شود که مهم ترین عامل تاثیر‌گذار در قیمت و کیفیت لوله، جنس آن است که در ادامه، جهت خرید بهترین لوله گلخانه ای به آن پرداخته ایم:

9

لوله گلخانه ای گرم

در واقع لوله های فولادی با یک لایه فلز، آبکاری و پوشش داده می‌شوند که در اصل گالوانیزه گرم به این معنا است که پوشش‌دهی آهن یا فولاد با فلز روی مذاب شده است، که این روش یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد یک لایه محافظتی بر روی آهن و یا فولاد است که لوله فولادی در روی مذاب  با دمای بالای ۴۲۰ درجه به روش غوطه‌وری آبکاری می‌شوند. در واقع ایجاد لایه آبکاری سبب ایجاد ضخامت بیشتر لوله فولادی می‌شود و در نهایت طول عمر لوله به‌صوت چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

لوله گلخانه ای تولید شده با گالوانیزه گرم، دارای طول عمری بین ۲۵ الی ۳۵ سال است که به دلیل حرارت داده شده در زمان تولید، دارای سطحی براق هستند. از جمله مزایای لوله گالوانیزه گرم عبارتند از:

  • قیمت مناسب
  • ایجاد لایه محافظ بر سطح لوله و بالا رفتن ضخامت محصول
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و خوردگی
  • افزایش طول عمر سازه
  • مقاومت بالا در جهت جا‌به‌جایی

لوله گلخانه ای سرد

لوله گالوانیزه سرد در واقع لوله فولادی است که با روش الکترولیز توسط فلز روی پوشش داده می‌شود و در دمای پایه ۷۰ درجه سانتی‌گراد به تولید می‌رسد. در واقع در این روش ساخت نیز فلز روی لوله گلخانه ای را پوشش می‌دهد اما با ضخامتی کمتر! در واقع این میزان دمای پایین برای تولید، و ضخامت کم روی سبب شده است تا مقاومت و کیفیت لوله گلخانه ای سرد کمتر از لوله گلخانه ای تولید شده با فرآیند گرم باشد. در اصل قیمت لوله گلخانه ای که با روش سرد به تولید می‌رسد، ارزان‌تر از لوله گالوانیزه گرم است.

وزن لوله گالوانیزه گلخانه ای

با توجه به اینکه لوله گلخانه ای کاربرد‌های زیادی دارند و در حوزه‌های مختلفی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، با انواع وزن و جنس های مختلف نیز به تولید می رسند که انواع لوله گلخانه ای در دسته لوله گلخانه ای سبک، لوله گلخانه ای سنگین، صنعتی و کشاورزی قرار می گیرند. لوله گلخانه ای سبک یکی از انواع لوله های سبک وزنی هستند که با دو روش سرد و گرم به تولید می‌رسند و به دلیل داشتن کیفیت و وزنی پایین از دسته پر فروش‌ترین محصولات هستند.

در واقع لوله گلخانه ای صنعتی یکی از انواع لوله های سنگین وزنی هستند که به دلیل پروسه تولید سخت و طراحی متفاوت، دارای قیمتی گران‌تر نسبت به دیگر انواع لوله های گلخانه ای هستند. در زمان خرید لوله گالوانیزه گلخانه ای باید به جنس لوله توجه کنید و پروفیل گلخانه ای متناسب با جنس لوله گالوانیزه را خریداری کنید تا طول عمر و دوام سازه گلخانه افزایش پیدا کند.

قیمت روز انواع لوله گلخانه

قیمت روز انواع لوله گالوانیزه گلخانه در وهله اول وابسته به قیمت متریال ساخت محصول است که نرخ تورم روی قیمت متریال ساخت لوله گلخانه تاثیر‌گذار است. لوله گلخانه ای تولید شده با فرآیند نورد سرد دارای قیمتی ارزان‌تر از لوله گلخانه ای نورد گرم است و هر چه سایز و ابعاد هر یک از انواع لوله ها افزایش و یا کاهش پیدا کند، مستقیم روی قیمت محصول نیز تاثیر می‌گذارد. جهت اطلاع از قیمت روز لوله گلخانه ای می‌توانید از طریق سایت آهن پرو اقدام به استعلام قیمت نمائید و خرید خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام دهید. در واقع خرید مستقیم از درب کارخانه سبب کاهش قیمت اصلی لوله گلخانه ای می‌شود!