​ یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی که در محیط‌های صنعتی به خصوص کارگاه‌های چوب بری مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه cnc می باشد. به منظور معرفی این دستگاه باید گفت که این ماشین‌ها به نحوی هستند که می‌توانید با استفاده از رایانه و با کمک آن‌ها روی فلزات و یا چوب تغییرات مورد نظر خود را به وجود بیاورد. یکی از مهم ترین ویژگی‌هایی که دستگاه CNC چوب دارد، دقت بالا در فرآیند برش است. این ویژگی بسیار مهم، باعث شده افرادی که قصد دارند چوب را به صورت دقیق برش بزنند به سراغ این محصول آمده و از این ماشین آلات استفاده کنند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به ویژگی‌های این دستگاه انداخته و در مورد مشخصات آن و مهم ترین مواردی که برای خرید دستگاه cnc چوب باید به آن توجه داشته باشید، اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

هر آنچه که باید درباره دستگاه cnc چوب بدانید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

دستگاه cnc چوب چیست؟

در بخش اول اگر بخواهیم شما را با دستگاه cnc چوب آشنا کنیم، باید گفت که این دسته از ماشین آلات نوعی دستگاه صنعتی هستند که می‌توانید به منظور برش چوب به صورت دقیق از آن‌ها استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی که دستگاه‌های سی ان سی دارند و باعث تفاوت آن با سایر دستگاه‌ها می‌شود، این است که امکان کنترل و هدایت آن از طریق کامپیوتر وجود دارد.

این ویژگی مهم دستگاه CNC باعث می‌شود تا میزان دخالت انسان در فرآیند برش و تغییر شکل چوب کاهش پیدا کرده و به حداقل برسد. همچنین از طریق کنترل کامپیوتری، شما قادر خواهید بود به راحتی با استفاده از یک دستگاه سی ان سی چوب، طرح‌های مورد نظر خود را به سیستم دهید و سپس تمامی کارها را به این ماشین بسپارید تا به صورت اتوماتیک سایر فرآیندها صورت گیرد. شما می‌توانید با کمک نرم افزارهای گرافیکی به راحتی و به سرعت این کار را انجام دهید و به محصولات چوبی مورد نظر خود را بسازید.

کاربردهای دستگاه cnc چوب

2

در راستای بررسی مهم‌ترین کاربردهای دستگاه cnc چوب باید گفت که شما می‌توانید با استفاده از این ماشین آلات ها اقدام به تولید قطعات ظریف و ریز کنید. در واقع قطعاتی که برای ساخت آن‌ها نیاز به دقت و اندازه گیری‌های بسیار بالایی دارد و خطاهای انسانی نیز در پیاده سازی آن‌ها به طرز چشمگیری زیاد است، با کمک این دستگاه می توانید این مشکلات را کاهش دهید. استفاده از نرم افزارهای رایانه ای مورد استفاده در دستگاه‌های سی ان سی باعث می‌شود تا خطاهای ممکن برای ساخت این دسته از قطعات چوبی به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند و بتوانید به راحتی این فرآیند را انجام دهید.

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که این دستگاه‌ها دارند، امکان ساخت وسایل چوبی نظیر کابینت، مبل، کارهای ظریف نظیر تندیس، قاب عکس و... است. در واقع وسایل چوبی که برای تولید و ساخت نیاز به ظرافت و دقت بسیار زیادی دارند، با استفاده از دستگاه‌های CNC به سرعت قابل تولید و پیاده سازی هستند.

انواع دستگاه cnc چوب

افرادی که قصد دارند در حوزه تولید محصولات چوبی فعالیت کنند، به منظور خرید دستگاه cnc چوب با این مشکل مواجه هستند که باید به سراغ کدام مدل از این ماشین آلات بیایند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دستگاه‌های تراشکاری سی ان سی به مدل‌های مختلفی طبقه بندی می‌شوند که هر یک کاربردهای مختلفی دارند. در راستای بررسی انواع دستگاه سی ان سی چوب، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.دستگاه سی ان سی چوب عمودی

یکی از دستگاه‌های CNC چوب، دستگاه‌های عمودی هستند که سازگاری بالایی داشته و به نسبت سایر ماشین ابزارها قیمت پایین‌تری دارند. طراحی این ابزارها به صورتی هستند که اسپیندل آن‌ها ثابت بوده و ابزار برش مورد استفاده در این دستگاه به صورت عمودی تغییر جهت داده و حرکت پیدا می‌کند. در واقع حرکت عمودی دستگاه‌های سی ان سی باعث می‌شود تا فرآیند دریل کاری و سوراخ کاری به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

2.دستگاه سی ان سی چوب افقی

نوع دیگری از ماشین آلات، محصولاتی هستند که به آن‌ها دستگاه CNC افقی می‌گویند. در واقع طراحی این دستگاه‌ها به صورتی هستند که فرآیند برش به صورت افقی حرکت می‌کند. برای خرید این ماشین باید به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه‌های CNC افقی قیمت بالایی داشته و همچنین طراحی آن به صورتی است که زمان انجام پروژه‌های بزرگ با کمک این ماشین به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

از نظر فیزیکی، این دستگاه‌ها یک میز چرخشی یکپارچه دارند که باعث انعطاف پذیری بیشتر در هنگام برش زاویه ای پیچیده می‌شود. همچنین، این ابزارها استحکام بالایی داشته و شما می‌توانید برش‌های سنگین‌تر را با استفاده از ماشین‌های CNC مدل افقی به راحتی انجام دهید.

راهنمای خرید دستگاه cnc چوب

برای خرید ماشین آلات CNC چوب باید به این موضوع توجه داشته باشید که این مدل از دستگاه‌ها تنوع نسبتاً بالایی دارند. به همین دلیل، اگر می خواهید تا یک دستگاه با کیفیت و درجه یک را خریداری کنید، نیاز است تا به سراغ محصولی بروید که برخی فاکتورهای مهم را داشته باشد. از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای خرید دستگاه‌های سی ان سی چوب باید به آن توجه داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت دستگاه
  • نوع افقی یا عمودی بودن
  • تعداد دنده اسپیندل
  • ظرفیت فرز کاری
  • تحمل وزن دستگاه  
  • دقت ماشین CNC
  • فاصله بین اسپیندل تا میز
  • جنس ستون و بدنه مورد استفاده
  • تعداد الکترو موتور مورد استفاده در دستگاه
  • ولتاژ مصرفی و مورد نیاز دستگاه cnc
  • سرعت اسپیندل بر اساس دور بر دقیقه
  • محدوده قطر دستگاه دریل کاری
  • تعداد محورهای مورد استفاده در دستگاه
  • میزان ظرفیت دریل کاری و سوراخ کاری دستگاه

با توجه به این پارامترها، در نهایت می‌توانید از بین محصولات مختلف موجود در بازار، اقدام به خرید یک دستگاه cnc چوب درجه یک و با کیفیت کرده و به بهترین شکل ممکن نیاز خود را برطرف کنید.

قیمت دستگاه cnc چوب

3

همانطوری که مشاهده کردید، در بازار شاهد انواع مختلفی از دستگاه‌های CNC هستیم که هر یک ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارد. به هر میزانی که ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک دستگاه افزایش پیدا کند، به همان اندازه قیمت آن بالا می‌رود. با توجه به موارد گفته شده، اگر قصد دارید یک دستگاه با کیفیت و در عین حال اقتصادی خریداری کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که چه پارامترهایی برای خرید این ماشین آلات مد نظر شما است. به صورت کلی، قیمت ماشین‌های سی ان سی افقی به نسبت ماشین‌های عمودی بالاتر است.

علاوه بر نوع دستگاه، یکی از سوالات مهمی که افراد در هنگام خرید دستگاه مطرح می‌کنند، این است که بهترین مجموعه برای خرید این ماشین آلات کدام اند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که یکی از برترین فروشگاه‌های فعال در حوزه عرضه این دسته از محصولات، مجموعه دامون مبنا است. شما می‌توانید از سایت دامون مبنا، انواع ماشین‌های CNC را خریداری کرده و از این دستگاه‌ها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دامون مبنا به نشانی https://dmabna.com/ مراجعه نمایید.