استانبول را می‌توان یک مقصد گردشگری چهار فصل دانست که در هر فصل از سال بخشی از جذابیتش را نمایان می‌کند. با این وجود تور استانبول در فصل تابستان همواره با استقبال گردشگران رو به رو شده است و دلیل آن هم تنوع بی‌نظیر تفریحات آبی و سواحل شگفت‌انگیز این شهر است. علاوه بر این جاذبه‌های طبیعی پارک‌های آبی استانبول نیز از جمله جذابیت‌های سفرهای تابستانی به این مقصد گردشگری محبوب هستند. در ادامه قرار است به سراغ بهترین و مفرح‌ترین پارک‌های آبی استانبول برویم پس اگر شما هم تصمیم دارید تا در تابستان به استانبول سفر کنید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

پارک های آبی استانبول برای تابستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

پارک آبی اکوا کلاب دلفین استانبول (Aqua Club Dolphin Istanbul)

پارک آبی آکوا کلاب دلفین استانبول در سال ۲۰۰۱ میلادی و در ناحیه غربی شهر افتتاح شد و از آن زمان تا کنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی استانبول شناخته می‌شود. در حقیقت پارک آبی کلاب دلفین استانبول متشکل از یک فضای روباز وسیع است که بطور خاص برای تفریحات تابستانی طراحی شده است و از این رو عمده فعالیت آن در فصل تابستان است و بعد از آن غیر فعال می‌شود. سرتاسر این پارک آبی سرسره‌های آبی عظیمی به چشم می‌خورند که حتی نگاه کردن به آنها هم می‌تواند در بیننده حس هیجان و اضطراب دلنشینی را ایجاد کند. سرسره آناکوندا و سرسره شاه کبری از جمله مرتفع‌ترین و طولانی‌ترین سرسره‌های این پارک آبی هستند که در میان بازدیدکنندگان هم طرفداران بیشتری دارند. علاوه بر آن وجود چندین استخر مخصوص کودکان، سالن‌های متعدد استخر مجهز بزرگسالان، رستوران، کافه، استخر واترپلو، محوطه بازی تنیس، محوطه بازی والیبال ساحلی و یک ساحل مصنوعی منجر شده است تا حجم زیادی از گردشگران و همچنین اهالی استانبول در فصل گرم سال در این مجموعه تجمع کنند. در کنار همه اینها گشت و گذار در محوطه سرسبز و نشاط آور پارک و همچنین تماشای شیطنت‌های دلفین‌ها در استخر پارک بسیار لذت‌بخش است. اگر شما هم از توصیف این مجموعه آبی به وجد آمده‌اید می‌توانید برای رزرو تور استانبول از سفرمارکت اقدام کنید و یا با خرید بلیط هواپیما استانبول از سفرمارکت راهی این پارک آبی شوید.

ساعت‌های کاری: همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۷ بعد ازظهر

نشانی: استانبول، باشاک شهیر، باهچه شهیر، خیابان کمال پاشا

 

پارک آبی مارینا آکوا پارک استانبول (Marina Aquapark)

برای آن دسته از گردشگران تور استانبول که قصد دارند تا یک سفر تابستانی مفرح و به یادماندنی را در این شهر تجربه کنند پارک آبی مارینا آکوا پارک استانبول یک گزینه کاملا ایده‌آل محسوب می‌شود. این مجموعه در سال ۲۰۱۹ در بخش آسیایی استانبول افتتاح شد و به سبب آنکه در نزدیکی ساحل توزلا قرار دارد به پارک آبی توزلا نیز شهرت دارد. این پارک آبی دارای فضای روباز است و از این رو صرفا در فصل‌های گرم سال یعنی بهار و تابستان فعالیت می‌کند. ساحل اختصاصی ویژه بانوان، ۱۷ سرسره آبی بزرگ، ۱۵ محوطه برای ورزش‌های تابستانی و همچنین چندین استخر وسیع و مجهز که برای سنین مختلف طراحی شده‌اند از جمله بخش‌های اصلی این مجموعه به حساب می‌آیند. لازم به ذکر است که همانند اغلب پارک‌های آبی استانبول ورود به این مجموعه تفریحی نیز مشمول تهیه بلیط ورودی است. گفتنی است اغلب بازدید از این مجموعه جزو برنامه‌های همیشگی در تور استانبول در تابستان‌ها است با این حال گردشگران لازم است برای ورود به این مجموعه فوق العاده ابتدا بلیط ورودی تهیه کنند. آن دسته از گردشگرانی که بصورت انفرادی سفر می‌کنند نیز خوب است بدانند که برای رفتن به این پارک آبی سرویس‌های رفت و برگشت آن هم به صورت رایگان در مراکز اصلی شهر در نظر گرفته شده است. پیشنهاد میکنیم برای سفر شخصی از تهران، بلیط تهران استانبول و بلیط استانبول به تهران سفرمارکت را با همزمان با هم رزرو کنید.

ساعت‌های کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۱۹ بعدازظهر

نشانی: استانبول، منطقه توزلا، جامی، پارک آب مارینا آکوا پارک

17

 

پارک آبی مجموعه ورزشی کالسیوم استانبول (Coliseum Sports Club Sariyer)

یکی از بهترین نمونه‌های پارک آبی استانبول را می‌توان در مجموعه ورزشی کلسیوم استانبول پیدا کرد. این باشگاه ورزشی در منطقه ساریر استانبول یعنی در شمالی‌ترین بخش شهر و در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. در این مجموعه علاوه بر سالن‌های ورزشی مختلفی که وجود دارد چندین استخر سرپوشیده، سالن‌های اسپا، حمام‌های ترکی و تعدادی سرسره آبی مفرح نیز وجود دارد که فرصت مناسبی برای لذت بردن از تفریحات آبی استانبول فراهم کرده است. علاوه بر آن کودکان می‌توانند در کنار تفریح و بازی با هم‌سالانشان در استخرهای ویژه کودکان در کلاس‌های آموزش شنا نیز شرکت کنند. مزیت اصلی پارک آبی کالسیوم این است که بر خلاف اغلب پارک‌های آبی روباز استانبول که در فصل‌های پاییز و زمستان غیر فعال هستند این پارک آبی در تمام طول سال فعالیت دارد. از این رو برای آن دسته از گردشگرانی که در پاییز یا زمستان تور استانبول را رزرو می‌کنند گزینه مناسبی است.

ساعت‌های کاری: روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۸ و مابقی روزهای هفته از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۲۲ شب

نشانی: استانبول، منطقه ساریر، محله زکریاکوی

 

پارک آبی جواهیر هیبلی آدا استانبول (Cevahir Aua Heybeliada)

پارک آبی هیبلی آدا استانبول را باید در زمره پارک‌های آبی مفرح و البته محبوب این مقصد گردشگری دانست که علیرغم آنکه در جزیره‌ای با همین نام قرار دارد و برای ورود به آن لازم است با قایق مسیر را طی کرد، در بیشتر روزها شلوغ و پر ازدحام است. زیرا این مجموعه صرفا به یک پارک آبی محدود نمی‌شود بلکه در واقع یک تفریگاه ساحلی طبیعی است که با وجود امکاناتی نظیر چهار استخر آب مجهز و حدود ده سرسره‌ آبی که در ساحل دریای مرمره تعبیه شده است توجه گردشگران و اهالی استانبول را به خود جلب می‌کند. گفتنی است سرویس‌دهی قابق‌هایی که مراجعه‌کنندگان را به این پارک آبی می‌برند به عنوان خدمات رایگان این مجموعه برای آنها در نظر گرفته شده است. 

ساعت‌های کاری: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۹ بعدازظهر

نشانی: استانبول، منطقه آدالار، محله هیبلی آدا، جاده اسکله

18

 

شهر بازی ویالند استانبول یا شهربازی اسفانبول (VIALAND Tema park/isfanbul)

شهربازی ویالند استانبول یکی از جاهای دیدنی معروف این شهر است که اغلب گردشگران تور استانبول به ویژه آن دسته از افرادی که همراه با خانواده و دسته جمعی به سفر می‌روند با نام آن آشنا هستند. این شهر بازی که این روزها بیشتر با نام جدیدش یعنی شهربازی اسفانبول شناخته می‌شود جزو اولین و برترین پارک‌های موضوعی کشور ترکیه بود که بعد از آنکه در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد توانست به شهرت زیادی در میان اهالی و گردشگران خارجی برسد. پیشنهاد ما به گردشگران تور استانبول این است که اگر به دنبال بهترین پارک‌های آبی استانبول برای سفرهای تابستانی هستند از این شهربازی بزرگ و مفرح غافل نشوند. زیرا این پارک تفریحی علاوه بر وسایل بازی متنوع دارای بخش‌هایی که در لذت انجام تفریحات آبی در آنها دست کمی از پارک‌های آبی معروف استانبول ندارد. قایق‌رانی در طول دریاچه خروشان پارک، فرودآمدن از سرسره آبی به نام وایکینگ و جت اسکی روی آب نمونه‌هایی از تفریحات آبی هستند که می‌توان در این شهربازی از انجام آنها لذت برد.

ساعت‌های کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۸ بعدازظهر

نشانی: استانبول، ناحیه اروپایی ایوب، محله یشیلپینار، خیابان شهیت متین کایا