تفاوت و شباهت‌های زیادی میان آرایشگاه زنانه و مردانه وجود دارد که شناخت آنها خالی از لطف نیست. حیطه وظایف آرایشگری زنانه به نسبت مردانه دارای چالش‌های بیشتری است از این رو درآمد آرایشگاه‌های زنانه بسیار بیشتر از مردانه است. تنوع خدمات ارائه شده در آرایشگاه زنانه بسیار زیاد است که شناخت آنها باعث می‌شود تا در صورت تمایل بتوانید با دید آگاهانه نسبت به راه اندازی سالن زیبایی اقدام کنید. در صورت تمایل تا پایان مقاله تفاوت آرایشگاه زنانه و مردانه همراه ما باشید.

تفاوت اصلی آرایشگاه زنانه با مردانه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

شناخت مهم‌ترین تفاوت‌های آرایشگاه زنانه و مردانه

همان‌طور که در مقدمه به آن اشاره شد، تفاوت‌های مختلفی میان آرایشگاه‌های زنانه و مردانه وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·فضای آرایشگاه

شاید به عنوان اولین تفاوت آرایشگاه زنانه و مردانه بتوان به فضای داخلی سالن اشاره کرد. با توجه به این که آرایشگاه زنانه خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد دارای فضای بزرگ‌تری است. بسیاری از خانم‌ها برای حضور در مراسم‌های مختلف ترجیح می‌دهند تا از خدمات آرایشی استفاده کنند. خانم‌ها رنگ کردن موها را دوست دارند و همواره سعی می‌کنند تا ناخن‌های مرتب و درخشانی داشته باشند.

تمام موارد بیان شده نشان می‌دهد که آرایشگاه زنانه از لحاظ ابعاد بسیار بزرگ‌تر از آرایشگاه مردانه است. در آرایشگاه مردانه تنها به پیرایش موها و مرتب کردن ریش‌ها پرداخته می‌شود. اگر بخواهید سالن زیبایی افتتاح کنید، با توجه به موارد بیان شده باید به دنبال انتخاب یک سالن بزرگ باشید.

·دکوراسیون آرایشگاه

از تفاوت‌های دیگری که در بین آرایشگاه زنانه و مردانه وجود دارد، بحث دکوراسیون است. با توجه به این که فضای آرایشگاه زنانه بسیار بزرگ‌تر از آرایشگاه مردانه است، تعبیه دکوراسیون زیبا می‌تواند محیط داخلی سالن را بسیار چشم نواز کند. یکی از عوامل سودآوری آرایشگاه زنانه مرتبط با بحث دکوراسیون است. بخش پذیرش و انجام خدمات آرایشگاه زنانه با یکدیگر متفاوت است که این موضوع باعث می‌شود تا بتوان طراحی دکوراسیون را به صورت ترکیبی انجام داد. فضای آرایشگاه مردانه کوچک‌تر است و تنها می‌توان از یک سبک دکوراسیون برای محیط داخلی سالن استفاده کرد.  

·خدمات آرایشگاه

تفاوت دیگری که در آرایشگاه زنانه و مردانه به وضوح دیده می‌شود، بحث خدمات آرایشگاه است. در آرایشگاه‌ زنانه طیف گسترده‌ای از خدمات برای رفع نیاز بانوان ارائه می‌شود. از مهم‌ترین خدمات آرایشگاه زنانه می‌توان به اصلاح و کوتاهی مو، کراتینه، شنیون مو، رنگ و دکلره، کاشت مژه، لیفت مژه، اپیلاسیون، ترمیم ناخن و... اشاره کرد. در برخی از سالن‌های زیبایی علاوه بر خدمات بیان شده، ماساژ درمانی نیز ارائه می‌شود. در مقابل آرایشگاه مردانه تنها به اصلاح و پیرایش سر و صورت می‌پردازد که بالطبع درآمد کمتری نیز دارد.

·درآمد آرایشگاه

آرایشگری یک شغل بسیار پردرآمد در ایران و سایر کشورهای جهان است. به صورت میانگین آرایشگران زنانه درآمدی بین 30 تا 100 میلیون تومان در ماه دارند. یکی از تفاوت‌های دیگر آرایشگاه زنانه و مردانه مرتبط با درآمد است. خدمات گسترده‌ای که از سوی آرایشگاه زنانه ارائه می‌شود باعث شده است تا درآمد این قشر به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

آقایان نیز به نسبت خانم‌ها درآمد کمتری دارند چرا که خدمات محدودتری را ارائه می‌دهند. در مجموع در بحث درآمد می‌توان به عوامل دیگر نظیر مهارت آرایشگر، تعداد مشتریان، نوع خدمات ارائه شده و... اشاره کرد. در صورتی که بخواهید در شغل آرایشگری به درآمد قابل قبول دست پیدا کنید کافی است مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش دهید.

11

·مدیریت آرایشگاه

به عنوان آخرین تفاوت میان آرایشگاه زنانه و مردانه می‌توان به مدیریت آن اشاره کرد. اگر بخواهید سالن زیبایی تاسیس کنید، باید به تفاوت‌های بیان شده در این مقاله توجه داشته باشید. به دلیل این که سالن‌های زیبایی، پذیرای بانوان هستند همواره باید برخی از نکات مهم را رعایت کنند. بسیاری از خانم‌ها به دنبال انتخاب سالن‌هایی هستند که خدمات خود را به شکل ایده‌ال و یکپارچه به مشتریان ارائه می‌دهند.

مدیریت آرایشگاه زنانه به مراتب از آرایشگاه مردانه سخت‌تر است. مدیران سالن زیبایی باید به دنبال خرید بروزترین تجهیزات آرایشی باشند تا بتوانند خدمات خود را به شکل ایده‌ال به مشتریان ارائه دهند. حساسیت خدمات آرایشگاه زنانه بسیار بیشتر از آرایشگاه مردانه است. در مجموع در بحث مدیریت آرایشگاه می‌توان گفت که چالش‌های پیش روی مدیران آرایشگاه زنانه بسیار بیشتر از مردانه است.

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده در این مقاله، در نهایت شغل آرایشگری به عنوان یک شغل نسبتا پردرآمد شناخته می‌شود. هر کدام از بهترین آرایشگر بانوان و مردانه با چالش‌های مختلفی روبرو هستند. با رشد چشمگیر سالن‌های زیبایی در دهه‌های اخیر، افرادی می‌توانند در این شغل به درآمد قابل توجه دست پیدا کنند که جوانب کار را به صورت کامل بسنجند. متمایز بودن خدمات ارائه شده باعث می‌شود تا نتیجه کار متفاوت شود. مدیران سالن‌ زیبایی اگر بخواهند سودآوری سالن خود را به شکل ملموسی افزایش دهند، باید با در نظر گرفتن شرایط جامعه از تجهیزات بروز و آرایشگران ماهر در سالن خود استفاده کنند.