همه ما دوست داریم آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صدرا به شکلی کامل بیاموزیم. در این مطلب این مسیر را با شما مرور کرده‌ایم تا بری یادگیری زبان انگلیسی از اول تا آخر بدانیم چه چیزهایی را باید یاد بگیریم.

همه چیز درباره آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

یادگیری هر زبانی به طور کلی دو مرحله دارد؛ اولی فهمیدن و دومی تولید کردن. آموزش زبان انگلیسی از اول تا آخر دقیقا طی کردن همین دو مرحله است. یعنی شما برای شروع ابتدا یاد می‌گیرید زبان انگلیسی را بفهمید و بعد در مراحل بالاتر وقتی سطح‌تان به B2 و C1 رسید شروع به نوشتن و حرف زدن به زبان انگلیسی می‌کنید. در این مطلب تلاش می‌کنیم خیلی خلاصه این مسیر را با شما مرور کنیم و با مراحل آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد آشنا می‌شوید.

خیلی خلاصه، یادگیری زبان شباهت‌های زیادی به یادگیری نواختن یک ساز دارد و بسیاری از معلمان موسیقی توصیه می‌کنند حدود 30 دقیقه در روز تمرین کنید. نشست‌های کوتاه‌تر یادگیری، امتیاز اضافه‌تری را برای ذهن به همراه دارد که باعث می‌شود بیشتر به آن پایبند باشید و یک برنامه ثابت برای خودتان بریزید.

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد؟

خیلی‌ها از ما می‌پرسند آیا می‌توانم یک زبان جدید مثل انگلیسی از صفر تا صد بیاموزم و یاد بگیرم؟ پاسخ صحیح این است: «بستگی دارد»، اما احتمالاً این جواب را بارها شنیده‌اید. پاسخ دیگری که می‌شود داد و دقیق‌ترین پاسخ شاید همین باشد، اینکه یادگیری انگلیسی به طوری که روان صحبت کردن، نوشتن و خواندن را به عنوان مهارتی ارزنده به شما اضافه کند بین سه ماه تا دو سال طول می‌کشد. و این بستگی به سطح فعلی شما دارد. این زمان برای کسانی است که هر روزشان را به زبان‌آموزی اختصاص دهند و بتوانند دست کم روزی یک ساعت تمرین کنند قطعا کمتر خواهد بود. 

با این حال، در واقع، حداقل 20 دقیقه در روز باید به یادگیری یک زبان جدید اختصاص داده شود. زمان ایده‌آلی که برای مطالعه روزانه صرف کنید، یک ساعت است، اما نیازی نیست که همه آن را در یک نشست صرف کنید. می‌توانید چهار تا 15 دقیقه در طول روز زبان بخوانید که این واقعا عالی خواهد بود. با این روش میتوانید زبان انگلیسی را از صفر تا صد ظرف کمتر از دوسال بیاموزید.

قرص مولتی ویتامین برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

مطمئنا یادگیری زبان انگلیسی نیاز به معلم دارد. داشتن یک کلاس خصوصی زبان انگلیسی یا شرکت در کلاس‌های آنلاین با ظرفیت محدود برای زبان‌آموز یک راه میانبر یادگیری زبان انگلیسی است. چون وقتی به کسی درس پس می‌دهید خواه‌ناخواه بهتر پیش می‌روید و معلم برای شما برنامه ریزی می‌کند و می‌تواند کاری کند که مطابق یک متد آموزشی استاندارد همه چیز را مطابق با تعیین سطح زبان انگلیسی که برایتان انجام داده یاد بگیرید و چیزی را در این مسیر از قلم نیندازید.

چطور مراحل فهم انگلیسی را کامل کنید | مرحله اول

همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم، شما باید اول بتوانید زبان انگلیسی را بفهمید. وقتی می‌توانید کامل یک متن انگلیسی یا یک برنامه پادکست به زبان انگلیسی را بفهمید یعنی تازه قدم اول را برداشته‌اید و راه را برای کامل کردن و فهمیدن زبان انگلیسی از صفر تا صد گذرانده‌اید. یکی از بهترین کارها این است که هر روز یک مطلب کوتاه به انگلیسی بخوانید. بعد سعی کنید در مسیرهای مترو یا ترافیک به یک پادکست گوش کنید. سپس تلاش کنید کلماتی را که نفهمیده‌اید یک جا یادداشت کنید و فردا و یا روزهای بعد به آن‌ها بازگردید و کار آموختن را در این مرحله یعنی مرور اشتباهات یا نقص‌ها کامل کنید.

چطور به انگلیسی بنویسیم و حرف بزنیم | مرحله دوم

شما برای اینکه بتوانید به انگلیسی بنویسید باید فهم دقیقی از ساختار جمله در زبان انگلیسی داشته باشید. سعی کنید جملاتی را از یک کتاب بردارید و ساختارش را خوب و دقیق تحلیل کنید. بعد یک جمله مشابه از آن را برای خودتان بنویسید. هربار جملات پیچیده‌تری را انتخاب کنید و به علائم سجاوندی هم خوب دقت کنید که در انگلیسی Punctuation خیلی مهم است. بعد سعی کنید جملاتی که نوشته‌اید را حفظ کنید و در پاسخ به پارتنر زبان انگلیسی خود آنها را به عنوان منابع ذهنی حرف زدن به انگلیسی مصرف کنید. کلاس آیلتس یک راه خوب برای قوی شدن این مرحله از یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد است.

چه موقع ما می‌توانیم در رزومه خودمان بنویسیم English Fluent

رسیدن به  سطح B2 عموماً توسط اکثر مردم به عنوان داشتن تسلط پایه یا basic fluency در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله شما یک دایره لغات کاربردی از حدود 4000 کلمه خواهید داشت و فهم و درک کامل زبان خارجی در موقعیت‌های آشنا یا برخی از موقعیت‌های خاص در رشته‌ی تخصصی خودتان برایتان ساده و شدنی است.

چه موقع به سطح native می‌رسیم؟

این سوال خوبی است و بسیاری از زبان‌آموزان از خود می‌پرسند چه موقع می‌توانند احساس کنند می‌توانند خود را native بدانند؟ برخی از زبان‌شناسان بر این باورند که 800 کلمه برای مدیریت‌ کردن یک مکالمه پایه‌ای کافی است. با این حال، اگر می‌خواهید به یک زبان خارجی مانند زبان مادری‌تان صحبت کنید، دایره واژگان شما باید بیش از 8000 کلمه باشد. درگیر کننده است مگر نه؟

پس این را هم اضافه کنید که افرادی که 250 تا 500 کلمه می‌دانند مبتدی هستند. کسانی که 1000 تا 3000 کلمه می‌دانند قادرند مکالمات روزمره را به خوبی از پسشان برآیند؛ همینطور، دانستن 4000 تا 8000 کلمه افراد را به کاربران زبان در سطح پیشرفته تبدیل می‌کند در حالی که دانستن بیش از 8000 کلمه آنها را در سطح روان یا native  قرار می‌دهد.

کلام آخر

در این مطلب ما با شما درباره یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد صحبت کردیم. اگر می‌خواهید در کلاس‌های فشرده سفیر شرکت کنید و در کمتر از یکسال به سطح fluency در زبان انگلیسی برسید خوب است بدانید کلاس‌های عمومی و آیتلس سفیر یک مسیر روشن برای یادگیری زبان انگلیسی از اول تا آخر است. وب‌سایت Gosafit.com و همچنین شماره تلفن 02184346  پل ارتباط کادر تخصصی سفیر با شما هموطنان گرامی‌ هستند.