سواحل آنتالیا | معرفی معروف ترین سواحل آنتالیا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

برخی از مناطق گردشگری دارای سواحل بسیار جذابی هستند که می توان اوقات خوشی را در آنجا سپری کرد. بر اساس نظرسنجی انجام شده از مسافران یکی از محبوب ترین و زیبا ترین شهرهای ساحلی جهان، آنتالیا بوده که سالانه میزبان چندین هزار گردشگر از اقصی نقاط جهان است. سواحل آنتالیا به دلایل مختلف چون امنیت، رفاه، پاکیزگی و... بسیار مورد توجه مسافران قرار می گیرند. البته این شهر دارای جذابیت های متفاوت دیگری نیز بوده که یکی از آن ها دیدنی های بلک آنتالیا است. پیشنهاد می کنیم شما نیز با کسب اطلاعات پیرامون سواحل این شهر، به این منطقه از کشور ترکیه سفر کنید و خاطرات به یاد ماندنی برای خود خلق نمایید.

 

پیشنهاد مطالعه! فاصله آلانیا تا آنتالیا چقدر است؟

زیباترین سواحل آنتالیا

مکان های دیدنی بسیار زیادی چون مراکز خرید، فروشگاه های زنجیره ای، موزه، تئاتر و... در این شهر یافت می شوند؛ اما به طور قطع می توان گفت جذابیت و محبوبیت هیچکدام از آن ها به اندازه سواحل آنتالیا نیست. برخی از افراد جاذبه های گردشگری مجاور این شهر را چون دیدنی های بلک آنتالیا برای سفر خود انتخاب می نمایند. سواحل موجود در شهر آنتالیا نسبتاً زیاد بوده و شما می توانید با در نظر گرفتن میزان نزدیکی و موقعیت خود، یکی از سواحل کورا، بسفر (بغاز)، فاسلیس، کنیالتی، لارا، پاترا، کاپوتاش، کوچوک چاکیل (سنگ کوچک)، کمر، چیرالی و... را انتخاب نمایید. حال ما قصد داریم در ادامه به معرفی چندین ساحل مشهور این شهر بپردازیم.

ساحل چیرالی

از قدیمی ترین و زیبا ترین سواحل آنتالیا می توان به ساحل چیرالی که باقی مانده شهر لیسیان است، اشاره کرد. این ساحل که از شلوغ ترین و پر جنب و جوش ترین ساحل های این شهر شناخته شده است، در 70 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. جذابیت های این ساحل تنها به دریای آن خلاصه نشده و شما می توانید با حضور در آن از لذت تماشای ماسه های سفید، دریای امواج و آب زلال بهره مند شوید. امکان شنا در این ساحل برای تمامی افراد بزرگسال وجود داشته و می بایست افراد متقاضی با داشتن لباسی مناسب جهت شنا از این ساحل و آب زلال آن بهره مند گردند. زمان بازدید از این ساحل هیچ گونه محدودیتی نداشته و شما می توانید هر ساعتی از شبانه روز به آنجا مراجعه نمایید.

ساحل چیرالی

ساحل لارا

از دیگر سواحل آنتالیا که در 12 کیلومتری این شهر قرار دارد، می توان به ساحل لارا اشاره کرد. امکانات این ساحل آنقدر متعدد و مطلوب است که افراد به سختی می توانند از این مکان خارج شوند. تجهیزاتی چون تخت آفتابگیر، رستوران ها و کافه های ساحلی، تفریحات آبی، کلوب شبانه، صندلی چتردار، لوازم شنا و... وجود دارند که باعث القای احساس آرامش و آسایش به مراجعه کنندگان می شود.

در مجاورت اکثر سواحل آنتالیا هتل ها و اقامتگاه های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید با اسکان در آنجا، به این سواحل نیز نزدیک باشید و هر زمانی که مایل هستید به ساحل مورد نظر مراجعه کنید. لازم به ذکر است جذابیت این ساحل تنها به دریا و امکانات آن خلاصه نشده و شما می توانید در بخش شرقی آن آبشاری بسیار زیبا را نیز مشاهده کنید. قطعاً تماشای آن خالی از لطف نبوده و می توان لحظات جذابی را در منطقه لارا سپری کرد.

ساحل بلک

اگر از بابت پرداخت هزینه زیاد هیچگونه مشکلی ندارید می توانید جهت گذراندن اوقات فراغت خود به ساحل بلک مراجعه کنید. این ساحل یکی از مجلل ترین سواحل شهر آنتالیا محسوب می شود که افراد نسبتاً پولداری در آنجا حضور دارند. ساحل بلک علاوه بر داشتن دریایی تمیز و جذاب، گونه های گیاهی بومی و غیر بومی مختلفی را در خود جای داده و یکی از دیدنی های بلک آنتالیا به حساب می آید. همچنین به علت داشتن منظره بسیار زیبا و دل انگیز، شما می توانید حیوانات کمیابی را در این منطقه بیابید.

ساحل بلک که امروزه به یکی از قطب های گردشگری مبدل شده است، فعالیت خود را از سال 1990 آغاز کرد. شهرت و گران بودن هزینه های این ساحل بدین علت است که تجهیزات و امکانات آن نسبت به سایر سواحل بیشتر بوده و شما می توانید زمین های بازی چون زمین گلف، زمین فوتبال و زمین تنیس را در این منطقه مشاهده کنید. از مزایای منحصر به فرد این مجموعه ساحلی می توان به وجود سالن کنفرانس و سالن گردهمایی اشاره نمود.

سواحل آنتالیا

سخن پایانی

بر اساس نظرات مختلف از افراد بومی و مسافران، لقب محبوب ترین مکان های گردشگری کشور ترکیه به سواحل آنتالیا تعلق می گیرد. شما می توانید هنگام سفر به این شهر، علاوه بر بازدید از سایر جاذبه های گردشگری، بازدید از سواحل را نیز در راس کارهای خود گذاشته و در اسرع وقت به یکی از این سواحل مراجعه کنید. بخش های مجاور سواحل شهر آنتالیا دارای امکانات متعددی چون صندلی های مخصوص، رستوران ها و کافه های گوناگون بوده که تمامی سلایق را شامل می شود.