مقایسه مزیت های تتر در مقابل دلار کاغذی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

بازار ارزهای دیجیتال این روزها آن قدر داغ است که نیازی به توضیح اضافه ندارد. هر یک از ما حداقل یک نفر از اطرافیان را در حوزه رمزارزها فعال می‌بینیم. از سال ۲۰۱۰ و آغاز فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال تا به امروز که بیش از یک دهه از آن می‌گذرد، بسیاری از افراد، فعالیت در این بازار را آغاز کرده‌اند. غیر متمرکز بودن و امکان معاملات همتا به همتا با سایر معامله‌گران و همچنین تنوع بسیار زیاد ارزهای دیجیتال سبب شده که توجه افراد به این بازار روز به روز بیشتر شود. اگر بخواهیم به رمزارزهای مختلف بپردازیم و تک‌تک آن‌ها را بررسی کنیم، به روزها زمان نیاز خواهیم داشت؛ بنابراین بهتر است برای بررسی مختصر آن‌ها، چند مورد از بهترین‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. در این مقاله قصد پرداختن به تتر را داریم. به نظر شما خرید تتر بهتر است یا دلار کاغذی؟

آشنایی با تتر و سرمایه‌گذاری آن

پیش از آنکه به هر چیزی درباره تتر بپردازیم، بهتر است با این رمز ارز آشنا شویم و نکات مهم آن را بدانیم. در سال ۲۰۱۴ این استیبل کوین وارد بازار جهانی شد و ظرف مدت کوتاهی توانست جایگاه مطلوبی در میان ارزهای دیجیتال به دست آورد. به نظر شما تفاوت تتر با سایر ارزهای دیجیتال چیست که آن را‌ از سایرین متمایز می‌کند؟

زمانی که حرف از ورود ارز usdt به بازارهای جهانی به میان آمد، هدف اصلی پر کردن شکاف بین ارزهای فیات و رمزارزها بود. رمزارز تتر، یک استیبل کوین مبتنی بر دلار آمریکاست. در واقع می‌توان گفت که استیبل کوین‌ها ارزهایی با پشتوانه مالی هستند؛ یعنی به ازای هر تتر، یک دلار در خزانه آمریکا ذخیره شده است. با وجود آنکه usdt یک ارز دیجیتال محسوب می‌شود؛ اما بسیاری از ویژگی‌های سایر رمزارزها مانند نوسانات قیمتی را ندارند.

کوین usdt را می‌توان بدون نیاز به هیچ مجوز خاصی خریداری کرد و با هزینه بسیار کمی ارسال کرد. همین مسئله یکی از مهم‌ترین مزایای usdt در مقایسه با دلار کاغذی به حساب می‌آید. حال بیایید برای درک بهتر سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال، مزایای خرید usdt را بررسی کنیم.

مزایای خرید usdt

همان طور که گفته شد، تتر نسبت به دلار کاغذی مزایایی دارد که نباید از آن‌ها غافل شوید. چند مورد از این مزایا را در ادامه نام برده‌ایم:

  • انتقالات مالی با استفاده از ارز usdt نوعی انتقال از شبکه غیر متمرکز است. همین مسئله مزایایی همچون انتقال ارزان، سریع و امن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • نرخ تورم در ارز usdt صفر است؛ چرا که همیشه این ارز ارزشی برابر با یک دلار آمریکا دارد و قیمت‌ usdt ثابت خواهد ماند. به هر میزان که دلار افزایش قیمت داشته باشد، تتر نیز افزایش خواهد یافت.

  • خرید usdt را می‌توان در هر ساعت از شبانه روز به آسانی انجام داد. این مسئله یکی از مهم‌ترین مزایای تتر در مقایسه با دلار کاغذی است.

  • تبدیل usdt به سایر ارزهای دیجیتال بسیار راحت است. همچنین می‌توان این ارز را به آسانی به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کرد.

  • توکن usdt به طور رایگان میان کیف پول‌های پشتیبان جابه‌جا می‌شود؛ اما برای تبدیل آن به ارز فیات باید مقداری از سرمایه‌تان را به عنوان کارمزد پرداخت کنید.

دلار کاغذی بخریم یا تتر؟

با وجود آنکه مزایای خرید تتر در قسمت قبل بیان شد، اما ممکن است همچنان با این پرسش مواجه باشید که دلار کاغذی بهتر است یا خرید usdt؟ در ادامه این دو مورد را در چند وجه مختلف بررسی کرده‌ایم.

امنیت

بدیهی است که نگهداری حجم زیادی از دلار کاغذی می‌تواند امنیت پایینی داشته باشد.‌علاوه بر آنکه سرمایه شما دائماً در معرض خطر خواهد بود، امنیت جانی شما هم در اثر نگهداری این حجم از پول به خاطر می‌افتد. ارز دیجیتال usdt اصلاً وجود خارجی ندارد و به همین سبب امکان سرقت آن نیز وجود ندارد. این استیبل کوین را در کیف پول‌های نرم‌افزاری یا سخت‌‌افزاری نگهداری خواهید کرد که دسترسی به اطلاعات آن‌ها دشوار است؛ بنابراین امنیت usdt در مقایسه با دلار کاغذی بسیار بیشتر است.

حواله‌های بین‌المللی

از آنجا که قیمت usdt برابر با یک دلار کاغذی است، می‌توانید برای حواله‌های بین‌المللی از این استیبل کوین استفاده کنید. انتقال ارز فیات از طریق بانکداری سنتی روزها زمان می‌برد. این درحالی است که انتقال usdt بسیار آسان و در عرض چند ثانیه انجام می‌شود.

محدودیت خرید

خرید دلار در کشور ما با محدودیت‌هایی مواجه است؛ در حالی که خرید تتر هیچ محدودیتی ندارد و می‌توانید تا بی‌نهایت usdt خریداری کنید. با توجه به این نکته به جای خرید دلار کاغذی می‌توانید خرید تتر را انتخاب کنید.

بازار معاملات

برای خرید دلار فیزیکی مجبورید به صرافی‌های فیزیکی مراجعه و برای خرید اقدام کنید. در حالی که خرید تتر به راحتی در هر جای دنیا، با چند کلیک انجام می‌شود. صرافی‌های ارز دیجیتال محدودیت زمانی و مکانی ندارند و دائماً فعال هستند.

سوددهی

قیمت تتر و دلار کاملاً برابرند و هر تغییری که در قیمت usdt ایجاد شود، در دلار کاغذی نیز اعمال خواهد شد. به همین دلیل از نظر میزان سرمایه تفاوتی میان این دو وجود ندارد. با این حال سرمایه‌گذاری با خرید تتر بسیار به صرفه‌تر از ارز کاغذی دلار به نظر می‌رسد.

افزون بر مزایایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، خرید تتر ممکن است مزایای دیگری نیز داشته باشد که برای عموم کاربرد ندارد، اما مزایای قابل توجهی هستند. اگر به کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت تتر و بازار مرتبط با آن علاقمندید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت والکس، اطلاعات خود را افزایش دهید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی تفاوت‌های میان ارز دیجیتال تتر و دلار کاغذی پرداختیم و با مزایای خرید و قیمت تتر آشنا شدیم. چنانچه قصد خرید تتر را دارید، بهتر است پیش از هر چیز اطلاعات خود را با کمک کارشناسان والکس تکمیل کنید. این وب‌سایت برای اطلاع‌رسانی به شما به صورت دائمی با به‌روزترین اخبار در دسترس است.