در سال های اخیر استفاده از لوازم خانگی متنوع نقش مهمی در تسهیل روند زندگی افراد ایفا می کند، این لوازم به اجزای ضروری خانه بدل شده اند که در صورت خراب شدن می توانند روند عادی زندگی را مختل کنند، همچنین در زمان هایی تنها چاره کار، تعویض این لوازم است که با توجه به قیمت روز افزون لوازم خانگی امری است که به راحتی امکان پذیر نمی باشد.

20 راهکار افزایش عمر لوازم خانگی مختلف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

به طور کلی در زمان های بسیاری رعایت برخی راهکارهای ساده می تواند باعث شود دستگاه برقی شما سال ها بدون هرگونه ایرادی به بهترین نحو کار کند، با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با نکاتی آشنا کنیم که با رعایت آن ها بتوانید طول عمر لوازم خانگی تان را بیفزایید و همچنین آن ها را تا جای ممکن از تعمیرات بی نیاز نمایید.

راهکارهای طولانی کردن عمر یخچال فریزر و ساید بای ساید

یخچال و ساید بای ساید دستگاه هایی هستند که بدون اغراق پرکار ترین لوازم برقی اند که 24 ساعت هر 7 روز هفته را فعالیت می کنند و در ضمن گران ترین لوازم خانگی نیز به شمار می روند، با رعایت نکات زیر طول عمر یخچال و ساید خود را بیفزایید.

اول از همه اینکه نصب یخچال باید به درستی و بر روی سطح محکم و تراز انجام شود و برای اتصال یخچال به برق حتما باید از یک محافظ برق استفاده شود، همچنین یخچال را در نزدیکی لوازم گرمایشی قرار ندهید.

همچنین توجه داشته باشید سیم برق یخچال زیر فشار اجسام سنگین خم نشود و در ضمن به هیچ وجه اجسام سنگین را روی یخچال یا ساید قرار ندهید، ضمناً پیش از اینکه آغاز به تمیز کردن یخچال کنید، آن را از برق جدا کنید و برای برفک زدایی از وسایل نوک تیز استفاده نکنید.

ضمناً لوله های پشت یخچال را هر چند وقت گردگیری کنید تا انتقال حرارت و کاهش مصرف انرژی بهتر صورت پذیرد، همچنین مواد غذایی را درون ظرف درب دار درون یخچال و ساید قرار دهید و نکته مهم دیگر این است که پس از هر بار باز کردن درب یخچال و ساید از بسته شدن آن ها اطمینان حاصل نمایید.

در صورتی که با رعایت موارد ذکر شده، باز هم یخچال و ساید شما دچار هر گونه مشکلی شد، می توانید تنها تماسی با مرکز دکتر آچار حاصل فرمایید تا تکنسینی ماهر و مجرب به صورت فوری در محل شما حاضر شود و تعمیرات ساید و یا یخچال را به بهترین وجه به انجام برساند.

جهت اطلاعات بیشتر و تعمیر یخچال و ساید روی لینک زیر کلیک کنید:

https://drachar.com/refrigerator-and-side-by-side-repair

راهکارهای طولانی کردن عمر ماشین لباسشویی

  • از تراز بودن ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید چرا که این موضوع کارایی آن را می افزاید و در ایمنی هم تأثیرگذار است، همچنین ماشین لباسشویی باید 5 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد.
  • متناسب با لباس ها برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کنید.
  • بیش از حد از پود لباسشویی استفاده نکنید این تصور که استفاده از پودر به میزان زیاد لباس ها را تمیزتر می کند اشتباه است!
  • برای دوبار شستشو حتماً 2 ساعت فاصله بین فعالیت ماشین لباسشویی در نظر بگیرید.
  • هر 3 و یا 4 ماه از جرمگیر ها و قرص های پودری استفاده کنید تا جرم ها از بین روند.
  • هرگز بیش تر از حد ظرفیت ماشین لباسشویی آن را پر نکنید.

تعمیر لباسشویی

راهکارهای طولانی کردن عمر ماشین ظرفشویی

برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی و کم کردن نیاز به تعمیرات آن توجه داشته باشید که چاقو، ظروف چوبی، پلاستیکی و استیل را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید، ظروف خود را پیش از قرار دادن آن در ماشین ظرفشویی از مواد غذایی پاک کنید و گاهی اوقات از جرم گیر مخصوص استفاده کنید.

راهکارهای طولانی کردن عمر اجاق گاز

  • از مهم ترین مواردی که در عدم خراب شدن اجاق گاز و افزایش طول عمر آن اثرگذار است، تمیز کردن اجاق گاز می باشد! همچنین بهتر است قبل از هر چیز دیگری مانع سر رفتن مایعات به روی اجاق گاز شوید چرا که این سر رفتن منجر به انسداد بخش های مختلف اجاق گاز می شود.
  • فندک اجاق گاز را بیش از ده ثانیه نگه ندارید.
  • از اینکه سرشعله ها در جای خود قرار دارند مطمئن شوید.
  • هود تا اجاق گاز نیز همیشه باید فاصله مناسبی داشته باشند، این فاصله بین 65 تا 75 سانتی متر می باشد.
  • اجاق گاز را به طور منظم و سالانه سرویس کنید.
  • زغال های مخصوص قلیان را به طور مستقیم به روی اجاق گاز قرار ندهید.
  • به هیچ وجه اجاق گاز را با شیلنگ آب نشویید.
  • در صورتی که شیشه فر شما ترک دارد، تا تعویض شیشه از فر استفاده نکنید.

در صورتی که با هرگونه مشکلی در اجاق گاز خود مواجه شدید می توانید با مرکز دکتر آچار تماس برقرار نمایید تا تکنسین های ماهر تعمیرات اجاق گاز در منزل به محل شما اعزام شوند.

برای خواندن اطلاعات بیشتر برای تعمیر اجاق گاز روی لینک زیر کلیک کنید:

https://drachar.com/cooker-repair

راهکارهای طولانی کردن عمر مایکروفر

نکات زیر موارد مهمی هستند که با در نظر گرفتن آن ها می توانید عمر مایکروویو خود را افزایش دهید:

  1. از جوش آوردن آب، داغ کردن روغن و قرار دادن قوطی کنسرو در مایکروویو جدن خودداری کنید!
  2. مایکروفر را در زمانی که خالی است روشن نکنید.
  3. فضای درون مایکروفر را به طور منظم تمیز کنید چرا که ذرات مواد غذایی و چربی، موجب می شود انرژی دستگاه در زمان کار کردن آن تحلیل رود.
  4. کیسه های کاغذی را هرگز در ماکروفر قرار ندهید زیرا احتمال آتش سوزی در این وضعیت وجود دارد.
  5. مواد غذایی فریزر شده را پیش از قرار دادن در مایکروفر مدتی در خارج از فریزر قرار دهید.

راهکارهای طولانی کردن عمر جاروبرقی

فیلترهای جاروبرقی را زود به زود بررسی کنید و در صورت نیاز، آن ها را تعویض نمایید، همچنین کیسه جارو برقی را باید در زمانی که حدود دو سوم آن پر شده خالی کنید.

ضمناً برس جاروبرقی باید منظم بررسی شود و لوله آن نیز پس از هربار استفاده تمیز شود، همچنین به طور متوالی بیش از 15 دقیقه نباید دستگاه جاروبرقی روشن بماند، علاوه بر موارد ذکر شده دقت داشته باید تا اجسام تیز و برنده را با جاروبرقی جمع نکنید و آن را در مجاورت گرما و حرارت نگه ندارید.

تعمیر کولر گازی

سرویس و تعمیرات لوازم خانگی با دکتر آچار

همانگونه که اشاره شد سرویس منظم یکی از مهمترین اموری است که می تواند در افزایش طول عمر تمامی لوازم خانگی اثرگذاری بالایی داشته باشد، سرویسکاران ماهر شرکت دکتر آچار با تماس شما با شماره تلفن 09124573404 با تجهیزات به روز خود به محل شما اعزام خواهند شد.

همچنین در صورت مواجهه شما با هر گونه مشکلی در لوازم خانگی تان همچون ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز، یخچال فریزر و یا ساید بای ساید و دیگر لوازم می توانید تنها تماسی با این مرکز برقرار کرده و کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود.

کلام آخر

چند مورد است که ذکر آن ها در اینجا لازم می باشد، در خصوص تمامی لوازم خانگی تهیه محافظ برق، سرویس، بررسی کامل دفترچه راهنمای لوازم و عمل طبق آن ها و استراحت دادن به دستگاه ها و موتور آن ها می تواند نقش مهمی در افزایش طول عمر آن ها داشته باشد.