بررسی نحوه ی جراحی هموروئید با لیزر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

بواسیر یا هموروئید یکی از بیماری های است که امروزه بسیاری از افراد با توجه به سبک غلط زندگی، تغذیه نامناسب و ... درگیر آن هستند. خیلی از مبتلایان به بواسیر درمان این بیماری را پشت گوش می اندازند که دلایل مختلفی دارند. مثلا خیلی ها خجالت می کشند و برخی نیز نمی دانند هزینه درمان این بیماری چقدر است، به همین دلیل اصلا به فکر درمان بیماری خود نیستند که موجب پیشروی آن خواهد شد. اگر می خواهید در مورد هموروئید و هزینه جراحی هموروئید با لیزر بدانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هموروئید یا بواسیر

زمانی که رگ های خونی در قسمت انتهای راست روده دچار آسیب و التهاب می شوند هموروئید رخ می دهد، فشار وارد شده به مقعد علت آسیب این سیاهرگ ها است. معمولا به دلایل مختلفی همچون زور زدن بیش از حد، یبوست، بارداری، برقراری رابطه جنسی از مقعد و.. فشار غیر معمولی به رکتوم وارد می شود که موجب نازکی و پارگی رگ های مقعد و ایجاد بواسیر می گردد.

 

بواسیر یا در قسمت تحتانی راست روده ایجاد می شود که قابل دیدن نیست، که به این نوع بواسیر، بواسیر داخلی می گویند. بواسیر خارجی هم در زیر پوست مقعد و سوراخ انتهای دستگاه گوارش ایجاد می شود که قابل لمس و دیدن است. به طور کلی هموروئید علائمی شایع دارد که از جمله آنها ایجاد درد در ناحیه نشیمنگاه، سوزش، خارش، خونریزی پس از دفع مدفوع، بیرون زدگی توده از مقعد و... هستند.

جراحی هموروئید با لیزر و مزایای آن

بسیاری از بیماران از روش های خانگی، داروها و پمادها جهت درمان هموروئید خود استفاده می کنند، اما بعد از مدتی متوجه می شوند که این روش ها جهت درمان هموروئید جوابگو نیستند. بنابراین استفاده از روش های تهاجمی تری همانند جراحی هموروئید با لیزر یا جراحی های سنتی می تواند به از بین بردن این عارضه به آنها کمک کند.

یکی از بهترین روش ها برای درمان هموروئید، استفاده از لیزر است، عمل هموروئید با لیزر یک عمل سرپایی بدون درد و خونریزی است، از آنجایی که دکتر هموروئید ناحیه مورد نظر را بی حس کرده، بیمار دردی احساس نمی کند.  سپس با استفاده از تابش اشعه لیزر به مسدود سازی زائده ها و رگ های آسیب دیده مقعد پرداخته و آنها را برش می دهد. اشعه لیزر خیلی سریع نواحی برش خورده را ترمیم می کند و نیازی به پانسمان این نواحی نیست. بنابراین بیمار با کمترین خونریزی و درد این عارضه را درمان کرده و به سرعت به زندگی عادی خود بر می گردد.

این عمل جراحی با توجه به میزان شدت آن سی دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد و بیمار بعد از جراحی بستری نمی شود.

مراقبت های بعد از جراحی هموروئید با لیزر

بیماران بعد از جراحی هموروئید با لیزر بهتر است مراقبت بیشتری از دستگاه گوارش خود نمایند تا دچار یبوست و بیماری های گوارشی نگردند. معمولا بعد از لیزردرمانی هموروئید بهتر است به نکات زیر جهت مراقبت خود بیشتر توجه نمایند:

 

2

 

  • استفاده از مسکن: اگر بیمار بعد از این جراحی احساس درد ضعیفی داشت، می تواند از داروهای مسکنی همانند بروفن و استامینوفن استفاده نماید که دکتر هموروئید برای کاهش درد او تجویز نموده است.
  • مصرف روزانه فیبر: بیماران حتما باید در برنامه غذایی روزانه خود از مواد غذایی فیبردار استفاده کنند تا دچار یبوست نگردند. میوه ها، حبوبات، سبزیجات و آجیل از جمله مواد غذایی فیبردار هستند که باید آنها را در برنامه غذایی خود بگنجاند.
  • نوشیدن آب: بیماران باید به میزان کافی در روز آب بنوشند، چرا که آب به نرم شدن مدفوع کمک می کند و مانع از یبوست افراد می شود.
  • استفاده از لباس مناسب: بیماران باید از لباس های زیر گشاد و نخی استفاده نمایند تا نواحی برش در معرض هوا قرار گیرند و سریع تر ترمیم شوند.
  • ورزش و تحرک: انجام ورزش های سبک، پیاده روی عمل گردش خون را آسان تر می کند که موجب بهبودی سریع بیمار می گردد.
  • کمپرس سرد: استفاده از کمپرس سرد می تواند به کنترل درد بیماران کمک کند، اما باید از گذاشتن مستقیم یخ بر روی موضع اجتناب کرد.
  • حمام سیتز: بعد از جراحی هموروئید با لیزر بیمار می تواند چندین مرتبه در روز به مدت 20 دقیقه در آب گرم بنشیند تا جای زخم آن خیلی سریعتر بهبود یابد.

هزینه جراحی هموروئید با لیزر

هزینه جراحی هموروئید با لیزر وابسته به عوامل مختلفی است که می توان آنها را به صورت زیر بیان کرد:

درجه و نوع بواسیر

معمولا هموروئید 4 درجه مختلف دارد، فردی که هموروئید نوع یک دارد، دچار هموروئید خفیف شده و کسی که مبتلا به هموروئید نوع 4 است، به بدترین شکل هموروئید گرفتار است. بنابراین هزینه جراحی همورئید با لیزر با توجه به میزان بیرون زدگی، نوع هموروئید و... تعیین می شود که بعد از معاینه بیمار می توان آن را برآورد کرد.

 

3

 

نقش دکتر هموروئید و میزان سابقه آن

معمولا دکتر هموروئید باسابقه و مشهور جهت انجام این نوع جراحی هزینه بیشتری از بیمار طلب می کند. بنابراین بیمار می تواند با پزشک خود در این باره صحبت نماید تا از میزان هزینه جراحی هموروئید با لیزر مطلع شود.

هزینه جراحی هموروئید با لیزر در بیمارستان دولتی یا خصوصی

می توان گفت هزینه این جراحی در بیمارستان های دولتی کمتر از بیمارستان های خصوصی تمام می شود. شایان ذکر است امکانات بیمارستان های خصوصی به مراتب بیشتر از بیمارستان های دولتی است و بیمار باید همه این جوانب را در نظر بگیرد.

مدت زمان بستری بیمار و نوع پوشش های درمانی

از آنجایی که بعد از عمل جراحی بواسیر با لیزر بیمار نیازی به بستری شدن ندارد، اما در مراکز درمان با هزینه های همچون خوراک، هزینه جراحی و هزینه بستری مواجه می شود که باید به پرداخت آنها بپردازد. عمل هموروئید با لیزر تحت پوشش هیچ بیمه ی نیست و باید هزینه جراحی توسط بیمار پرداخت شود.

نتیجه گیری

جراحی هموروئید با لیزر یکی از پیشرفته ترین و قطعی ترین راه های درمانی بواسیر به شمار می آید. بنابراین بیماران در صورت نیاز باید حتما از این شیوه درمانی جهت رفع این عارضه استفاده کنند، هزینه جراحی هموروئید با لیزر با توجه به نتیجه صد در صدی درمان و عدم بازگشت بیماری بسیار به‌صرفه است.

برگرفته از وب سایت کلینیک درمان هموروئید ماه درمان  https://mahdarman.com/