قیمت دستگاه کف شوی سالن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

امروزه استفاده از دستگاه کف شوی سالن در محیط‌های مختلف به‌وفور دیده می‌شود. زیرا رعایت نظافت در هر مکانی از جمله خانه و محیط کسب‌وکار لازم است.

خانه‌ به‌دلیل وسعت کمی که دارد به‌راحتی می‌توان آن را با وسایل مختلف پاک‌سازی کرد اما محیط کسب‌وکار و فضاهای بزرگ چگونه باید این مشکل را حل کنند؟

احساس نیاز به دستگاهی که بتواند سطح زمین را در کم‌ترین زمان ممکن شسته و هم‌زمان خشک کند، باعث تولید اسکرابرهای صنعتی یا همان کف شوی شد.

اما این محصولات چگونه کار می‌کنند؟ چه مدل‌هایی از آنها وجود دارد؟ در چه مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و قیمت آنها چقدر است؟ برای یافتن جواب این سوال‌ها تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اسکرابر صنعتی چیست؟

دستگاه کف شوی سالن وسیله‌ای است که از آن برای پاک‌سازی کامل محیط استفاده می‌شود. این دستگاه برای اینکه بتواند به وظایف خود عمل کند به انرژی الکتریکی نیاز دارد.

 

etehadsanat.com

۰۲۱-۴۵۹۴۷۰۰۰

 

از آنجایی که در محیط‌های صنعتی باید کار نظافت در کم‌ترین زمان انجام شود و کف سالن نیز به‌دلیل رفت‌وآمد زیاد نباید خیس بماند؛ اسکرابر به‌گونه‌ای طراحی شده که هر 2 عملیات را در آن واحد انجام دهد.‌

 اسکرابر از اجزاء مختلفی تشکیل شده که هرکدام وظیفه خاصی برعهده دارند.

به‌عنوان مثال؛ 2 مخزن برای این دستگاه تعبیه شده‌است که یکی از آنها محل نگه‌داری آب تمیز و دیگری برای جمع‌آوری آب کثیف‌شده در نظر گرفته می‌شود.

به‌طور کلی می‌توان گفت دستگاه کف شوی سالن به افراد کمک می‌کند تا عملیات نظافت و شست‌وشوی محیط را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهند. از این رو می‌توان گفت اسکرابر یک دستگاه ضروری برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود.

اسکرابر صنعتی چگونه کار می‌کند؟

این دستگاه دارای 2 سیستم مجزا برای انجام عملیات شست‌وشو و خشک‌کردن است. برای شست‌وشوی سالن، اسکرابر از مخزن آب تمیز، برس و الکتروموتور چرخش برس کمک می‌گیرد.

با شروع عملیات، آب از مخزن تمیز و از روی برس بر سطح زمین جاری شده و سپس الکتروموتور نیروی لازم برای چرخش را به برس انتقال می‌دهد.

آب و مواد شوینده‌ای که در کف سالن وجود دارد توسط چرخش پرسرعت برس‌، شروع به از بین‌بردن آلودگی کرده و سطح کاملا تمیز می‌شود.

در این زمان آبی که از مخزن خارج شد با آلودگی‌های کف سطح مخلوط شده و کاملا آلوده است پس باید توسط اجزای مربوط به عملیات خشک‌کردن جمع‌آوری شود.

موتور مکش که به این تی متصل است می‌تواند آب جمع‌شده را به‌ درون مخزن مخصوص انتقال دهد و با این‌کار سطح کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی می‌شود.

اسکرابر بر چه اساسی تقسیم می‌شود؟

اگر بخواهیم به انواع اسکرابر بپردازیم باید گفت زمین شوی صنعتی دسته‌بندی‌های متفاوتی داشته که هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند. در ادامه با چند مورد آن آشنا می‌شویم.

اسکرابر بر اساس نوع کاربری و نحوه هدایت

کف شوی صنعتی از نظر نحوه هدایت به 2 دسته تقسیم می‌شود که به شرح زیر است.

اسکرابر دستی

این دستگاه توسط اوپراتوری که در پشت اسکرابر قرار می‌گیرد هدایت شده و عملیات لازم را انجام می‌دهد. به‌همین دلیل نیز نمی‌توان برای محیط‌های خیلی وسیع از آن استفاده کرد زیرا باعث طولانی‌شدن زمان نظافت می‌شود.

اسکرابر خودرویی

در این دستگاه کف شوی سالن، صندلی مناسبی روی دستگاه تعبیه شده و اوپراتور برای هدایت اسکرابر باید روی این صندلی بنشیند و مانند ماشین آن را هدایت کند.

از نظر ابعاد، قدرت پا‌ک‌سازی، فشار برس و وزن، این دستگاه به نوع دستی ارجحیت دارد. البته باز هم بسته به محیطی که قابل استفاده هستند این مورد می‌تواند تفاوت داشته باشد.

 

etehadsanat.com

۰۲۱-۴۵۹۴۷۰۰۰

15

 

اسکرابر بر اساس منبع تغذیه

به‌طور کلی این دستگاه برای حرکت نیاز به انرژی الکتری دارد اما این جریان چگونه تامین می‌شود؟ در برخی اسکرابرها که به آنها کف شوی کابلی نیز گفته می‌شود از برق مستقیم شهری به‌واسطه کابلی که روی آن تعبیه شده برای تامین انرژی لازم استفاده می‌شود.

 اسکرابرهای دستی معمولا از این کابل‌ها پشتیبانی کرده و در این دسته قرار می‌گیرند.

نوع دیگر که بیشتر شامل اسکرابر نفربر یا خودوریی می‌شود، انرژی خود را از باتری که روی آن تعبیه‌شده به‌دست می‌آورد و از طریق شارژکردن آن، قابلیت استفاده خواهد داشت..

اسکرابر بر اساس برس دستگاه

دستگاه کف شوی سالن دارای 2 نمونه برس است که به آنها برس رولی و برس دیسکی می‌گویند. از خصوصیات مدل رولی می‌توان به اصطکاک کم‌تر، سطح مقطع کم‌تر و همچنین فشار بیشتر نسبت به نوع دیسکی یا گرد اشاره کرد.

با توجه به ویژگی‌های گفته‌شده، برس رولی برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا سرعت آنها در مقایسه با برس گرد کم‌تر است.

معمولا برای سطحی که اصطکاک در آن زیاد باشد از برس‌ رولی استفاده می‌شود مانند مکان‌هایی که کف‌پوش آنها سیلیسی است.

چگونه اسکرابر مورد نیاز خود را تشخیص دهیم؟

حال که با انواع دستگاه کف شوی سالن آشنا شده‌ایم راحت‌تر می‌توان به محیط‌های قابل استفاده از آنها پرداخت تا به نتیجه درست برای خرید اسکرابر رسید. توجه به فاکتورهای زیر برای خرید اسکرابر لازم است.

  • توجه به متراژ قابل شست‌وشو: برای محیط‌های کوچک تهیه اسکرابری با برس کوچک مناسب است اما اگر مساحت محیط، بالا بود بهتر است از دستگاهی با برس بزرگ استفاده کنید.
  • توجه به منبع تغذیه: در برخی محیط‌ها نمی‌توان از اسکرابر کابلی استفاده کرد در این صورت حتما باید از دستگاهی استفاده کنید که انرژی خود را از باتری به‌دست می‌آورد.
  • توجه به نوع ساختمان و راه‌های انتقال دستگاه: اگر لازم باشد دستگاه را بین طبقات جابه‌جا کنیم باید حداقل هم‌اندازه درب ورودی آسانسور باشد. در غیر این‌صورت لازم است از دستگاه سبک و قابل حمل از طریق راه‌پله استفاده شود.  

قیمت اسکرابر

از آنجایی که نمی‌توان قیمت کف شوی را به‌طور واحد بیان کرد گزینه‌هایی که روی قیمت نهایی تاثیر دارند را بررسی می‌کنیم.

برند دستگاه و اعتبار شرکت سازنده یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین قیمت است. همچنین مواردی مانند نوع منبع تغذیه یا ولتاژ باتری، دستی یا خودرویی بودن اسکرابر، نوع برس و دیگر گزینه‌های این چنینی در قیمت نهایی تاثیر زیادی دارند.

بهرین برند دستگاه کف شوی سالن کدام است؟

محصولات زیادی در کشور وجود دارد که ممکن است ساخت داخل یا خارج از کشور باشند اما برای خرید اسکرابر بهتر است باکیفیت‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

برند ایتالیایی comac که نماینده رسمی در کشور دارد نسبت به سایر دستگاه‌های موجود از کیفیت بالاتری برخوردار است و خرید آن به شما پیشنهاد می‌شود.

اسکرابر صنعتی را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید این دستگاه اگر به‌دنبال بهترین برند که همان comac است، هستید؛ پیشنهاد ما انتخاب شرکت اتحاد صنعت صدرا که اعتبار بسیاری در فروش انواع اسکرابر دارد، است.

این مجموعه نماینده رسمی این برند ایتالیایی در کشور است و با مراجعه به آنها دیگر نگران غیر اورجینال بودن دستگاه خود نخواهید بود.

جمع‌بندی

دستگاه کف شوی سالن یکی از کاربردی‌ترین محصولاتی است که برای نظافت و پاک‌سازی محیط‌های صنعتی، تجاری و به‌طور کلی مکان‌هایی با وسعت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه که عملیات شست‌وشو و خشک‌سازی را به‌صورت همزمان انجام می‌دهد دارای دسته‌بندی‌های مختلفی است که هرکدام برای کاربردی مناسب‌اند.

این دسته‌بندی شامل نحوه هدایت دستگاه که به‌صورت دستی یا نفربر وجود دارد، منبع تغذیه که می‌تواند کابلی یا باتری‌دار باشد و نوع برس است.

برای خرید اسکرابر صنعتی بهتر است کاربردهای مختلف در تنوع‌های گوناگون این دستگاه را بررسی کنید و با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین گزینه را برگزینید.

 

 

etehadsanat.com

۰۲۱-۴۵۹۴۷۰۰۰