مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

فیزیوتراپیست‌ها از طریق حرکات ورزشی، منوآل‌تراپی یا درمان‌های دستی و آموزش و مشاوره، به افرادی که بر اثر آسیب‌دیدگی یا بیماری دچار مشکلات حرکتی یا ناتوانی شده‌اند کمک می‌کنند. این پزشکان به بیماران آموزش می‌دهند که چطور درد خود را کنترل کرده و از ایجاد مجدد بیماری پیشگیری کنند و به آن ها کمک میکند که بدون درد و ناراحتی به زندگی خود ادامه دهند و با ادامه دادن، تمرینات میتوانند به بهبودی دست یابند.

تمام افرادی که به دردهای مختلف عضلانی، مفصلی و اسکلتی مبتلا هستند و یا بر اثر آسیب‌دیدگی یا بیماری‌هایی مانند سکته مغزی دچار اختلالات جسمی و حرکتی شده‌اند؛ می‌توانند  توسط یک فیزیوتراپ حرفه‌ای تحت درمان قرار بگیرند.

مجهزترین  مرکز فیزیوتراپی در تهران، از دو منظر باید مورد بررسی قرار بگیرد: یکی از نظر تخصص فیزیوتراپی است و دیگری تجهیزات مرکز فیزیوتوراپی است. لزوماً تجهیزات کامل توی یک مرکز فیزیوتراپی، نمی‌تواند به‌طور کامل سلامتی شما را تضمین کند. به‌خاطر این‌که سلامتی شما با عوامل دیگری از جمله تجربه، دانش و درنهایت نحوه استفاده از تجهیزات رابطه مستقیمی دارد. تجهیزات مرکز فیزیوتراپی به دو دسته تقسیم می‌شوند یکی تجهیزات درمانی و دیگری تجهیزات رفاهی که در زیر به هر یک از آن ها میپردازیم.

تجهیزات درمانی

یک فیزیوتراپ مجهز، باید تجهیزات درمانی،  کافی و مناسبی برای درمان در اختیار داشته باشد تا بتونه با استفاده از دستگاه‌های به روز و پیشرفته و مدرنی که در اختیار دار  درمان بیمار را در یک فاصله زمانی کوتاه و درعین‌حال به‌صورت تخصصی‌تر انجام می‌داد.  که تجهیزات کامل و پیشرفته  به صورت تخصصی مورد استفاده قرار می گیرند، به این صورت که، کارآیی هر دستگاهی متناسب با آسیب های وارده فرد مراجع،متفاوت است.  بنابراین فیزیوتراپی برای هر مشکلی می‌تواند از این دستگاه تخصصی که مربوط به درمان اون قسمت از آسیب‌دیدگی و صدمه دیدگی فرد است، استفاده کندو به درمان افراد سرعت می‌بخشد.

5

تجهیزات رفاهی

مرکز فیزیوتراپی باید دارای تجهیزات رفاهی مناسبی نیز باشد ، گاهی بیماری که برای فرد تشخصی داده میشود، درمان آن ماه ها طول میکشد بنابراین امکانات رفاهی باید به صورتی باشد که بیمار در طول درمانش از ارامش و راحتی کاملی برخوردار باشد. از جمله تجهیزات رفاهی، موارد زیر می باشد.

 محیطی آرام :محیطی که به دور از تنش و استرس باشد،صندلی هایی برا منتظر ماندن داشته باشدو حتی از وسایل سرگرم کننده ای مثل تلویزیون استفاده کنند این امر باعث میشود که بیمار در حین انتظار،حوصلش سر نرود.و قبل از شروع درمان و انجام تمرینات،مضطرب نمی شود و با اعتماد به نفس بیش تری در جلسات تمرینی حضور پیدا میکند و هم چنین برای ادامه دادن حرکات اصلاحی خود انگیزه پیدا میکند.

تم رنگی مرکز

 رنگ بندی مرکز فیزیوتراپی نیز باید مناسب باشد، از رنگ هایی استفاده شود که خیلی کسل کننده و تیره نباشد. که هم‌رنگ ورزش جوری نباشه که کسل و خسته‌کننده باشه و محیطی شاداب داشته باشد که از نور کافی و مناسب برخوردار باشه جوری باعث خواب الودگی نشود و یا انقدر زیاد نباشد، که باعث اذیتی مراجع ها شود.از مسئولینش خوش‌برخورد باشند و با احترام و حوصله جواب مراجعان را دهند. از جمله دیگر خدمات: سرویس بهداشتی های تمیزی داشته باشد ،دسترسی راحت به نوشیدنی و چای داشته باشد.

همون‌طور که اشاره کردیم مجهتر ترین مرکز فیزیوتراپی در تهران مرکزی است که از  تجهیزات به‌تنهایی برای سلامتی افراد استفاده نمی کند.و علاوه‌بر تجهیزات اون چیزی که برای فیزیوتراپی مهم هست، تجربیات و سابقه آن است که فیزیوتراپ با استفاده از تجربیاتش یکسری تکنیک‌های دستی را انجام می‌دهد که حتی می‌تونه در درمان موفق‌تر باشد، و درمان با سرعت بیشتری انجام بگیرد.بنابراین دانش و تکنیکی که نزد فیزیوتراپی است، حائز اهمیت می باشد.  داشتن دانش و تجربه کافی  علاوه‌بر اون تجهیزات ،الزامی است. چون اگر فیزیوتراپ از دانش کافی برای استفاده از این دستگاه‌ها نیز برخوردار نباشد و نتواند از تمام ظرفیت های دستگاه، برای درمان بیمار های خود استفاده کند،این تجهیزات هیچ فایده ای نخواهند داشت.  مثلاً  مرکزی  را نظر بگیرید که فقط با هزینه کردن، تجهیزات بسیاری گرفته باشه ولی دانش و مهارت کافی برای استفاده مناسب از این دیتگاه ها را ندارد و با استفاده از دستگاها نمی تواند تشخیص و درمان مناسبی را برای مراجع داشته باشد و چه بسا کار را برای شخص بیمار سخت تر میکند. 

فیزیوتراپی مجهز چه خدمات درمانی را باید ارائه بدهد؟

همه مراکز فیزیوتراپی خدمات اولیه فیزیوتراپی را ارائه می دهند، اما باید در نظر داشته باشیم مرکز فیزیوتراپی تخصصی مجهز باید بتواند خدمات گوناگونی را به بیماران خود ارائه بدهد.

مگنتوتراپی، شاک ویوتراپی، تکارتراپی، کامپرشن تراپی(ماساژ بادی)، لیزر پرتوان، مکانوتراپی، سوزن خشک، درمان میگرن، دستگاه CPM  توانبخشی، تحریک مغزی TDSC الکتروتراپی، ماساژ بادی، دیاترمی و در مواقعی بتواند خدمات ویژه ای به ورزشکاران ارائه بدهد.

6

چند مورد از فیزیوتراپی قسمت های مختلف بدن

فیزیوتراپی شانه

اگر درد شانه روی فعالیت‌های روزانه شما تأثیر گذاشته و پایدار است، حتما باید از تخصص فیزیوتراپ برای درمان این عارضه استفاده کنید. فیزیوتراپی شانه می‌تواند در بهبود قدرت و انعطاف‌پذیری این اندام به شما کمک کند. این درمان‌ها مشکل شانه را درمان کرده و باعث می‌شوند بتوانید در مدت کوتاهی به فعالیت‌های عادی خود بازگردید. بیمارانی که روی شانه عمل جراحی انجام داده‌اند نیز به توصیه متخصص جراحی شانه باید حدود 2 هفته پس از جراحی، از تمرینات کششی استفاده کنند. در ابتدا برای افزایش دامنه حرکتی و انعطاف‌پذیری شانه، تمرکز بر روی حرکات ملایم خواهد بود. فیزیوتراپ پس از گذشت حدود 6 هفته، تمرینات قدرتی را به منظور تقویت مفصل و ماهیچه‌های اطراف شانه به برنامه درمانی اضافه می‌کند.

فیزیوتراپی زانو

فرقی نمی‌کند که زانوی شما به دلیل آسیب‌دیدگی و جراحی نیاز به بازتوانی دارد یا برای درمان آرتروز زانو و ورم مفاصل باید فیزیوتراپی شود. در هر صورت اولین کاری که باید انجام دهید این است که به یک فیزیوتراپ با تجربه مراجعه کنید. او می‌تواند به شما کمک کند که قدرت زانوهای خود را مجددا به دست آورده و درد کمتری را احساس کنید. فیزیوتراپی زانو یا همان توان‌بخشی زانو می‌تواند درد عضلات و مفاصل را کاهش دهد. در این روش درمانی شما با یک فیزیوتراپ که در زمینه درمان دردهای زانو تبحر دارد ملاقات کرده و از روش‌های مختلفی برای کمک به تقویت عضلات زانو و افزایش دامنه حرکتی این اندام استفاده می‌کنید.

پزشکان کلینیک فیزیوتراپی نیکان مهر تهران با انجام تمرینات کششی و تخصصی، استفاده مناسب از ماساژ سونوگرافی و روش‌هایی مانند تحریک عصب و عضلات می‌توانند درد شما را کاهش دهند.